לסמוך על מישהו אחר - לא משאיר סיכוי לאהבה

בעידן שבו אנחנו נרפאים רק ממה שצריך, ונזכרים שיש זכות בחירה. מתחילים לחוות את עצמנו כאינדיווידואליסטים ולא רק חלק משבט, משהו בגוף ובנשמה כמו קם לתחיה, כאילו מצאנו את המפתח לאושר

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 04/07/19 10:27 א בתמוז התשעט

לסמוך על מישהו אחר - לא משאיר סיכוי לאהבה
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

מיניות זוגית בעידן האינדבידואליזם.
לאחר שנים שבהם ריצוי הוא שחקן ראשי באינטראקציה המינית, גברים ונשים יוצאים למסע חיפוש אחר הרצון שלהם. רצון לזוגיות, רצון לאינטימיות, רצון למיניות, רצון לעונג ובכלל רצון להכניס מישהו/י נוסף אל החיים, המחשבות, השיקולים, הלב, הגוף?

בעידן שבו אנחנו לאיטנו נרפאים רק ממה שצריך, ונזכרים שיש זכות בחירה. מתחילים לחוות את עצמנו כאינדיווידואליסטים ולא רק חלק משבט, קהילה, עיירה, עם, משפחה. משהו בגוף ובנשמה כמו קם לתחיה. כאילו מצאנו את המפתח לאושר, לעונג, לאהבה. כי מצאנו את עצמנו. את הטוב שלנו. יש ליגיטמציה לאני מאמין שלי, והוא יכול להיות אחר ממשפחתי ואפילו מבן זוגי. עכשיו כשאני קיים- הכל יכול להיות קיים.

הזדקקות היא מילה גסה, ולסמוך על מישהו אחר זה לא משאיר סיכוי לאהבה. המפתח הוא לקיחת אחריות, עצמאות, בחירה ו...אופס נישארתי לבד עם כל זה. נשארתי לבד עם זכויות, לבד עם בחירה,  לבד עם עונג, ו- איך זה מרגיש להיות לבד עם אהבה? זה מרגיש לבד.

 

ומה עם אהבה?

משהו מוזר קורה. פונים אלינו עוד ועוד אנשים ונשים שלמדו ונפתחו למיניות מודעת, ועברו תהליכי ריפוי מיני. אך באופן מפתיע, ואולי כבר לא מפתיע,  המיניות הזוגית לאו דווקא משגשגת בעקבות ההתפתחות המיניות האינדבידואלית בלבד.

אני בעד. בעד למידה. בעד העמקה. בעד חוויה. בעד ריפוי. בעד הכשרה. בעד עונג. בעד אינדבידואליות. בעד זכויות. בעד הגשמה. באופן כללי, אני בעד החיים, בעד עונג, בעד השראה, בעד אינטימיות , בעד מיניות, בעד זוגיות ובעד אהבה.

הסוד הוא, שמיניות ואינטימיות זוגית זקוקות לאינטראקציה של זוג אוהבים. זה לא מספיק לבא עם מודעות וזכויות. מיניות אינטימית , מענגת, עמוקה, נוכחת, מתרחשת, מתחדשת זקוקה לנוכחות מלאה של אישה וגם של איש. זקוקה לשפה של לב ושפה של מגע, זקוקה לחושים, לעוגנים, למקצבים, ללחשים, זקוקה ללמידה, לידע, למשחק, להקשבה, להשראה, ליצירה.

לכן  אנחנו פותחים בשנה הקרובה "הכשרת מנחים למיניות בריאה בזוגיות" ביחידה לפיתוח מקצועי באוניברסיטת בר אילן. כדי להכשיר שליחים טובים של מיניות זוגית אינטימית. כדי להרבות אהבה וחיבורים מופלאים בין גוף, נפש ונשמה וחיבורים מרגשים בין זוגות אוהבים בעידן הלבדים.

מיניות זוגית היא אתגר וגם פלא גדול שבו דווקא ברגעים שבן זוגי "מוציא אותי מדעתי" הוא- מזמין אותי "להרחיב את הדעת שלי". דווקא רגעי האתגר שבהם לרגע עולה מחשבה ש'מה חשב לעצמו הבורא??'  במבנים השונים של עונג, חשק, גוף, נפש. איך הקטבים האלה אמורים להסתנכרן לאורך כל כך הרבה תקופות חיים שונות?

ובסוד האינטראקציה, ההעמקה במעברים, בלימוד של הזנה, התמרה וסינכרון. בפתיחה של מושגים תפיסות וחוויות של עונג וסיפוק, הפערים הופכים לחיבורים מופלאים, המיניות נהיית רלוונטית לתקופות חיים. אינסוף של אהבה, רגש, תודעה ועונג מושפעים ומתגלים דרך פלא בריאה של גופים, של זוג אוהבים.

 

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.