אל תרחמי עליי ואל תדברי איתי על חיי המין שלך: מכתב לחברה הנשואה שלי

חברה טובה שמתחתנת זה תמיד אירוע מרגש, אבל מה שקורה אחר כך עלול להיות מרגש קצת פחות. טור אנונימי שהתקבל במערכת כיפה מציף את תופעת הצעירות שמתחתנות ומתרחקות מהחברות | מכתב מהלב לחברה הנשואה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/24 14:59 כ באדר א'

אל תרחמי עליי ואל תדברי איתי על חיי המין שלך: מכתב לחברה הנשואה שלי
מכתב לחברה הנשואה שלי, צילום: IVASHstudio,Shutterstock

1. זה שהתחתנת לא אומר שבחרנו להשאיר את הקונספט של "הדדיות" מאחור. אני לא ארדוף אחרייך, לא אהיה תמיד זאת שנוסעת לבקר ולא אוותר על עצמי כדי שהקשר הזה יעבוד. בדיוק כמו לפני החתונה שלך, תצטרכי להתאמץ לפחות כמוני כדי שנהיה חברות.

2. אני לא חברה של בעלך. אני יודעת, זה מבאס, אבל חברות לא נוצרת רק בגלל שבחרת להתחתן איתו. אני יכולה לחבב אותו, לצחוק איתו ולשוחח איתו כשאנחנו נמצאים באותו החלל, אבל אני בהחלט לא מעוניינת לקבל אותו כשותף קבוע בכל יציאה שלנו או כאיש סוד נוסף לכל משבר אישי שאני חולקת איתך. אני תמיד אכבד אותו ואת הנוכחות שלו, אבל אני לא חייבת לקחת את הקשר הזה קדימה. אם זה יקרה לבד, מה טוב.

3. אני לא מעוניינת לשמוע על חיי המין שלך. לא אם זה כואב, לא אם זה פחות מפחיד ממה שחשבת, לא על הפעם הראשונה. לא משנה כמה פתוח השיח בינינו, יש דברים - וזה בדיוק אחד מהם - שעדיף שתשמרי לך ולבעלך.

4. הבעיות שלך לא יותר חשובות משלי. אני יודעת, זוגיות זה דבר קשה, ואין ספק שריב גדול עם הבעל הטרי או קשיים לשלם שכר דירה נשמעים מבהילים יותר מ"הוא כתב לי היי ואני לא יודעת מה לענות" או "יש לי מבחן ממש גדול ולא התחלתי ללמוד", אבל כדי שנישאר חברות את חייבת להצליח לראות גם אותי ואת הקשיים שלי ולא להתייחס אליהם כאל בעיות מטופשות של חיי הרווקות.

5. אל תרחמי עליי. את יכולה לנסות לשדך לי חברים של בעלך, לחלק לי עצות לדייטים או לעודד אותי ביום אהבה, אבל בשום אופן אל תרחמי עליי. אני שמחה בשבילך שמצאת את אהבת חייך והתחתנת איתו, אבל העובדה שאני עוד לא - לא הופכת אותי למסכנה.

6. תשיגי לך חברות נשואות. לא כי אני לא אוהבת אותך יותר או כי החברות איתי לא מספקת אותך, אלא כי את צריכה חברות שיבינו אותך באמת - בכל הנוגע לנישואים - וזאת לא יכולה להיות אני. ממש כפי שאני רוכשת חברים בעבודה, באוניברסיטה או בעיר המגורים שלי - כאלו שיוכלו ללמוד איתי למבחן, לצחוק איתי על הבוס או להתלונן יחד על הפקקים - גם את זקוקה לחברה שתבין באמת כמה קשה זה לשים כיסוי ראש או ללכת לישון כועסים אחרי ריב. כמה שאנסה, לא אוכל להזדהות איתך שם.

7. אל תתעלמי מזה שאת נשואה, אבל אל תתני לזה יותר מדי משקל. התחתנת, עברת לגור עם בן, זה צעד גדול ומשמעותי שאי אפשר להתעלם ממנו וכנראה שהקשר שלנו לא יוכל להישאר בדיוק כפי שהיה. עם זאת, כולנו עוברים מדי פעם שינויים גדולים בחיים, זו לא סיבה להשאיר הכל מאחור.