נשים בנויות יותר לקשר מגברים

אם אדם וחוה היו הולכים לטיפול זוגי, אולי היה פה גן עדן. האהבה הראשונה בעולם. סיפור חטא האדם הראשון נתפס בעיני רובנו כסיפור על עמידה בפני פיתוי, חטא וחזרה בתשובה. כל זה נכון אך אם נקשיב עוד לסיפור נראה שעיקר הסיפור מדבר על יחסים. יחסים בין אדם לאשתו. והפער בין אדם שנברא יחידי בעולם לאשה שנבראה כבת זוג

חדשות כיפה ברוך הרשליקוביץ 25/07/21 09:35 טז באב התשפא

נשים בנויות יותר לקשר מגברים
אילוסטרציה טיפול זוגי, צילום: shutterstock

 

מחשבות של פוסט ט"ו באב
 

הסיפור האנושי הראשון בעולם הוא סיפור על התמודדות זוגית מכיוון שהוא הבסיס המרכזי ביותר עליו בנוי העולם. האתגר הזוגי הוא האתגר המרכזי בחיי האדם ובו תלויים שמים וארץ. זהו המרחב בו ניתן להשפיע באופן הכי עמוק על תיקון העולם. רוצים לעשות טוב בעולם? תשקיעו בזוגיות.

הקשבה מעמיקה לסיפור הקשר שבין אדם לחווה, תוכל  ללמד אותנו רבות על  זוגיות, על טעויות אופייניות,  על מאפיינים גבריים ומאפיינים נשיים בזוגיות. כל אחד יכול למצוא בסיפור זה תשובות אישיות שנכונות לו, בהתאם לתקופה ולסיטואציה בו הוא נמצא.

אז מה בעצם קרה שם בין אדם לחוה? הקשר מתחיל באורות מאוד גדולים , חווית התרוממות.

אדם וחווה גדלו אחרת לגמרי וכל אחד מהם חי ופועל על פי הדפוסים הראשוניים שרכש בילדות ומשם גם באים לידי ביטוי הצרכים הכי חזקים שלו. זה יכול להסביר את הריחוק. חסרה להם, ופעמים רבות גם לנו, ההבנה שההתנהגות של בן הזוג לא בהכרח אומרת את מה שאנחנו באופן אינטואיטיבי חושבים שהיא אומרת. הבנה של כל אחד את עולמו של השני יכולה לחולל פלאים.

אדם נולד וגדל יחידי בעולם, אין אף אחד לידו, אין לו צורך בהתקשרות או חיבור לאף אדם, האישה היא כבר חלק ממי שהוא מבלי שיצטרך לעשות איזה שהוא מאמץ כדי להתקרב אליה. הוא מכיר את הלבד, הוא בטוח בלבד שלו, יחד עם זאת, גם הרבה בדידות הייתה לו שם (עובדה שכל כך שמח כשקיבל את האישה)

האישה, לעומתו היא חלק ממנו וכשנוצרה כבר היה שם אדם, החצי השני שלה אליו היא משתוקקת להתקרב. היא לא מרגישה טוב אם היא לא בקשר, אם היא לא פועלת כדי להתחבר. בפועל האדם לא יודע איך להתקרב אליה ואיך לדבר איתה. היא מפרשת זאת כחוסר עניין שלו בה ולא נותר לה אלא לברוח החוצה לקשר עם הנחש. נוצר פה מעגל זוגי, אדם לא מתקשר, חוה חווה זאת כדחייה, היא לא מרגישה בטוחה בלבד שלה, במי שהיא ואז היא בורחת החוצה לנחש שלא באמת יכול לתת לה מענה. הבריחה של האישה מחזקת את ההסתגרות של האדם בלבד שלו שמחזקת את הבריחה וכו' וכו'. כך פועל מעגל זוגי, מעגלים זוגיים קיימים בכל זוגיות, אם נלמד לזהות אותם נוכל לעזור להם להתגלגל בכיוונים מיטיבים יותר. אם אדם וחווה היו הולכים לטיפול זוגי, האדם היה לומד לתקשר, לבקש קרבה, לתת מקום לצורך הזה שוודאי קיים בו, האישה הייתה מחזקת את הבטחון שלה במי שהיא, את ההבנה שזכותה לקיום נמצאת גם כשהיא לא תלויה במישהו אחר. המעגל הזוגי היה משתנה וכל אחד היה לומד מיכולותיו של האחר במקום להיכבל בתוך הדפוסים עימם הגיע, זו היא הבשורה של מסע הזוגיות כשאנחנו מסכימים להקשיב לצורך של בן הזוג ונענים לו על אף שזה לא בא לנו באופן טבעי, אנחנו בונים בתוכנו יכולות אישיות שחסרות בנו. יתרה מכך הרבה פעמים באופן לא מודע אנחנו בוחרים בבן או בת זוג שבהם החיסרון שבנו.

ברוך הרשליקוביץ, MSW , מטפל זוגי ומשפחתי מוסמך