על הקשר ההדוק - בין ימי ספירת העומר לזוגיות שלכם

הסיפור של הגוף תמיד היה לי אתגר, אבל לפעמים דווקא הוא, באופן מפתיע, מזכיר ומעורר את הנשמה

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 23/05/19 11:43 יח באייר התשעט

על הקשר ההדוק - בין ימי ספירת העומר לזוגיות שלכם
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

על רבי שמעון בר יוחאי נאמר: "נעשה אדם נאמר בעבור" א-דם זהו אלופו של עולם המתגלה בדם, האלוקות המתגלה בגוף בחומר, בחיים. בשונה מגישה של מלחמת היצר והרוח, הכנעת הגוף אל מול הנשמה, מפתיע אותי ר' נחמן כשהוא מזמין קשר והדדיות ואפילו אומר: "כי צריך לשתף את הגוף בהארות שהנשמה משגת...כי לפעמים ...הגוף מזכיר לנשמה".

הזמנה זו של רבי נחמן להדדיות ומערכת יחסים של הגוף והנשמה, מרגשת אותי במיוחד בימים אלו של ספירת העומר שהם ימים שאני מחכה להם כל השנה. "וספרתם לכם..." לספור- ולספר לגופי, לחיי את הסודות המתרחשים בעולמות עליונים. 

אני חייבת להודות שהסיפור של הגוף - תמיד היה לי אתגר. לא נוח. גשמי ועב. לא הבנתי מה הסיפור שלו. למה הוא כל כך משמעותי ומורכב. שפת הנשמה, והרוח הייתה לי פשוטה ומובנת יותר. והגוף - אותו צריף להכניע ועליו להתגבר. 

לאורך השנים ה' שולח לי מתנות ומלמד אותי לשתף את הגוף בהארות שהנשמה משגת, ואיך לפעמים דווקא, באופן מפתיע, הגוף מזכיר ומעורר את הנשמה. אני לומדת שהאופן שבו בחר אלוקים, בצורה מופלאה ביותר לרקום את הגוף, על כל פרטיו, מבניו, נסתרותיו וגילויו, זה סיפור - זה סוד מרתק, כמו מסע בארץ פלאות, זו תורה. זו ממש אלוקות.

תחנה משמעותית במסע זה עבורי הייתה "ההתמקדות" שהינה הקשבה דרך הגוף, ופתחה בפני עולם שלם אחר של הגדרת הגוף, של קשר עם הגוף, של חווית גוף. של גוף יודע. פרק נוסף ומשמעותי עבורי בסיפור הגוף, הוא הצלילה אל עומקו של הגוף הנשי הנושא בתוכו מקצב, השתנות, תהומות ופסגות, ריקות ומלאות, מוות וחיים. גיליתי שקיבלתי במתנה גוף, מורה דרך  לחיבורים, לדיוקים, לשיעורים וגילויים.

שלב מהפכני נוסף במסע שלי עם הגוף, תפקידו, מקומו, משמעותו הוא חיי הזוגיות - על פרדוקס שיגרת החיים הזוגיות האמורה להוות משכן לאהבה, לערכים, לרוח והעמקה בזיווג הזוגי. בריקוד המתרחש בין חומר לרוח - בין רגש האהבה לחוויית בשר. בגילוי של אנרגיית החיים המתגלה, מונעת, מופיעה ומפעימה גוף. אבל זה לסיפור אחר... 

כי היום רציתי לכתוב על - "וספרה לה..." ו-"וספרתם לכם..." ימים שבהם הנשמה משתפת את הגוף. לכל יום בספירת העומר יש מהות, יש מסר, יש גילוי, יש הופעה בחיים, הופעה בגוף ויש פרקטיקה. וספרתם לכם, זו ממש שאלה של איפה אני, בתוך כל ים החיים, ים החכמה. בשבילי, ימים אלו הם הזדמנות והזמנה לגלות את עצמי מחדש, להתחבר, להרקיד את נשמתי ונשמת העולם בגוף - בחיים.

ימים אלו מקבילים בהוראתם לשבעה נקיים, שעליהם כתוב "וספרה לה..." ימים שנולדים מתוך סיפור של מחזוריות המוטבעת בגוף, ימים שבהם נבנית אנרגיית חיים מחדש אחרי פוטנציאל של חיים שלא התממש, אחרי שבקלות צללנו חזרה אל שיגרת מחזוריות החיים. שבעה נקיים מגיעים ומעוררים אותנו לשהות ב- בין לבין. בין הנקיות לבין הטהרה.

לזהות התרחשות הקיימת ורוחשת בין לבין. בין לבין זמנים. בין לבין אנשים. בין לבין מבטים, מגעים, תקופות. ומשם, ממעמקי הבין לבין - לבנות ולהצמיח מחדש, התקשרות ותשוקה. דבקות וזרימה. ימים שבהם הגוף מעורר ומזכיר לנשמה.

אז מהם עבורכם רגעי חומר וגוף אשר בהם מפציעה חוויית רוח, משמעות, אלוקות? מתי אתם חווים תחושה שדווקא הגוף מזכיר לנשמה, מעורר אותה לתהליך מעמיק של גילוי בחיים? 

שתפו בזיכרון אישי או זוגי שכזה, והתבוננו באיזה אופן מערכת היחסים של הגוף והנשמה יוכלו להעמיק בחייכם הפרטיים והזוגיים..

 

לטורים קודמים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.