ימי קורונה - בדיוק הזמן להשקיע בזוגיות שלכם

זה הזמן להשקיע בעצמך, להשקיע בזוגיות ובאינטימיות שלכם. ולמה דווקא עכשיו? כי בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 02/04/20 16:58 ח בניסן התשפ

ימי קורונה - בדיוק הזמן להשקיע בזוגיות שלכם
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

עכשיו זה בדיוק הזמן להשקיע בעצמך. להשקיע בזוגיות ובאינטימיות שלכם. "עכשיו? למה דווקא עכשיו? " כי "בזכות נשים צדקניות" נגאלו ישראל ממצריים. 

כן כן  זה לא מציאותי. 

יש נתונים. צריך להסתכל למציאות בעיניים! הבית מלא ילדים, פסח בפתח, יש מתח באוויר אל מול הלא נודע, היציבות התערערה, למי יש זמן ומקום לתשוקה, לאהבה, לזוגיות, או בכלל למי יש מקום לעצמה? פשוט נעבור את זה, בהכי שפוי שאפשר. ויש דברים שאפשר פשוט להשהות לתקופה. כמו אהבה. כמו תשוקה. ועונג - זה בכלל מותרות. פשוט נשרוד בטוב. ואז מה? 

לי יש תחושה שדווקא עכשיו, כשנקראנו כולנו הביתה. לחזק את הקן. דווקא עכשיו. זה הזמן שלך. וזה הזמן שלכם. להגשים את חלומות אהבתכם. "אבל, אולי מיד אחרי? אחרי פסח, אחרי הקורונה, אחרי שהילדים יחזרו למסגרות או לפחות אחרי שיכנסו לסדר..או לפחות אחרי שנסיים לנקות, לבשל, לכבס, לדאוג, להכיל, ליצור ולדאוג לאחרים ושוב"..

בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים. עבודת פרך, אין רגע לנשום, להרפות, אין פנאי לחלום, להיפגש, בטח שאין כוח וחשק להתענג. גזירות שמד על הילודים. כך שאפילו סיבות רציונליות למפגש זוגי אינטימי, של המשכיות העולם נגוזו - אז מתוך הסתכלות מפוקחת אל תוך עיני המציאות, הגברים במצרים, פורשים מנשותיהם, פורשים מחיים אינטימיים עם בחירת ליבם. 

ועם כל יכולת ההכלה הנשית של המציאות המורכבת, את זה הן כבר לא יכלו להכיל. הן התקשטו,  התאפרו, התחברו לעצמן, עוררו את הנשיות שלהן מבעד לנתונים המציאותיים של העבדות ופיתו את בני בזוג שלהם לשוב אל הגוף, אל הלב, אל לב הקשר האוהב, הפועם, לשוב לחיים אינטימיים.

"בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים.. " פעמים רבות, באופן הכי אובייקטיבי אנחנו פשוט במיצר. כל אחת במצריים הכי אמיתי ומוחשי שלה. כל זוג והמיצרים שלהם. מיצרים אמיתיים. אבל יש לנו בחירה. יש אפשרות לבחור, גם מתוך התוהו ובוהו של ימים אלו. אפשר לבחור להתקשט, להיפגש, לייצר מרחבי אהבה, לרגעים קטנים מהותיים ומעוררים. הצעד הראשון בבחירה (והוא לא פשוט) זה פשוט לצאת.

לצאת מהסיפור העבדות והגלות ולגלות את סיפור הגאולה. לצאת מלופ ההתרחשות, לצאת מהמקום הפיזי או הנפשי, למקום אחר. לצאת מהעמדה או התפקיד שבו אני נמצא/ ת עכשיו. לצאת לרגע לנשום אויר, (אפילו רק למפתן הדלת).

לצאת מדעתי, כי אחד מי יודע? לפעמים אפילו את זה אנחנו שוכחים. ומשם, מהבחירה לצאת, שבילי המסע נפתחים. בכל יציאה יש גם כניסה, כניסה לתודעה אחרת שמובילה ומניעה אותנו. האם נמשיך בתודעת עבדות? קורבנות? או בחירות? בעונג? באינטימיות? בהשראה?

כשפרעה שואל את משה, בתוך לב המכות, מה הם בעצם יעשו כשיצאו ממצרים, משה עונה: "ולא נדע עד בואנו שמה" וזהו גם סוד גדול. סוד של אמונה בעצם היציאה למסע, אמונה בעצם הקשר. זהו סוד שבשורשו יש בחירה, לצאת ממצרים, מהמיצר הכי אמיתי ומוצדק ובכל זאת, לצאת למסע שמתמסר ל- ולא נדע עד בואנו שמה, כי מחכה לנו הפתעה מרגשת, מחברת, פותחת, מופלאה.

אז דווקא עכשיו, דווקא בימים אלו, מתוך הערפל והמיצר שבו כולנו שוהים, ומתוך הסיבות המוצדקות לפיספוסים של מפגשים אינטימיים, עכשיו הזמן להתעורר ולעורר גאולה בניכם, בביתכם והכל מתחיל מקשר האהבה שלכם וממש ממך. בהשראת הנשים הצדקניות, שבזכותן נגאלו ישראל ממצריים אנו מברכים אתכם ביציאה מהישרדות וגלות וגאולה ואהבה.

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

לטורים קודמים