שאל את הרב | מותר לגרושה להסיר את כיסוי הראש כדי למצוא זיווג?

על פי ההלכה, גרושה מחויבת לחבוש כיסוי ראש גם לאחר פירוק הנישואים. אך מה קורה כאשר הדבר מפריע לה במציאת זיווג? שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מציפה את הסוגיה הכואבת.

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 10:45 א באדר התשפג

שאל את הרב | מותר לגרושה להסיר את כיסוי הראש כדי למצוא זיווג?
צילום: canva

שלום כבוד הרב, אני כותבת לך בכאב. אני כבר חמש שנים מחפשת זיווג לפרק ב', יש לי שני ילדים ואני בת 39 אוטוטו. הגרוש שלי מיד התחתן אחרי הגירושים, ויש לו כבר ילדים אחרי כל הצרות שעשה לי. כל 5 השנים מאז הגירושים הלכתי לפי מה שאמרו לי, שאסור להוריד כיסוי, או שאני אשים פאה, שלדעתי זה גם מטעה כי גם הנשואות חובשות פאה וזה יותר מושך מהשיער הטבעי.

בנתיים שבתות וחגים אני בלי בעל, הזמן שלי להבאת עוד ילדים כבר די חלף, ובשידוכים הדתיים לא הולך לי כל כך (אני שומרת נגיעה). אני רוצה היתר בבקשה להוריד לגמרי כי אני על סף שבירה ולא רוצה להוריד בלי היתר. אם לחדד, אני רוצה שיער טבעי שלי, כדי שאוכל להקים בית ולחבוש שוב כיסוי ראש בקדושה. אשמח לתשובתך. תודה כבוד הרב.

הרב יובל שרלו השיב: "אם זה לא אפשרי, מותר להסיר"

שלום וברכה. ראשית, אני מאחל כי תמצאי את מבוקשך, וימלא ה' משאלות לבך לטובה. כתבתי פעמים רבות כי ביסוד הדין - גרושה חייבת בכיסוי ראש.

ברם, במקום בו כיסוי הראש הוא המפריע לנישואין מחודשים, עדיף ללכת עם פאה כפי שפסק הרב עובדיה יוסף זצ"ל. אולם אם זה לא אפשרי, והמטרה היא להקים בית מחדש, מותר להסיר את כיסוי הראש. כל טוב.