"מלכתחילה אריבער": תעופו על החיים

ה'תשע"ט מתגלגלת בישורת אחרונה. מיד אחרי הפינה מתחילה לה שנה חדשה שמביאה איתה הזדמנות לראות דברים אחרת, לבחור באיכות חיים ולפעול אותה עבור עצמיכם. ליצור לכם תש"פ יותר יפה ושלימה, תש"פ שמלכתחילה יש בה את ה"למעלה" שלכם

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 29/08/19 12:16 כח באב התשעט

"מלכתחילה אריבער": תעופו על החיים
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

משהו ביומולדת ארבעים שעבר עלי בתחילת הקיץ התחיל להזיז אצלי את האדישות שלי לגבי הזמן. פתאום כל הפוסטים הנדושים האלה על ארעיות החיים, על כמה דקות ושניות יש בכל יממה, וכמה יממות יש בשנה ו... התחילו לגעת בי.
ואני בעצם מגלה שגם לי יש זמן, והוא חולף לו במהירות מפחידה. אני מסתכל סביבי על החיים שאני חי ועל האהובים שסובבים אותי ואני לא רוצה לפספס יותר ולו רגע אחד. אני רוצה לזכור כל רגע שחולף ולהיות בו ללא חרטה ואשמה, אני רוצה לחיות בסרט הזה מערכה אחר מערכה, תמונה אחר תמונה.
אני מביט אחורה ורואה את הדרך שעברתי, את הבחירות שבחרתי והביאוני עד הלום. תודה לא-ל על הכל. אולי מה שהיה הכי משמעותי זו ההחלטה שקיבלתי אחרי פטירתה של אימי ע"ה (ואני בן 16), שאני את החיים האלה לא הולך להעביר סתם, אלא כל הזמן Up up and away – אל האינסוף.

הבחירה המשמעותית ביותר בכיוון היתה ללא שום ספק הקשר של יסכה ושלי. אחרי כמה שנים של חברות טובה ועמוקה לאורך התיכון, כחלק מנטילת היוזמה על חיי כנ"ל, ביקשתי מיסכה להיות השותפה שלי להרפתקה של החיים. כמובן שהיא נבהלה, אבל הנה אנחנו יותר משני עשורים מאוחר יותר צועדים את השביל יחד. מה ראיתי בה אז? מעבר לכל החן החיצוני וכו' ראיתי בה אומץ להסתער על החיים, סטנדרט גבוה של ציפיה מהשגרה, חיפוש אחַר השראה והנאה שלובים יחד, אהבת הטבע, מוסריות ועוד המון. וזה ממש התאים לי, כי "לסחוב" את החיים האלה לא היה לי כח. רק לעוף עליהם.

וזה מה שאני מאחל לילדי, זה מה שאני מאחל לכל מי שאני פוגש – לעוף על החיים, לעוף על כל האור והטוב שיש כאן. האדמו"ר המהר"ש מחב"ד אמר פעם: "דער וועלט זאגט, אז אויב מען קאן נישט ארונטער גייט מען אריבער, און איך זאג אז מען גייט 'מלכתחלה אריבער' " (העולם אומר שכאשר אי אפשר ללכת מלמטה הולכים מלמעלה, ואני אומר ש'מלכתחילה מלמעלה'). ולתודעה הזו אני רוצה להזמין אתכם.

ה'תשע"ט מתגלגלת בישורת אחרונה. מאחורינו שמונה שבועות של קיץ וחופש בהם עבודה וילדים משמשים בעירבוביא. אני בטוח שהיו רגעים נפלאים בתשע"ט שלכם, אך וודאי גם היו רגעים שהייתם רוצים שיקרו אחרת. מה אם הייתי אומר לכם שאפשר גם אפשר "מלכתחילה למעלה"?
מיד אחרי הפינה מתחילה לה שנה חדשה שמביאה איתה הזדמנות לראות דברים אחרת, לבחור באיכות חיים ולפעול אותה עבור עצמיכם. ליצור לכם תש"פ יותר יפה ושלימה, תש"פ שמלכתחילה יש בה את ה"למעלה" שלכם. בעוד שבוע וחצי נקיים וובינר חינם של הכנה זוגית ומשפחתית לחגים "מלכתחילה" בשילוב גישת "משפחה צוחקת" שלנו. בשבתות ובחגים של תש"פ השנה תעמיקו, תהנו, תצחקו, תפגשו.

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.