זוגיות מושלמת - יש דבר כזה בכלל?

מה אמור לקרות בזוגיות? מהי זוגיות מושלמת? מי האישה האידיאלית? מהן תפקידי הגבר? מה קורה אצל כולם? איך היה פעם? מה ההדרכה של התורה? מי המודל שלנו? יש דבר כזה מודל לזוגיות? ננסה לענות על השאלות הללו, באמצעות האושפיזין בחג הסוכות

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 01/10/20 09:31 יג בתשרי התשפא

זוגיות מושלמת - יש דבר כזה בכלל?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

מה אמור לקרות בזוגיות? מהי זוגיות מושלמת? מי האישה האידיאלית? מהן תפקידי הגבר? מה קורה אצל כולם? איך היה פעם? מה ההדרכה של התורה? מי המודל שלנו? יש דבר כזה מודל לזוגיות? אולי נמצא את התשובה באבות ואימהות האומה שיתארחו אצלנו השנה כאושפיזין בסוכה.

אני מחפשת מודל ורואה שכל זוג מביא איתו סיפור אחר. אברהם אבינו ושרה אימנו-בזוגיות של שותפות ושליחות משותפת, אברהם מגייר את הגברים ושרה את הנשים. יצחק אבינו ורבקה אימנו- בזוגיות שיש בה מרחק וסוד יחד עם קרבה גדולה וקשר אינטימי עמוק "ותתכס..." "יצחק מצחק את רבקה...", ויעקב אבינו מגלה לנו רבדים שונים במערכות יחסים. של נגלה ונסתר- עם רחל ולאה וכך גם הלאה, כל זוג מגלה חידוש.

מרקם מיוחד של דרך להתחבר בה. דרך ייחודית לסנכרן בה בין איש לאישה, קשר מיוחד שמתאים להם לחיבור המיוחד שלהם. כשזוג עוסק בהשוואתיות, בהתאמת ציפיות, בחיפוש אחר מודלים חיצוניים יש משהו בסיסי שהם מפספסים. את הייחודיות של עצמם. שגם היא, משתנה, מתחדשת ותמיד מתהווה.

השאלה שתקדם אותנו בזוגיות היא לא, מה אמור לקרות? או מה את/ה אמור לעשות, כי כולם, כי גברים, כי נשים, כי זוגות, כי ככה זה זוגיות. אלא-מה מחבר בנינו. לכל זוג, ובכל תקופה יש את האופן המיוחד שלהם להתחבר. את האיזון וההזנה שהם יוצרים מהמתנות שבהם ושהם.

ולגבי המודלים שעליהם אנחנו נתפסים, למשל, זוגות האושפיזין- ולהבדיל, גם אחרים, כמו איזה זוג שכנים, או מורים דגולים. נוכל מהם לשאוב השראה, תמיד לקבל עצה טובה והדרכה במידה מתאימה לחיבור המיוחד שלנו . אבל יש הבדל בין למידה, השראה, עצה לבין ביטול עצמי וניסיון התאמה למודל אחיד.

ימי סגר אלו, משאירים אותנו במסגרת מצומצמת וגרעינית, וזו הזדמנות נפלאה להתחבר פנימה למשאבים האישיים והזוגיים שלנו. ללמוד כזוג, במיוחד בימים טרופים אלו מה המתנות הייחודיות שלנו? ומה מחבר בנינו?

לקראת סוכות, שאותו נחגוג השנה במתכונת מצומצמת ללא אורחים, מתפנה מקום לאורחים האחרים, זוגות האושפיזין, שבכל ערב יגיעו כמורים, מעשירים ויפתחו בפנינו שערים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצת פייסבוק בשם "סגר של אהבה", שתלווה אתכם יחד בתקופה הקרובה. ולקבוצת ווצאפ  בשם "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.

 

לטורים קודמים