3 טיפים לדייט משפחתי - לימי השיגרה שיבואו

יהונתן ויסכה שומר מביאים לכם מספר כללים, שיהפכו כל מפגש משפחתי רגיל, לדייט אמיתי. אז מה צריך בשביל זה? כוונה, תכנית, ואינטראקציה

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 07/05/20 15:13 יג באייר התשפ

3 טיפים לדייט משפחתי - לימי השיגרה שיבואו
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

רגע, מה? חוזרים? מתפזרים? בדיוק חזרנו לדייטים משפחתיים? פעם שעברה שעשינו דייטים משפחתיים הייתה לפני שבע שנים, כשהילדים ביקשו גם. אז, כולם היו בבית. לא בהום סקולינג, אלא פשוט עוד לא היו בשירות לאומי, פנימיות או סטודנטים, כמו היום.

אז הם טענו שזה לא פייר שרק לאבא ואמא יש דייט שבועי. ואנחנו, עפנו על ההזמנה. זו לא הייתה עוד הפקה שלנו, אלא באחריות מלאה שלהם, כך בכל שבוע אחד/ת הפירחחים המתוקים שלנו, הזמינו את כולנו למפגש. של ציור, ריקוד, בישול... (אפילו ערב במבה היה לנו, בשם הבּייבּי שלנו שהיה אז באמת בֵּייבִּי).

הגיעו, ואולי כבר חלפו, ימי קורונה פילאיים ומאתגרים, בהם שוב התכנסנו, והם נזכרו - ושוב ביקשו - דייטים משפחתיים. אז לא הספקנו המון, ומתפללת שעם החזרה לשגרה, הפנינים היקרות האלה של מפגש משמעותי חווייתי לא יתפוגגו, וימצאו את מקומם. וכדי שזה לא רק יהיה שיתוף אלא גם פרקטי עבורכם, הנה כמה כללים של  מה שהופך מפגש רגיל לדייט: כוונה, תוכנית, ואינטראקציה.

 

כוונה

זה סבבה פשוט לצאת בזרימה, או לעשות משהו בבית או מחוצה לו בספונטניות, אבל, התכווננות לדייט מזמינה את הנוכחים (בני הזוג או בני המשפחה), לסוג אחר של נוכחות, מעורבות, תשומת לב, הקשבה.

 

אינטראקציה

דייט משפחתי או זוגי (לתפיסתינו), אינו רק זמן פשוט של שהייה והוויה משותפים, והלוואי והיה לנו מלא מזה. מפשוט להיות ולשהות יחד. בדייט, יש הזמנה לאינטראקציה אחד עם השנייה. זו הזדמנות לייצר מפגש, לפעמים של מילים, לפעמים של מגע, לפעמים של מחשבה או יצירה. רגעים שבהם גם נוכחים, אבל גם מתכנסים ונפגשים.

 

תכנית - מה עושים?

זה יכול להיות פשוט, יכול להיות קצר, אבל משהו ספציפי חוויתי שקורה ובעצם קושר אותנו יחד למפגש משמעותי, מצחיק, מרגש, חווייתי, מאחד זה.

אז מה אתם אומרים? ימי הפלא האלה חלפו? זהו? חוזרים? האמת, מודה שבימים האחרונים, גם פה הגיעו לסף עצבים. לא הכל פה מתהלך בעננים. אבל אני יודעת שלי יהיו ממש געגועים. בתפילה לימים של שיגרה מבורכת ששוזרים מפגשי דייטים זוגיים ומשפחתיים משמחים, מחברים.

 

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

 

לטורים קודמים

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן