בזוגיות כמו במגילה - האמת לא מתגלה בלילה אחד

בסיפור המגילה, הזה כל אישה קיבלה הזדמנות אחת להביא את עצמה, את כל-כולה. אבל זה פשוט לא אפשרי. בזוגיות אמיתית, צריך לתת זמן לתהליכים

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 09/03/20 11:27 יג באדר התשפ

בזוגיות כמו במגילה - האמת לא מתגלה בלילה אחד
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

לילה שבו הכל צריך לקרות - התרגשות אינטימיות, אהבה, עונג התלהבות, עומק..הזדמנות אחת, רגע אחד, להבה אחת גדולה. זהו רגע שמצפים לו זמן רב, מחכים. אולי הלילה הזה, אולי מחר, אולי... לילה שנשואות אליו העיניים, החלומות, השאיפות, הכמיהות, הערגות.. הלילה האחד עם המלך אחשוורוש.

לא, זה לא מאמר לפורים. זה מדבר על שגרה זוגית שבה אנחנו מחכים לרגע הזה המדויק, האולטימטיבי בו הכל אמור לקרות. כי עד שאנחנו כבר יוצאים או יושבים ביחד, או נוגעים, הלילה הזה חייב להיות מושלם. טוב, זה קצת כן קשור לפורים ולמגילה.

שם בסיפור העתיק הזה כל אשה מקבלת הזדמנות אחת להביא את עצמה, את כל-כולה. וזה ידידי פשוט לא אפשרי. כל אדם הוא עולם מורכב ומשוכלל, מופלא ורבגוני שבשום פנים ואופן לא יכול להתגלות בלילה אחד. האמת, לוקח לו ממש כל החיים להתגלות. לוקח למגילה שלנו לגלות ולסיפור להיגלל ממש חיים שלמים. כל תקופה היא פרק בסיפור, לעיתים העלילה מסתבכת ולעיתים מסתדרת.

אסתר, להבדיל משאר נשות ההרמון, לא ניסתה אפילו. היא באה כמו שהיא, בלי "מניירות", בלי "עוואנטות", בלי לעשות הצגה, בלי להתאמץ ולזייף – פשוט כמו שהיא. וזה היה הדבר הכי אמיתי בעולם, וזה מה שהוציא את אחשוורוש ההדוניסטי משיווי משקלו. הוא ניסה לשכוח אותה, את האישה האמיתית והפשוטה הזו, הוא המשיך לראות ולבלוע נשים לארוחת ערב, אבל את אסתר הוא לא הצליח לשכוח. היא הייתה אמת.

חזרה אלינו - הדבר המופלא הזה שנקרא זוגיות לכל החיים, זהו מרחב שמאפשר לשנינו לגלות את עצמנו וזה את זו שוב ושוב ושוב ושוב... עד אינסוף. זה כמו זריחה ושקיעה, שאף לעם לא באמת חוזרת על עצמה. אין שתי שקיעות (או זריחות) אותו הדבר (ואני גר בצפת בה השקיעות מופלאות). אז גם אם אני אותו יהונתן עם אותו מספר זהות, אני באמת לא אותו אחד. וגם זוגתי לא.

יש היום גישות שמבקשות להביא גיוון לחיים דרך החלפה של הפרטנר. אנחנו מאמינים (ורואים) שריבוי הפנים דווקא יכול לקרות בתוך הביטחון של הזוגיות הקבועה. הידיעה שאת/ה תהיי/ה פה מחר לחקור איתי את האני שלי ואת האת/ה שלך – זה מה שבאמת מאפשר את ריבוי הפָּנים וריפוי הפְּנים.

ובכן, ייתכן שזה מה שפורים מזמין אותנו לעשות – להיפגש פָּנים בְּפָנים, פְּנים בְּפְנים, בריבוי הפָּנים. אז אולי קחו לכם הפורים הזה איזו שעה לעצמכם להיפגש? אנחנו עושים זאת באמצע הלילה – הולכים לישון מיד אחרי סעודת ליל פורים, וקמים באמצע הלילה ל"התבודדות זוגית". מתי אתם תיפגשו הפורים הזה?

 

אם בא לכם לתרגל יחד "התבודדות זוגית", שלחו לנו ווצאפ ל-0544820637 ונשמח לשלוח לכם את התרגול.

לטורים קודמים