הצחוק נכנס לזוגיות שלנו ומילא אותה שעשוע - תכניסו אותו גם?

במהלך הקורס קיבלתי את יהונתן הקטן בחזרה לתוך חיי, ליצנות רפואית היא לבוא עם הילד שבך שמלא בשמחה, אופטימיות וצחוק למקום שיש בו כאב, ולעורר שם את כוחות החיים שיש בכל אדם. יסכה ויהונתן מדברים על הריפוי שבצחוק

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 05/09/19 09:58 ה באלול התשעט

הצחוק נכנס לזוגיות שלנו ומילא אותה שעשוע - תכניסו אותו גם?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

זה היה כל כך מזמן שאני לא זוכר מתי... נסענו כל המִישְׁפּוּחֶה בפקק אחרי אוטובוס ירוק ומעשן. על אחוריו המכובדים היתה פרסומת לקורס ליצנות רפואית, ואני כלאחר פֶּה פלטתי "יום אחד אלמד את זה...". ובכן, כנראה שהיה מי שהקשיב, כי לפני כמה חודשים אורה בכורתי הזמינה אותי להצטרף אליה ללמוד ליצנות רפואית באומרה – "הרי תמיד רצית". למרות שנבהלתי, יאמר לזכותי שלא החמצתי את ההזדמנות הזו ופתחתי דלת לא רק לזמן איכותי עם אורה המופלאה הזו, אלא גם אל קסם ששכחתי שקיים בעולם. מסתבר שליצנות היא עניין רציני.

ליצנות רפואית היא בעצם לבוא עם הילד שבך שמלא בשמחה, אופטימיות וצחוק למקום שיש בו כאב, ולעורר שם את כוחות החיים שיש בכל אדם דרך הצחוק והילדוּת שבו/בה. אחד הדברים שגיליתי על עצמי, זה שלמרות שחשבתי את עצמי אדם עם הומור והומור עצמי, מסתבר שהיה לי מאד קשה לחזור לתודעה יָלְדִית, היה לי ממש קשה לשחרר את העמדה ה"מבוגרת" שלי, את ה"מטפל" שבי. אם אפשר לומר, במהלך הקורס וה"סטאז'" קיבלתי את יהונתן הקטן בחזרה לתוך חיי.

צילום: ללא

עם סוף הקורס וקבלת התעודה, הרגשתי שאני צריך עוד – עוד מהטוב והשמח הזה. אז עם מורתי הדגולה יעל נקש שהפכה אותי לליצן המשכנו ולמדנו הנחיית "יוגה צחוק" – הדרך להכניס צחוק בריא לתוך חיינו ללא שום צורך ב"חוש הומור" או כל כישרון אחר. רק לצחוק.

אחד הסודות של ה"יוגה צחוק" הוא הכוח של הצחוק לרפא אותנו גם אם הצחוק מתחיל באופן לא ספונטני. מה שהיה לי מאד שימושי בכמה שבועות לא פשוטים שבאו עלי אז. ומכיוון שלמדנו את הליצנות והיוגה-צחוק בימי שישי, סעודות שבת הפכו לשמחות וצוחקות במיוחד.

אבל לא רק ארוחות השבת ומצב הרוח הפרטי שלי הושפעו מזה. כי ממש מתחילת הדרך שלנו בייעוץ הזוגי ובסדנאות אנחנו מאמינים ומדריכים זוגות להזריק לתוך החיים הזוגיים צחוק ושעשוע. לפתע חברו להם יחד (נפלו שם כמה אסימונים) הייעוץ הזוגי והמיני, הייעוץ המשפחתי והנחיית הורים, הליצנות הרפואית והיוגה צחוק – כולם גם יחד חברו לדרך חדשה ישנה – "משפחה צוחקת". 
הצטרפו אלינו מפגש שיכין אתכם ואת משפחותיכם לתקופת חגים מלאים גם בתוכן מהותי ומשמעותי, וגם המון צחוק, שעשוע ומשחק – להביא אור עד לבתיכם – לסעודות השבת והחג, ובכלל לאינטראקציה בבית וביניכם.

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com