חדש על המדף ספר חדש עוסק בסיפור האונס של הילדה בדרום - מנקודת מבטו של האב

יניב בן עטר, תושב הדרום, הזדעזע כמו כולם מהאונס של בת ה-10 במיטתה. הכאב לא עזב אותו, והוא הרגיש שהוא חייב לכתוב על זה ספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 13:02 יח בשבט התשפג

ספר חדש עוסק בסיפור האונס של הילדה בדרום - מנקודת מבטו של האב
צילום: shutterstock

כמו כל תושבי הדרום, גם יניב בן עטר, תושב להבים, סובל כל הזמן מאלימות המגזר הבדואי. הכביש מרגיש לפעמים כמו אזור מלחמה עם עקיפות מסוכנות, בריונות, ניסיונות הורדה מהכביש, תאונות דרכים והתנגשויות עם גמלים משוטטים, אך האירוע שגרם ליניב לזעזוע הנורא הוא האונס של הילדה בת ה-10 במיטתה. האירוע שזעזע את כל המדינה הביא את בן עטר לכתוב סוף כל סוף את ספר הביכורים שלו, "אל נקמות".

זה היה עלול לקרות גם לבתו הקטנה

הפריצה שהיתה בביתו, אותה הצליח למנוע על ידי הברחת הגנבים, לא נתנה לו מנוח שזה היה עלול לקרות חס וחלילה גם לבתו הקטנה. את הספר הוא החליט להקדיש לשכניו, תושבי חבל ארץ זה, כזעקה וכהתעוררות לפעולה. המציאות והשגרה המתוארות בספר מובאות ללא פילטרים ומבוססות על מקרים אמיתיים או דומים להם. הדמות המרכזית בספר "אל נקמות" הוא סער, גבר ישראלי טיפוסי הגר עם משפחתו ביישוב מיתר בדרום הארץ. סער, כמו רבים מתושבי הדרום, כואב את מצב הדרום וזועם על מחדלי הרשויות.

הספר "אל נקמות"

הספר "אל נקמות" צילום: ניק סמינרוב

עולמו מתהפך עליו

ערב שבת חורפי וגשום, מתרחש הנורא מכל. ביתו של סער, נטע, נאנסת במיטתה, בביתה החמים והעוטף, כשהוריה נמים את שנתם בחדר ליד ולא שומעים כלום. מאותו הרגע, עולמו מתהפך עליו. הוא מנסה לתת למערכת הצדק לפעול, אך במקביל מתחיל להריץ תרחישים ותגובות לאופציות נקמה, ומצד שני מנסה שלא לתת לעצמו להישאב למצב לחימה. העלילה מובלת תוך כדי בחינת ערכי הגבריות הישראלית, האבהות, גרורות השירות הצבאי והזוגיות בחייו של האב סער. 

המדינה בחרה להיות מכילה והומנית על חשבון תושבי הדרום

תחושת הנקמה לא עוזבת את סער, האב שלא הצליח להגן על הגוזל שלו גם כשהיה קרוב אליו. גיבור הסיפור לא סומך על המדינה שבחרה להיות מכילה והומנית על חשבון תושבי הדרום ועל חשבון בתו האהובה. בדרום הפרוע שולט "חאק אל ערב", החוק הבדואי, וסער מחליט לפעול על פי חוקי הדרום. יש לו יכולות, הוא מאמין, הוא בוגר יחידת המסתערבים ומחליט לחפש את הצדק. האם יצליח למצוא אותו?