קנתה שמלת כלה - ואחרי חודש הכירה את אהבת חייה

שיראל נטף הייתה רווקה בת 27 שרק רצתה שיפסיקו להגיד לה "בקרוב אצלך". אז היא קנתה שמלת כלה, להרגיש שעשתה צעד אחד בדרך לחופה, ואחרי חודש הכירה את אהבת חייה: "לא חשבתי שזה יקרה"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 19/11/23 13:07 ו בכסלו התשפד

קנתה שמלת כלה - ואחרי חודש הכירה את אהבת חייה
שיראל נטף והארוס נועם, צילום: באדיבות המצולמת

שיראל נטף, בת 27 מירושלים, לא תכננה לעשות את זה דרמטי כל כך. בניגוד לסרט "לעבור את הקיר" של רמה בורשטיין, לה לא הייתה כוונה לתכנן חתונה בלי חתן. היא בסך הכל רצתה "להקדים תרופה למכה", כך היא אומרת, ולהוריד משימה אחת מהרשימה לחתונה שעוד תגיע. "זה היה לפני ששיין היו אנטישמיים נאחסים", היא צוחקת, "מילאתי עגלה ואז ראיתי באפליקציה שמלות כלה. אני רואה שמלות יפות, ביקורות טובות, כלום כסף. אמרתי לעצמי 'אין חתן, אבל יהיה מתישהו, אז זה לא כזה מופרך לקנות שמלה'".

הפוסט הויראלי של שיראל נטף

הפוסט הויראלי של שיראל נטף צילום: צילום מסך

שמלת הכלה הגיעה, נטף מדדה, והחליטה לשתף את התמונה בקבוצת "מאמאמצחיק" בפייסבוק. "לא, אין לי חבר", כתבה, "לא, אני לא מאורסת, אבל כולם אומרים לי שבקרוב אצלי אז החלטתי להתחיל להתכונן". עד מהרה הפך הפוסט לויראלי. "מלא תגובות, מלא אנשים שאיחלו לי חתונה עוד השנה, עם השמלה הזאת. קיבלתי גם מלא הודעות בפרטי מאנשים שיש להם אחיין או בן או נכד שרוצים לשדך לי", היא משועשעת, "זה משהו שלא חשבתי שיקרה. אבל אמרתי שאם זה יעבוד, אני חייבת לעדכן אותם".

להצעות הרבות שקיבלה בפייסבוק היא אמנם סירבה, אך חודש לאחר פרסום התמונה היא פגשה את נועם, מי שלימים יהפוך לארוסה. "את נועם הכרתי כבר לפני שנתיים וקצת, דרך חברה שעבדה איתו", היא מספרת, "יצאנו חודש, היה חיבור ממש טוב, וזה נהיה רציני ממש מהר. אני לא הייתי בראש למשהו רציני, אז מהלחץ - במקום להסביר לו את זה - אמרתי לו ביי". בהמשך ניסתה נטף לחדש את הקשר, אך נועם היה תפוס, וחודש אחרי פרסום הפוסט המדובר השניים נפגשו במקרה בקניון והחלו לדבר.

הצעת נישואין בפיג'מה

"פחדתי שהוא יראה את הפוסט וילחץ מזה", נטף, כולה אנרגיה מתפרצת, שוב צוחקת, "כל הפייסבוק היה מלא בתמונה הזאת והאחיות שלו מקבלות צילומי מסך, לא ידעתי איך אני אסביר לו את זה". נועם, שנמצא לידה לאורך כל השיחה, מודה שדווקא לא נלחץ. כבר מהדייט השני הם ידעו שזה זה. איך שהוא, נועם בכל זאת הצליח להפתיע אותה בהצעת נישואין. "קבענו ערב עם אחותי, שבעלה מגויס, וזה היה יום ההולדת שלה. אמרנו שאבוא אליה, נזמין אוכל, נראה סרט".

נטף תכננה ערב רגוע עם אחותה הגדולה והגיעה, יחד עם נועם ש"רק הקפיץ אותה", לבושה בפיג'מה. "מפה לשם, כל המשפחות שלנו שם, מחכים בשני צדדים של שביל", היא נזכרת בהפתעה, "ואני עם קפוצ'ון, מזל שלא היה לי מכנס פיג'מה, שמתי ג'ינס. זה הדבר הראשון שאני אומרת בסרטון של ההצעה: 'אבל אני בפיג'מה!'. בכל ההצעות הבנות תמיד עם שמלה ועקבים, אצלי זאת ההוכחה שזה באמת הפתעה". כשאני שואלת אותה בדאגה של בחורה קלאסית מה עם הציפורניים, היא מרגיעה, "הוא דאג שהלק שלי יהיה יפה", היא מודה, ואני נושמת לרווחה.

"יכולתי להוציא ספר על כל הדייטים הכושלים שלי"

נטף נרגשת, מאוהבת, נלהבת לספר שוב את הסיפור הרומנטי והמרגש שלה, אך לרגע לא שוכחת איפה הייתה רק לפני חודשים ספורים. "אני בת 27, הכי קטנה במשפחה, אז כולם כבר נשואים", היא משתפת, ולרגע חוזרת להיות שיראל הרווקה המיואשת. "הגעתי לשלב שיכולתי להוציא ספר על כל הדייטים הכושלים שלי. זה היה מתיש, התסכול, זה שאת לא יודעת מתי זה ייגמר. אם הייתי יודעת שהוא הבחור הבא, הייתי עוד בסבבה, אבל התסכול היה לא פשוט".

כשאני מבקשת ממנה לתת טיפ לרווקים ורווקות, היא מופתעת. "אני לא רגילה להיות בצד הזה", היא נבוכה, אך בסופו של דבר מבינה שאין מי שתדע לייעץ יותר ממנה. "אי אפשר לדעת מתי זה יבוא", היא נאנחת, "אפשר לחשוב כל היום רק על זה ולהיות בסטרס ובבאסה, אבל אני ניסיתי לחיות את החיים ולא לחכות לזה כאילו זה היעד הבא. כשזה יבוא, זה יבוא. אני עכשיו ביעד שאני נמצאת בו ונהנית שם, ומתי שנגיע ליעד הבא - נגיע. בינתיים ליהנות מהדרך".

"כמו שמלת קסמים"

תלבשי לחתונה את השמלה שקנית בשיין?

"הרבה שאלו אותי", היא מודה, "אז כן, אני אשתמש בה. כמובן שאקח אותה לתופרת ואשפצר אותה, אבל זה מרגיש לי כמו שמלת הקסמים. אם אני לא אלבש אותה אז מה עשינו בזה?".

מאמינה באמת שיש קשר בין השמלה למפגש שלך עם נועם?

היא מתלבטת. "אני די בשוק, כי כשקניתי אמרתי 'איזה מגניב זה יהיה אם זה יעבוד'. אני יכולה להגיד שזה לא קשור ומה שצריך לקרות קורה, אבל בסוף חודש אחרי שקניתי אותה הלכתי לקניון שאני בחיים לא הולכת אליו, והוא בדיוק התחיל לעבוד שם ונפגשנו. זה סיפור הזייה".