"איפה נפרוק אם לא בבית?"

אין לה בעיה להכיל אותו, וגם היא מתפוצצת לפעמים. אין מה לעשות, החיים הם לא סטריליים. האם פורקן רגשי, פורקן מיני הוא לגיטימי בקשר זוגי? איפה נפרוק אם לא בזוגיות?

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 01/08/19 12:29 כט בתמוז התשעט

"איפה נפרוק אם לא בבית?"
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

הם הגיעו אלינו הרחק מדרום הארץ לחופשה זוגית להעשרה אינטימית. יש לה בעיה והם חשבו שחופשה אינטימית תוכל לעזור. הבעיה היא שיש ימים שהגוף שלה פשוט נסגר.
אין לה בעיה להכיל אותו היא אומרת, מי יכיל את העצבים שלו אם לא היא. היא יודעת שהייתה לו ילדות קשה ושגם עכשיו הם בתקופה אינטנסיבית בחיים. גם היא מתפוצצת לפעמים. אין מה לעשות, החיים הם לא סטריליים. איפה נפרוק אם לא בזוגיות?

כל כך בקלות הכלה זוגית יכולה להפוך למרחב שמאפשר פורקן.
האם פורקן רגשי פורקן של עצבים פורקן מיני הוא לגיטימי בקשר זוגי? אינטימי?
תלוי את מי שואלים. פעם אמר לנו איש יקר לנו מאוד- "איפה נפרוק אם לא בבית, במרחב הבטוח שלנו? במשך כל היום בתפקידים השונים שלנו בעולם אנחנו אסופים, מותאמים, קורקטים. בסוף היום זה לגיטימי קצת לפרוק בבית." אווצ'- התכווץ לי הלב,  ובזוית עיני ראיתי גם את אישתו מתכווצת לה.
ואנחנו אומרים- איך המרחב יהיה בטוח אם נפרוק בו כל הזמן? 
אז פורקן אינו לגיטימי בזוגיות!
ואז אנשים מזדעקים. אז הקשר יהיה פייק? בשביל מה אנחנו יחד במסע אם לא גם להכיל רגעי משבר? לתת מענה לצרכים?  

דמיינו את הזוגיות שלכם כמרחב ההזנה שלכם- אולי כמו הכינרת שלכם. מה שתזרימו אל מרחב זה, זה מה שתשתו, תנשמו. תזהמו את המרחב בניכם בעצבים, בכעס, בתסכול, בהתלוננות, בפורקן מיני. זה מה שיהיה בניכם. זה לא יתנקה לבד. ולא נתפלא כשבמרחב אינטימי המלא בכל זה יתמוסס לו החשק לקרבה, לתשוקה.
ההבנה של משמעות המרחב המשותף, המרחב הזוגי הפיזי והרגשי- ההזנה שלו, ההשקעה בו, התקשורת הרגשית, מילולית, אינטימית ומינית שבו כמפתח לסביבה שתצמיח אינטימיות טובה, עמוקה, מענגת ונוכחת בטבעיות. היא נקודת מפתח במפגשים שלנו עם זוגות.

מתוך אמון וידיעה שתשוקה, חיבור, מיניות, עונג הם טבע מופלא של הבריאה אך נעלמים ומתמוססים פעמים רבות במרחבים זוגיים שאינם מזינים תשוקה, אלא תפקוד, צרכנות, פורקן, או שפשוט ההורות והשותפות תופסים את כל הבמה, ולא נשאר אי בטוח, מושקע, מאובטח ומטופח של אינטימיות.

מיניות ואינטימיות זוגית זה אינו מסע של מישהו/י אחד/ת שעליו/ה לעבור שיפוצי תשוקה/ פתיחה רגשית/ תיכנות אורגזמי/ התאמה לציפיות/ הסרת חסימות/ המסת שריון הלב/ טיפולי עוררות...
זו אינטראקציה של שני שותפים אוהבים, אשר יוצרים בניהם מעגל מזין של פתיחת הלב, התודעה, החושים והגוף.
זה הזנה של מרחב משותף בקשר, תקשורת, הבנה, מקום בטוח, ראיה עמוקה אחד של השניה, שעשוע, התנסות, למידה...

רגע. אבל מה עם הפורקן? ומה אם באמת חוזרים הביתה מיום קשה? ומה עושים כשיש צורך לפורקן מיני?
אנחנו באמת כאן, כבני/ות זוג להיות שותפים למסע. גם ברגעים מורכבים. אך לא להיות פח אשפה.
אז מה כן?
באתי הביתה בעצבים? אפשר לנשום רגע.
לבדוק אם מתאים עכשיו לשתף ביום מורכב שעברתי. או אולי לבקש חצי שעה של הירגעות מהיום כדי לעבור פאזה... 
וברגע של צורך מיני? המרחב הכי לגיטימי הוא הזוגי, לא?? אם נבוא עם הצורך המיני אל אהוב/תנו אנחנו צריכים מין, בן/בת הזוג הם רק כלי לשימוש...
אבל אם נבוא אל אהוב/תנו מתוך ראיה אחד של השניה ולא צרכנות ופורקן. אלא מתוך יצירת מרחב אינטימי. את עומס ה"צורך" או האימפולס, נעלה אל הלב, אל העניים הרואות, אל הפה המתקשר ומחבר, ומשם אולי גם אל הידיים המבטאות ומגלות סביר להניח שרגע של עומס ופורקן יוכל להפוך למפגש עמוק של קרבה גדולה וגילוי אהבה.
מתוך אמון באפשרות וחשיבות של מיניות בריאה, מענגת, מעמיקה ומשתבחת בזוגיות. דווקא בזוגיות ארוכת טווח. ועם זאת מתוך ידיעה של הקלות שבה השפע הזה של מיניות אינטימית מתפספס בזוגיות שיגרתית ועמוסה ברגשות, פערים, תפקידים ותיפקודים.
 

אנחנו מתרגשים לפתוח קורס הכשרה של מנחים למיניות בריאה בזוגיות בשנה הבאה במחלקה לפיתוח מיקצועי של בית הספר לחינוך בבר אילן. קורס שיעמיק בפערים וחיבורים. בכלים לאינטראקציה והתפתחות מינית. בקשר בין אינטימיות רגשית וגופנית. במיניות רב חושית, שעשועים, תקשורת במגע, שפות של אהבה, העמקה באנרגיה המינית אשר משנה את פני ההתרחשות המינית האינדבידואלית והזוגית. עם דגש מיוחד על תקופות חיים שונות ומעברים במהלך חיים זוגיים ועוד מלא שפע... אנחנו בשבוע האחרון של הרשמה מוקדמת ומוזלת, אז מוזמנים לשאול אותנו עוד על הטוב הזה.

למה כדאי ללמוד? למה לא פשוט לזרום?  אז מה שפשוט זורם, זורם לכיוון מטה, אלא אם מנווטים את הזרימה. את זרימת החיים, זרימת התשוקה. ניווט זרימת התשוקה והאינטמיות יוכלו ליצור בחייכם בריכות נסתרות שבהם תוכלו לצלול למעמקים, להתרענן, להשתעשע. אולי תוכלו להזרים את המים, האינטימיות הרגשית וגופנית לגבהים חדשים, ליצור מפלים. ממש גנים לאומיים, שמורות טבע מטויילות של אהבתכם.

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.