מנהלת מחלקת הסיוע באגודת אפרת: "מי שמבקר אותנו - לא מכיר אותנו"

הרפורמה של השר הורוביץ בוועדות להפסקת ההיריון מקבלות תמיכה מפתיעה מרותי תדהר, עובדת סוציאלית ומנהלת מחלקת הסיוע של אגודת אפרת, שטוענת: "זה לא ישנה דבר, הוועדות היו אמורות להיות מעצור, בפועל יותר מ-99% מהנשים מקבלות אישור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/22 12:19 כה באדר ב'

מנהלת מחלקת הסיוע באגודת אפרת: "מי שמבקר אותנו - לא מכיר אותנו"
רותי תדהר, מנהלת מחלקת הסיוע באגודת אפרת, צילום: חדשות כיפה

לפני מספר חודשים החל שר הבריאות ניצן הורוביץ לקדם את הרפורמה בוועדה להפסקת היריון במסגרתה תחולק תקופת ההיריון לשלוש. בתקופה הראשונה, עד שבוע 12, יהיה מדובר בהליך טכני שמתבצע בקופת חולים. משבוע 13 ועד שבוע 25 תהיה ועדה "מייעצת" לנשים, מעבר לכך וועדה רפואית תבחן את הבקשה.

רותי תדהר, עובדת סוציאלית ומנהלת מחלקת הסיוע באגודת אפרת אומרת בריאיון לחדשות כיפה, כי למרות פעילות העמותה נגד הפלות, מבחינתם לא מדובר בצעד נורא כל כך: "לדעתנו זה לא ישנה דבר, הוועדות שהיו אמורות לפי החוק להיות מן מעצור, מין רגע של 'רגע, תחשבי על זה', 'תבדקי עם עצמך אם זה באמת נכון'. בהגדרות של החוק יש הוראה שהוועדה אמורה לשכנע את האישה שלא לבצע את ההפלה. בוועדות להפסקת היריון, מעל ל-99 אחוזים מהנשים שפונות אליהן - מקבלות אישור, אז זה לא משנה לנו". 

"לפני 5 שנים, בוועדת הכנסת לשיוויון מגדרי וקידום מעמד האישה, אנחנו הצגנו נייר עמדה בו טענו שצריך לבטל את הוועדות להפסקת היריון כי הן לא ממלאות את התפקיד שלהן, בשני תנאים: מרגע שהאישה אומרת לרופא שהיא רוצה לעבור הפלה - יעברו 72 שעות עד ביצוע ההפלה, כלומר, היום אישה שנכנסת לבית חולים, מהרגע שהיא מקבלת את האישור להפלה היא פשוט נכנסת לחדר השני ועוברת את זה. אין לה שהות, לחיות עם זה רגע ולהתלבט עם עצמה. התנאי השני של ביטול וועדות להפסקת היריון הוא שהן יקבלו מידע על הארגונים שמסייעות בנושא".