חוקי הדייטים המגזריים שאתם ממש חייבים להכיר

לכל מגזר יש נורמות וחוקים משלו בעולם הדייטים, גם במגזר הדתי יש לא מעט חוקים שחשוב וכדאי להכיר, ריכזנו אותם עבורכם כדי שתודו לנו אחר כך, שיהיה במזל טוב

חדשות כיפה מערכת כיפה 10/02/22 12:43 ט באדר א'

חוקי הדייטים המגזריים שאתם ממש חייבים להכיר
דייט בבית קפה, צילום: shutterstock


שידוכים - אחד האתגרים הקשים בחיים, לא סתם אמרו חז"ל "קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף",  נושא נוסף שמוסיף קושי לא מבוטל, הוא שישנם אינספור חוקים לא כתובים, שהעוברים עליהם עלולים להרוס לא רק את הקשר שהחל, אלא גם את הסיכויים לקשרים בעתיד.

כן, תגידו שזה לא הוגן, אנחנו כבר במאה ה-21 ועברנו את שלב החוקים הטיפשיים, אבל אין מה לעשות, יש חוקים. על מנת להקל עליכם רווקים ורווקות יקרים ריכזנו עבורכם את החוקים החשובים בענייני דייטים. 

שתי הבהרות: אלו לא חוקים שהמצאתי בעצמי, אספתי אותם מרחבי הרשת, אז אל תשנאו אותי, תשנאו את כולם.

למי מציעים ראשון ולמה?
השלב הראשון בקשר דרך שידוך הוא כמובן ההצעה. מקובל, שבדרך כלל מציעים את הבחורה קודם כל לבחור המיועד, ולאחר שאישר מציעים אותו לבחורה. רבים ניסו להציע הסברים לחוק העתיק הזה, אך לדעתי ההסבר די פשוט, והוא ההבדל הפסיכולוגי והרגשי בן גברים ונשים, מרבית הגברים פחות רגישים ויותר אנטיפתים מרוב הנשים ולכן קל להם יותר לקבל דחייה.

מי מתחיל?
בשלב השיחה הראשונה החוק הוא "ג'נטלמן פירסט",  לאחר שהבחורה מבררת ומודיעה למציע שהיא מעוניינת, על הבחור לעשות את הצעד הראשון, להתקשר ולקבוע את הדייט. הסיבה לכך פשוטה - הגבר הוא היוזם, ככל הנראה אלו שאריות מהאדם הקדמון שהיה יוצא לצוד עבור משפחתו, או משהו כזה.

איפה קובעים?
מקובל שהגבר "יבוא לקראת" הבחורה, ועליו להציע להיפגש במקום שקרוב למקום מגוריה, לפחות בדייטים הראשונים. כן, גם אם אין לו רכב, והוא צריך לצעוד חצי שעה ברגל בגשם. טענה נוספת, בדייטים הראשונים לא כדאי לבחורה לתת לבחור לבוא לאסוף אותה מהבית או להחזיר אותה אליו, למקרה שיתברר בסוף שהוא רוצח סדרתי, שעכשיו גם יודע איפה היא גרה.
כשאתם קובעים מקום תקבעו מיקום שימנע אי נעימויות על ההתחלה, שלחו מיקום על מפה אם צריך. לדוגמה: יש הרבה פארקים עם כמה כניסות , וודאו ששניכם סגורים לאיזו כניסה להגיע.

איך מתארגנים לדייט?
קודם כל, מצב רוח טוב, יכול להיות שזה נראה לכם טריוויאלי, אם כן – כל הכבוד כנראה שאתם בסדר, אבל זה לא ברור לכולם. 
התקלחו לפני הדייט, עם שמפו וסבון, לידיעתכם, בושם ודיאודורנט הם לא תחליף למקלחת, ואם כבר הזלפת? לא להגזים. בנוסף למקלחת ראוי וכדאי לצחצח שיניים כדי שלא תריחו מהפה כמו פגר. כמובן אל תשכחו גם להתגלח, לסדר את הזקן והשיער, להסתרק ולהתאפר, הכי טוב שלך כבר אמרנו? כשאתם מתלבשים שימו את הבגדים הכי טובים שלכם - בגדים יפים, לא צעקניים מדי, שיושבים עליכם כמו שצריך.
החוק האחרון חל על גברים ונשים כאחד, כן בנות – יש לא מעט גברים שישימו לב אם הבגדים שלכן לא תואמים או אם השיער שלכן מבולגן. דבר נוסף, חשוב להגיע לדייט בזמן כדאי אפילו להקדים בכמה דקות.

מה אוכלים בדייט?
אין דבר שמקרב בין אנשים יותר מאוכל, ות'כלס אין דרך יותר טובה למלא רגעים של שקט מביך מהפסקה קצרה לאיזה שלוק או ביס. 

מה מזמינים?
תלוי מי אתה ומי בצד השני, מה השעה, איפה אתם נמצאים ובאיזה מספר דייט אתם. יכול להיות שתרצו לשבת בבית קפה, להזמין משהו לקחת, להביא איזה חבילת עוגיות מהבית או שאולי אתם בכלל טיפוסים של פק"ל קפה. 
מה שכן לא משנה איפה ומה אוכלים – יש כמה דברים שפשוט אסור לאכול בדייט: מאכלים מלכלכים כמו ספגטי ברוטב או כל דבר בפיתה עם טחינה ועמבה, מאכלים עם ריח חזק כמו דג או שום. לא משנה מה בכל מצב לא להציע סיור סופגניות, גם בחנוכה, ולא משנה ששניכם חולים על זה  – לא עושים דייט ראשון בצ'ולנטייה!
לא רק מה אוכלים, אלא גם איך אוכלים היא שאלה מאוד חשובה: אכלו בנימוס יתר, לאט, עם סכין ומזלג, לא ללעוס בקול ובשום פנים ואופן לא לדבר עם פה מלא. ברכו על האוכל לפני ואחרי, אם זה הרושם שאתם רוצים להשאיר.

