שאל את הרב | התאהבתי במוסלמי

מה קורה כאשר מתאהבים במוסלמי שמוכן להתגייר עבורך? שאלה שהתקבלה במערכת כיפה הציפה את הסוגיה הרגישה. הרב אבנר פורת השיב: "לא להמשיך את הקשר כל עוד הוא לא התגייר כהלכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 13:24 כח בשבט התשפג

שאל את הרב | התאהבתי במוסלמי
צילום: shutterstock

"לא אכפת לו להתגייר אך הוא רוצה לעשות זאת בסתר"

שלום כבוד הרב, לפני כמה חודשים נכנסתי לאפליקצית הכרויות והכרתי שם מישהו בשם יוסף. בהתחלה לא חשבתי שהוא ערבי, הבחור גדל בין יהודים רחוק מאוד מהכפר, מכיר את כל החגים שלנו, רוב החברים שלו יהודים,אני עדה לכך. אני שמתי וטו שכדי להתקדם חשוב לי מאוד להיות עם יהודי, גם בגלל המשפחה שלי וגם כי בעתיד לא ארצה לבלבל את ילדיי. ראיתי אותו פעם אחת בחיי במציאות, עברית רהוטה ובאמת תרבות יהודית, מכיר הכל. לא אכפת לו להתגייר כדי שנהיה ביחד אך הוא רוצה לעשות זאת בסתר כדי לא לפגוע במשפחה שלו. הוא מודע לכך שזה תהליך ארוך אבל הוא מאוד אוהב את היהדות, בעיקר החגים, כשהוא אצל חברים יהודים הוא מתרגש מזה. רציתי לשאול, כבוד הרב, האם כדאי להמשיך בקשר הזה, כי אני יודעת שהוא יתגייר, או שפשוט יהיה לי קשה נפשית ולעזוב.

הרב אבנר פורת השיב: "הקב"ה מאמין בך ורוצה שלא תאבדי לו"

שלום, אני חושב ומבקש שתשימי גדר מאוד ברורה עכשיו - לא להמשיך את הקשר כל עוד הוא לא התגייר כהלכה. כמו שכתבת, זה בעיקר בעייתי מצד החיבור הנפשי-הרגשי שהולך ונוצר, אחר כך מאוד לא פשוט לנתק. גם אם לא יהיה גיור כהלכה בסוף, וגם מי יודע אם לא תגיעו חלילה לנפילות. תתחזקי מכוח כל אבותינו ואמותינו שבמשך אלפי שנים שמרו באדיקות ובמסירות על עם ישראל על ידי כך שנמנעו מהתבוללות, גם כשזה היה קשה. רק אחרי שהוא יסיים תהליך גיור שלם בבית דין רבני רשמי של מדינת ישראל, או בבית דין רשמי בחו"ל שמוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל, רק אז יהיה מקום לבחון את הקשר בצורה רצינית במגמת חתונה. הקב"ה מאמין בך ורוצה שלא תאבדי לו חלילה. בהצלחה רבה.