אני פרודה בהליך גירושין מתקדם, מותר לי לצאת עם גברים? | שאל את הרב

הליך גירושין עלול להתארך מעבר לשבועות ספורים, דבר שמותיר את בני הזוג בסיטואציה הלכתית מורכבת, בעוד הגבר יכול לצאת ולחפש בת זוג חדשה, פרודתו נחשבת נשואה כל עוד לא קיבלה גט, האם היא יכולה לצאת לדייט?

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 15:15 יט באלול התשפב

אני פרודה בהליך גירושין מתקדם, מותר לי לצאת עם גברים? | שאל את הרב
צילום: shutterstock

לא פעם זוגות מחליטים בצער לפרק את החבילה המשפחתית , אך התהליך אורך זמן רב מכל מיני סיבות, לעיתים מדובר בשבועות, חודשים ואף שנים עד שהצדדים מגיעים להסכמות  ולגט המיוחל. בשאלה שהגיעה לידי מערכת שאל את הרב ב'חדשות כיפה', נשאל הרב אבירם חריב על ידי אישה שנמצאת בעיצומו של הליך גירושין מתקדם  האם תוך כדי ההליך שמתקדם, מותר לה לצאת עם גברים אחרים ולבנות את חייה מחדש. 

אם אני רוצה לצאת עם משהוא בזמן הזה שאני עדיין לא גרושה אני יכולה?

"אני פרודה בהליך גירושין, אני ובעלי ביצענו את כל התהליך ברבנות והוא הלך באמצע, אנחנו צריכים לעשות הכל שוב, אם אני רוצה לצאת עם משהוא בזמן הזה שאני עדיין לא גרושה אני יכולה? יכולות להיות לי בעיות כלשהן? " 

"את אשת איש עד קבלת הגט"

הרב אבירם חביב ממערכת שאל את הרב ב'חדשות כיפה', התייחס לשאלתה של הפרודה וענה "חשוב מאוד לדעת משום שזו שאלה נפוצה. פרודה איננה גרושה על פי ההלכה והיא עדיין אשת איש לכל דבר ועניין ! לכן אסור לך לצאת עם מישהו אחר וגם לאיש אחר אסור לצאת איתך כי את נשואה לבעלך למרות שאתם לא בקשר ברמה האישית, לכן אני מציע לך לסיים את הליך הגירושין עד קבלת הגט ורק לאחר מכן להחיל קשר זוגי מחדש. לגבי בעיות בהליך אינני מגיב כי זה לא שייך, את אשת איש עד קבלת הגט".