3 כללים חשובים - ליצירת רושם ראשוני חיובי

נועה לזרי מביאה לכם שלושה כללים שכדאי להכיר, ויעזרו לכם בכל מערכת יחסים, החל מראיון עבודה, ועד היכרות חדשה

חדשות כיפה נועה לזרי 25/07/19 11:28 כב בתמוז התשעט

3 כללים חשובים - ליצירת רושם ראשוני חיובי
צילום: shutterstock

הפתגם הידוע אומר, כי אין שני לרושם ראשוני. ואין נכון מזה. אבל איך עושים את זה נכון? הבאתי לכם  מספר כללים, שיעזרו לכם ליצור את הרושם הנכון. 

לחיצת ידיים

כאשר אנחנו נפגשים לראשונה עם אדם חדש, הלחיצה, היא הרושם הראשוני שלנו, והיא מעבירה מסר חזק ללא מילים. אז איך לוחצים נכון?

נסתכל בעיניים בזמן הלחיצה - זה משדר שאנו בטוחים בעצמנו, ומצפים להכיר את הצד השני.

נלחץ לחיצה קלה - זה כמו חיבוק של הידיים, חזק מידי מראה על ביטחון מופרז וחלש מידי מראה על חוסר ביטחון.

לחיצת היד היא כרטיס הביקור הראשוני שלנו, וחשוב שנתאמן עליה ונעשה אותה נכון.
 
 
 
קול ברור

השתדלו לדבר ברור ובקול, יש לנו נטייה בזמן לחץ ללחוש ולמלמל. (בדרך כלל אצל נשים הטון עולה, ואצל גברים הוא יורד). לכן, בשביל להתכונן לראיון עבודה, דייט או פגישה עסקית חשובה, נסו לחמם את מיתרי הקול לפני. כיצד? שירו שיר באוטו, דברו עם חבר בקול רם, או אפילו ת=עשו כאילו אתם מדברים. זה קצת מביך בהתחלה, אבל מאוד עוזר, מניסיון..
 כשלמעשה אתם מחממים את המיתרים שלכם. וככה תדברו יותר ברור 
 
 
מסגור נכון

מסגור, ניסוח נכון, שווה משמעות שונה. ואסביר: למשל, אם בדרך לראיון עבודה, אתם חסרי ניסיון בתחום, ואתם מאוד חוששים מהשאלה הזאת בראיון. כאשר המראיינת תשאל 'האם יש לכם ניסיון בתחום?', חשבו על שתי התשובות הבאות: "אני חסר ניסיון בתחום" או "אני בא ממקום נקי וחדש על מנת ללמוד ולהתקדם". מסגור נכון שווה כל כך הרבה.

אנחנו יכולים לתאר את אותה הסיטואציה לתת לה מסגרת שונה, והיא מקבלת צורה אחרת אצל השומע.  כמובן, כי על מנת "למסגר" נכון, אנחנו צריכים לחשוב מראש על הבלתמי"ם, דברים בלתי מתוכנים העשויים לצוף. 

שאלה בראיון עבודה על ניסיון תעסוקתי, יכולה לגרום לך לאבד את המשרה, לכן יש לחשוב לפניו כבר בבית על שאלות מתקילות, ולמסגר אותם בצורה שתשרת אותנו.

 

בהצלחה.

 

לטורים קודמים

 

לטיפים נוספים, מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק "נועה לזרי מטפלת ומעבירה סדנאות שפת גוף וNLP".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן