מנכ"ל מכון פוע"ה: בקרוב גם נשים יתנו מענה רפואי-הלכתי במכון

מכון פוע"ה כבר לא מפחד לדבר על הקפאת ביציות, מענה של נשים במכון ובכלל מכוון את עצמו לקהלים רחבים יותר תוך שמירה על ההלכה. עמיחי רמר, מנכ"ל המכון: "המומחיות שנצברה במכון פועה יכולה לסייע לאנשים מכל קצוות החברה הישראלית"

עדי מאמו שוורץ עדי מאמו שוורץ, חדשות כיפה 06/03/22 12:23 ג באדר ב'

מנכ"ל מכון פוע"ה: בקרוב גם נשים יתנו מענה רפואי-הלכתי במכון
ראיון עם מנכ"ל פוע"ה, צילום: ללא

עמיחי רמר, מנכ"ל מכון פוע"ה בחצי שנה האחרונה מתייחס בראיון לכיפה לפעילות המכון ומדבר על העתיד של המכון. לשאלה מה האתגר של המכון ואיפה הם יהיו עוד 5 שנים אומר רמר: "בעיני אחת המטרות החשובות היא להרחיב את הפעילות של המכון, כלומר להגיע למצב שבו יותר אנשים מבינים עד כמה המומחיות והידע של האנשים של מכון פוע"ה יכולים לתרום להם באופן אישי בין אם הם אנשים שהם יותר תורניים ויותר הלכתיים ובין אם פחות. המומחיות שנצברה במכון פוע"ה יכולה לסייע לאנשים מכל קצוות החברה הישראלית"

לקראת הכשרה והכנסה של צוות נשי גם למענה ההלכתי

רמר הפתיע בתשובתו לשאלה על איך יכול להיות שלמרות שפונים זוגות ובעיקר נשים על שאלות הריון ופוריות והמענה הוא גברי ואמר: "אני אתחיל בתשובה היותר מתקדמת היא שאנחנו בונים צוות של נשים. יש כבר מענה נשים שניתן יותר בליווי הרגשי סביב הסוגיות של רצון ללדת ופוריות, הצוות הזה נותן מענה בעיקר בשעות הערב. ועכשיו אנחנו במהלך נוסף  לקראת הכשרה והכנסה של צוות נשי גם לתחום של מענה בתחומים ההלכתים בהתאם לאפשרות.

בנוסף צוות הרבנים של מכון פוע"ה שהוא היום נותר את התשובות, הנסיון, היכולות והידע שלו, הרגישות שבה הם ניגשים לכל התחומים שהם מייעצים, הילווי שלהם הוא הבסיס. הדרך שבה הם ניגשים לכל סוגיה ולכל נושא מתאימה בהחלט לליווי בין של זוגות ובין של נשים. לא יצא לי לשמוע מנשים או מזוגות שפנו למכון שהיה משהו לא מדויק במענה שהם קיבלו"

הראיון המלא:

 

האם  רבני המכון מקבלים הדרכה או ליווי רגשי ? "למעשה יש מענה בשעות הערב שהוא יותר רגשי. מי שמרכזת את המענה הזה היא גם כתובת עבור הרבנים לסוגיות שהם נתקלים כשהם נפגשים עם מצבים מאוד מורכבים ובהחלט מקבלים את ההדרכה ואת היעוץ . בנוסף יש להם שיחות כדי ללבן סוגיות מאוד ספציפיות כשיש מצב עם זוג שמחייב הדרכה ספציפית."

המכון מעודד בשנים האחרונות הקפאת ביציות לרווקות. איך מסבירים להורים שהתהליך הזה לא אומר שהילדה לא תתחתן?

"מה שלמדתי שגם רבני מכון פוע"ה היו קצת אמביוולנטים עם הענין הזה. אם אנחנו הולכים לכיון של הקפאת ביציות, יכול להיות שזה יתן תחושת נינוחות שבגלל זה לא חייבים להתחתן. אבל מתוך מחקרים שהם ראו בארץ ובעולם, נראה שהמצב הוא הפוך. דווקא כאשר ממשים את האפשרות הזו נותר מצב שאלו שנכנסות לתהליך הזה, מוצאות את הדרך גם לבנות את הבית בצורה יותר מהירה מאשר לפני כן. ולכן היום מכון פוע"ה מעודד מאוד נשים שהגיעו לגיל 30 להכנס להליך של הקפאת ביציות כדי קודם כל לשמר את האפשרות לפוריות, ובהמשך זה יכול גם לעזור.

למרות ההסכמות שאתם מקבלים מכלל הציבורים והרבנים, מכון פוע"ה הוציא מכתב נגד ספרו של הרב מלמד. במקום הזה בחרתם צד?

"צריך לדייק. ההבהרה שיצאה ממכון פוע"ה היא התדיינות הלכתית מול הדברים שהרב מלמד כותב. היתה הקפדה במכון לא לדבר על האדם ולא להפוך את המחלוקת הזו למחלקות בין אנשים אלא להתייחס לגופם של דברים ולנושאים השונים. ובהחלט בתחום ההלכתי יש דברים כשרבני המכון מגבישים את עמדתם ההלכתית, הם צריכים להציג אותה בצורה ברורה גם כשיש רבנים שחושבים אחרת"