4 טיפים - שיהפכו את ליל הסדר שלכם לזוגי ומעצים

הפסח הזה, כל משפחה גרעינית מתכנסת למסע יציאת מצרים אישי. אבל האם ניתן לשזור בתוכו גם את העמקת הקשר הזוגי? יהונתן ויסכה שומר עם מספר טיפים חשובים

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 07/04/20 20:19 יג בניסן התשפ

4 טיפים - שיהפכו את ליל הסדר שלכם לזוגי ומעצים
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

הפסח הזה, כל משפחה גרעינית מתכנסת וצוללת למסע יציאת מצרים משפחתי. ובתוך כל האינטנסיביות המשפחתית, וההצעות המדהימות שיש ברשת לפסח אינטראקטיבי עם הילדים נשמח לשתף אתכם בכמה טיפים זוגיים לליל הסדר.

אנחנו נשאלים הרבה לאחרונה, "איך נשזור זוגיות בליל הסדר בנוכחות צפופה של הילדים? והרי הפוקוס של הערב זה הם, הילדים, לא"?

אכן, ליל הסדר זהו ערב של חינוך - "והיגדת לבנך" ובתך. וחלק חשוב מהחינוך שלנו הוא חינוך לאהבה, לפרְגון, לזוגיות.. הזוגיות שלכם היא הבסיס, הביטחון, הקרקע וגם ההשראה של ילדיכם. ליל הסדר עשיר בסדרות של "רביעיות" - ארבע לשונות של גאולה, ארבע כוסות, ארבע הקושיות (שאלות) וכו'.. אז גם אנחנו הכנו ארבע הזמנות זוגיות:

 

1. סימנים

נתחיל בהצעה מקדימה לליל הסדר (למשקיעים), שבה כל אחד מכם מכין לשניה פתקי אהבה מראש על פי סימני הסדר. הפתקים יינתנו אחד לשניה לאורך הסדר בכל סימן שאליו תגיעו. פתקי אהבה אלו, שומרים על רצף סוד האהבה שלכם, גם בערב שכולו משפחה. 

פתקים לדוגמא: קדש- הקשר שלנו מקודש ומתקדש ב..., ורחץ- "רחיץ" בארמית- רוצה, אני בוחר/ת ורוצה בך בכל יום מחדש, כרפס- ליבי מפרכס מאהבתי אליך, יחץ- בלעדייך, אני חצי בנאדם.. וכו'..

 

2. מגיד 

שאחד הילדים יספר את סיפור המפגש ביניכם ואיך הכל התחיל.. שהרי, כשם שתחילת הקשר בין ה' לכנסת ישראל הוא הסיפור שאנחנו מספרים הלילה - בניה של כנסת ישראל, כך הזוגיות שלכם היא סיפורם של ילדיכם ו"יציאתם" מהנעלם אל הגילוי, ואם הם לא מכירים את הסיפור, כדאי שיתחילו לשנן.

 

3. מה נשתנה

הוסיפו שאלות השואלות, במה מיוחדת ושונה הקשר שלכם מכל הזוגות? תענו אתם, וגם הילדים יכולים להצטרף במה אתם מיוחדים, שונים. כזוג, וכאינדבידואליים. אפשר להוסיף ולהמשיך ל"מה נשתנה" שונה ומיוחד אצל כל אחד מהילדים.

 

4.דיינו

שירו "דיינו" על תחנות ואירועים משמעותיים, מרגשים ומצחיקים במסע חייכם. התחילו בזוגי ומשם למשפחתי.

בברכה להשראת שכינה רצופה אהבה במשכנכם. פסח כשר ושמח.

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

לטורים קודמים