גן העדן הזוגי - מחכה לעיניים שלנו

לפעמים על אף שחיקה, פגיעה ומרחק אינטימי, זוג יתפקדו בקיום יחסים. אבל על הלב שלהם הם ינסו לשמור דרך העייניים

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 20/06/19 12:42 יז בסיון התשעט

גן העדן הזוגי - מחכה לעיניים שלנו
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

זה קשור? לא הייתי בטוחה עד הרגע האחרון. אבל עמוק בתוכי יודעת שזה יסודי, כי תחושה כל כך מתרחשת, חוסמת, הודפת, באינטימיות היא ש- לא רואים אותי!

הבאנו השבוע לקורס שלנו על 'מיניות והתמקדות', את המורה שלנו למדיטציה יהודית, על מנת ללמד את מדיטציית ההסתכלות. לגעת ביכולת לראות הילות וסימני פנים. ושוב שואלת את עצמי איך זה קשור לאינטימיות ומיניות? 

ויודעת שלאנשים יותר קל לתת את הגוף שלהם מאשר את העיניים שלהם. לפעמים על אף שחיקה, פגיעה ומרחק אינטימי, זוג יתפקדו בקיום יחסים. אבל על הלב שלהם הם ינסו לשמור דרך העיניים,  כי את העיניים לא נותנים בקלות. 

הסינים אומרים שהאיבר הכי חשוב ביחסי אישות - הוא העיניים. ולכן, דווקא אחרי גיל 30, יש סיכוי לשיפור והעמקה במיניות, כי ההורמונים נרגעים ויש פניות להסתכל לעומק אחד אל תוך השניה. כשאנחנו מנחים זוגות באומנות המפגש, לצאת משיח של דיאלוג, זכויות, צרכים, פינפונג והאשמות אל מפגש של לב אל לב, הוויה בהוויה, המסע קורה דרך העיניים, וההנחיה היא לעצום אותן, ואז לפקוח, ולהסתכל אחד על השניה כאילו זו הפעם הראשונה..ואז, לא להסתכל אחד על השניה בניתוח מתבונן, אלא אחד אל תוך מעמקי השניה דרך העיניים. כמו פריסקופ פנימה. פעמים רבות זהו שלב שבו מתחילים לדמוע. 

אל דאגה, יש לנו מלא טישו בשלוף.. למה מתחילים לדמוע? כי אנחנו לא רגילים שמסתכלים לנו עמוק פנימה, אל תוכנו. לא רגילים שכל כך רואים אותנו. אינטימיות היא האפשרות לבא פנימה אחד אל עולמו/ה של השני/ה. לבא אל הלב, לבא אל הסיפור, לבא אל הדעה, לבא אל הגוף...

פרשה זו היא פרשת המרגלים, שיצאו לתור את הארץ, ומספרת על פספוס גדול  בראיה. בראיה של שפע בעיניים של קטנות, עיננו כחגבים. כאשר בעצם מהותה של הארץ היא "ארץ אשר עיני ה' אלקך בה". ומהפרשה חזרה לזוגיות ואינטימיות, גן העדן הזוגי והאינטימי מחכה לעיניים שלנו, לראיית השפע, ראיית העומק והיופי אחד של השניה. לאינטימיות של כניסה אל מסתורי ההוויה, הלב והגוף דרך העניים. לתור באהבה ואמונה את הארת המובטחת של אהבתנו ואהובנו.

ולכבוד ימים אלו, ימי סוף סיון שבהם מתחילים 40 ימי תיקון ימי הילוך המרגלים, עד תשעה באב, אנחנו רוצים לאתגר אותנו ואתכם בתרגול זוגי יומי של ראיית שפע אינטימי למשך 40 יום. אם אתם סקרנים ונכונים, כיתבו לנו מייל לפרטים נוספים.

 

לטורים קודמים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן