אצלך או אצלו? השיטה שתעזור לכם להחליט איפה לעשות את ליל הסדר

לא מצליחים להגיע להכרעה בוויכוח אצל מי עושים את ליל הסדר השנה? אנחנו כאן כדי לעזור לכם. הדפיסו את הטבלה, קראו את ההוראות והתחילו לשחק - הצד המנצח יזכה לארח אתכם בערב הכי ארוך של השנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 17:52 ט בניסן התשפד

אצלך או אצלו? השיטה שתעזור לכם להחליט איפה לעשות את ליל הסדר
שולחן ליל הסדר, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ארוחות חג הן תמיד עניין מורכב, אבל ליל הסדר הוא אירוע אחר ומורכב עוד יותר. אל החגיגיות והמשפחתיות מתווספת גם העובדה שמדובר בלילה ארוך, גדוש באוכל ובמנהגים מסורתיים משונים של כל משפחה. אז איך תחליטו איפה להתארח השנה, אצל ההורים שלך או ההורים שלו? הדפיסו את הטבלה המצורפת ותתחילו לפעול בשיטת הנקודות. הצד שיקבל את כמות הנקודות הגבוהה ביותר, הוא זה שתלכו אליו השנה.

אצלך או אצלו? הטבלה שתעשה לכם סדר

אצלך או אצלו? הטבלה שתעשה לכם סדר צילום: canva

היינו בשעה שעברה: מדובר בנימוק חשוב ומכובד, אך לא כזה שמכריע את ההחלטה לגמרי. העניקו לצד שאצלו לא התארחתם בשנה שעברה 30 נקודות.

שולחן עורך: האוכל בפסח גם ככה מאתגר מהרגיל, בלי החלה והמנות האהובות, ולכן חשוב שתתארחו אצל המשפחה עם האוכל הטעים יותר. העניקו 10 נקודות לחם או לחמות שיודעים להשתמש בתבלינים.

עד אור הבוקר: בואו נודה באמת, המשחק של "מי סיים יותר מאוחר" לא באמת מהנה, ולא בא לכם לנצח בו. העניקו 20 נקודות לצד שתמיד מסיים את הסדר מוקדם יותר, כשכל היושבים בשולחן - כולל סבא - עדיין ערים.

מינימום תוספות: לצד שתיית 4 כוסות ואכילת מצה ומרור, יש לא מעט מנהגים מסורתיים שקהילות מאמצות לעצמן ומקפידות עליהם מדי פסח. תמיד יש צד אחד עם הרבה יותר מנהגים משונים, העניקו לצד השני 5 נקודות.

דברי תורה: אנחנו לא נגד חידושים מרגשים בהגדה, אבל אנחנו כן נגד בטן מקרקרת והמתנה בלתי נגמרת לשולחן עורך. בסעיף הזה דווקא הצד הפחות דוס במשפחה יזכה ב-10 נקודות נוספות.

האורחים הנוספים: אתם כנראה לא היחידים שמתארחים בליל הסדר אצל ההורים, ולאורחים הנוספים בשולחן יש חשיבות רבה. אם בצד אחד יש דודות מציקות שמזכירות שעבר כבר הרבה זמן מאז הלידה האחרונה שלך ובצד השני יש גיסות מתוקות שהן גם חברות, אתם יודעים למי להעניק 15 נקודות.

סוויטה או קראוון: גם מקום הלינה שלכם הוא שיקול משמעותי. בצד אחד אתם נאלצים להידחס בחדר קטן עם הילדים ובצד השני אתם נהנים מיחידת הורים עם שירותים ומקלחת נפרדים - לחדר המרווח מגיעות 10 נקודות נוספות.

מילואים: אם בן הזוג עדיין במילואים ולא יהיה בליל הסדר השנה, העניקי להורים שלך 250 נקודות. ניצחת.

נו, אז איפה תהיו השנה? רק שלא תתבלבלו בספירה.