מי משלם?
נושא התשלום שנוי במחלוקת – יש שטוענים שהבחור צריך לשלם, ויש כאלה שמתחלקים חצי-חצי,  למעשה המהלך החכם הוא שהבחור יעשה צעד לקראת התשלום, ותוך כדי יזרוק מבט לראות אם הבחורה מתכוונת גם לשלם, גם אם כן, כדאי לבחור להיות זה שישלם, כל עוד היא לא מתעקשת. אם היא אפילו לא עושה תזוזה לכיוון הארנק יכול להיות שזה הזמן להתחיל לחשוב לעצמך: "איזה סוג בנאדם זה?", יכול להיות שנפלת על אחת שיוצאת לדייטים רק כדי ליהנות מארוחות חינם.

על מה לדבר?
למרות שהמטרה הסופית של הפגישות היא לבחון אפשרות לחתונה, הדייט לא צריך להרגיש כמו חקירה משטרתית, או ראיון עבודה,  הדבר הנכון הוא להתחיל בשיחה קולחת על נושא כללי,  דברו תיהנו, רק אל תשכחו לגמרי שאתם אמורים ללמוד אחד על השנייה, לפחות קצת, אז אל תחדלו לגמרי מלדבר על עצמכם ולהתעניין בעיקר בצד השני. הקפידו להישאר מי שאתם, אל תשקרו ואל תשחקו.

על מה לא מדברים?
לא חייבים לדבר על הכל, יש נושאים שלא צריכים להעלות, במיוחד אם לא שואלים. כמו כן, לא משנה אם אתה ביל גייטס או סתם הומלס, בדייטים הראשונים לא צריכים לדבר על כמה כסף יש או אין לך, סיכוי גבוה שהצד השני לא ישאל, ואם כן, זה כנראה לא יהיה בדרך ישירה, אלא במסווה של שאלות אחרות, כמו שאלה על העיסוק. עוד נושא שאסור לדבר עליו זה קשרים ודייטים קודמים, אל תספרו ואל תשאלו.
סביר להניח שבטרם הדייט עשיתם בירור על הצד שני ברשתות החברתיות, ואפילו חיטטתם קצת בפרופיל כדי להכיר קצת יותר, זה בסדר וצפוי, אבל בשיחה אל תעשו את הרושם שזה מה שעשיתם, תנו לפרטנר לספר לכם על הדברים, שלא יצא לכם משהו כמו "הבנתי שהיית בטיול בסינגפור ב-2017".

מה עושים הלאה?
נגמר הדייט, אתם מגיעים הביתה ועכשיו הזמן לחשוב מה הלאה, ממשיכים לעוד דייט? חישבו טוב ותעשו את זה מהר, יש לכם 24 שעות להחליט לכאן או לכאן. בכל החלטה שתתקבל מקובל שהגבר  מתקשר לעדכן. זכרו, ההחלטה אם להמשיך לפגישה הבאה, קשה ולא פשוטה. יש לא מעט שיקולים לכל צד, בנוסף לעובדה שיש לבחור רק 24 שעות להחליט, ובמקרים בהם הוא מחליט להתקשר קודם אפילו פחות. 
הפגישה הראשונה נועדה בעיקר לבחון אופציה לפגישה שנייה, כך שאם הדייט זרם, ואין איזו סיבה ממש בולטת לפסול, המשיכו לדייט נוסף. חשוב לזכור, בדייט הראשון תמיד יש פאדיחות, ותקריות לא נעימות, וגם ככה מאוד קשה להכיר מישהו באמת מהרושם הראשוני. תנו צ'אנס. 

כשתגיעו לשלב ההחלטה חשוב לזכור: אין דבר כזה "פסילה פסולה" – לכל אדם יש את השיקולים שלו ואם זה מרגיש לו לא שייך, מכל סיבה שהיא, לא להסס לומר זאת בנימוס ולסיים בטוב. רבים נוטים לחשוב שמראה חיצוני הוא לא פקטור חשוב, טעות בידם, אחרי הכל מדובר באדם שיחיה לצידך את שארית חייו, ומכיוון שכך, משיכה היא פקטור מכריע.
אם החלטת שזה לא שייך מכל סיבה שהיא, בשום מצב שבעולם אסור להיעלם בתקווה שהצד השני יבין את המסר לבד, התקשרו מיד לאחר שהגעתם להחלטה. כאשר הצד השני מודיע שהוא לא מעוניין להמשיך, קחו את זה בטוב, הגידו תודה ואחלו בהצלחה בהמשך. בשום פנים ואופן לא מפסיקים קשר בהודעת טקסט!

דבר אחרון שחשוב לזכור
כל חוק נועד כדי שיפרו אותו, קחו את כל מה שכתבתי בעירבון מוגבל. אנחנו בני אדם שחיים בעשור השלישי של המאה ה-21, השתמשו בשכל הישר שלכם, החוקים הם קווי הדרכה כלליים, אל תלכו אחריהם כמו רובוטים.

מכירים חוקי דייטים נוספים? יש לכם הצעות לחוקים אחרים? חושבים שיש כאן חוקים מיותרים? שלחו לנו בתגובות