ימי הקורונה הציפו מורכבויות זוגיות - אל תמשיכו איתן לשיגרה

שבועיים קשים עברו עלינו, לא הפסקנו לקבל טלפונים על דליפת אנרגיה אינטימית כואבת כל כך אצל זוגות. בואו נבין כיצד היא מתחילה, ואיך אפשר להיפטר ממנה לקראת החזרה לשגרה

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 21/05/20 15:33 כז באייר התשפ

ימי הקורונה הציפו מורכבויות זוגיות - אל תמשיכו איתן לשיגרה
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

האמת היא, ששבועיים קשים עברו עלינו, לא ממש ממש עלינו, אבל על הלב שלנו. לא הפסקנו לקבל טלפונים על דליפת אנרגיה אינטימית כואבת כל כך אצל זוגות מתוקים, אוהבים, יקרים..משהו בתקופה הזו איפשר לאנרגיה האינטימית שלהם לדלוף. פורנוגרפיה, בגידות רגשיות, בגידות פיזיות, הסתרות- כן, הוצפנו השבוע. כשמשהו מגיע בצרורות, אנחנו שואלים את עצמנו שאלה רחבה יותר מהזוג היקר והכואב שיושב איתנו, אנחנו מבינים שיש פה סיפור, בתקופה, בימים הללו.. אז מהי דליפת אנרגיה אינטימית?

יותר קל לנו להניח אצבע מאשימה על מעשה שאינו כשורה. הוא מדיד, מוחשי, ויש בו אשמים ולפעמים אפילו פוגע ונפגע. כשמדברים על בגידה, פורנוגרפיה, לכאורה ברור מי ואיפה הבעיה. אבל לא בדיוק.. כי בדרך כלל המעשה המדיד הזה, מספר על מערכת אישית או זוגית, שדלפה.

אז לפני שננסה להבין מה זה דליפת אנרגיה אינטימית, ננסה להגדיר מה זו אינטימיות. אז זהו, שזה עדין, חמקמק, מורגש, ממלא, מרגש, מסתורי, מחבר אבל שוב, חומק בקלות. דווקא מכיוון שהאינטימיות היא כזו מופלאה וחמקמקה, היא זקוקה להחזקה, תשומת לב, עוגנים, מקום. וכשהאינטימיות נשכחת, לא מוחזקת, אין לה מקום בתוכנו, בינינו, בשגרת החיים היא דולפת! דרך בדידות, ריקנות, כאבים, חוסרים, דמיון, שלפעמים יובילו גם ממש למעשים הכואבים המדידים שבהם אפשר להפנות את האצבע המאשימה אל האשמים. 

אני לא באה להוריד מהאשמה ולהפחית מהכאב. אבל כן לראות סיפור רחב יותר, באדם ובמערכת הזוגיות. דליפת אנרגיה אינטימית אינה מתחילה במעשה שאינו ראוי לנו. היא מתחילה בחלל שנוצר, בבור שנפער ולפעמים אפילו בחוסר תשומת לב וכוונה. יחד עם הודיה עצומה שיש לי על ימי קורונה אלו, אני גם נושאת כאב של הימים האלה, בהם האנרגיה המיוחדת הזו של האינטימיות דולפת לה בחיים של זוגות אוהבים. 

ולמה זה קרה וקורה דווקא וצף עכשיו? האי ודאות, ההצפות הרגשיות, תשומת הלב ההורית המרוכזת שבה, ושוב מתפספסת הזוגיות, חוסר נראות ועוד... אבל אני בעיקר רוצה להתייחס לעכשיו - למעבר חזרה אל השיגרה. 

אנחנו עכשיו בימי מעברים. מעבר מקורונה לשיגרה, מעצירה לתנועה חדשה. במעברים קיים חשש של דליפה! שוב הכל זז, נוצרים סדקים של חוסר וודאות וחוסר יציבות, חוסר נראות וחוסר אינטימיות. אבל אם נשים לב, דווקא ימים אלו מועדים להתפתחות וצמיחה. רגעים שבהם המבנה שלנו זז מאפשרים לבחירות והבנות חדשות להיכנס ברווחים, בדיוק במעברים. אז ימים אלו נם ממש הזדמנות והזמנה לגילוי ומסע אינטימי אישי וזוגי מחודש של בחירה בפנים חדשות של אהבה.

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

 

לטורים קודמים