להגיע מוכנים לסגר השני - כך תשמרו על הזוגיות שלכם

כשקלטתי שזה מה שהולך לקרות - סגר, הוצפתי בחושך ובעצבות. לא יודעת איך להסביר את זה. בסגר הקודם הזוגיות שלנו אותגרה, וידעתי שאני חייבת להיערך לזה הפעם מראש

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 17/09/20 11:00 כח באלול התשפ

להגיע מוכנים לסגר השני - כך תשמרו על הזוגיות שלכם
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

כשקלטתי שזה מה שהולך לקרות - סגר, הוצפתי בחושך, בעצבות. לא יודעת איך להסביר את זה. בסגר הקודם, בסופו של דבר היה גיבוש משפחתי מדהים ואפילו יצרנו את הקורס "גן העונג הנשי" שביקש כבר זמן רב להיולד וסוף סוף קיבל מקום וזמן ליצירה. אבל האמת היא, שדווקא הזוגיות שלנו אותגרה. הפערים בנינו התעצמו ודווקא ברצף הזמן המשותף שהיה לנו יחד (עם כל הילדים) בבית, משהו באינטימיות הפשוטה שלנו התפספס. התפספס, עד שתפסנו את עצמנו ויצרנו מחדש עוגנים של אהבה.

הסגר מציף אצל כולנו את מה שיש ואת מה שאין. ומעמיד אותנו על מקומנו, בלי לברוח למקומות ועיסוקים שמסיחים את דעתינו. הדבר הטבעי שיקרה כשאדם מרגיש שסוגרים עליו, פיזית/ רגשית/ תודעתית זה להילחם. זו תגובה טבעית, הישרדותית. וכיועצים זוגיים, אנחנו יודעים שהמון מאבקים התקיימו בסגר הקודם.

שני דברים קרו לנו אישית. בנוכחות התמידית ההורית, ללא היציאות הזוגיות לבילוי או לעבודה אליהם היינו רגילים הציפו אצלנו את התפקוד והרחיקו אותנו משפה של אהבה. דבר נוסף שקרה, זה שיצאנו מאיזשהו סינכרון שיצרנו בנינו לאורך השנים. אני של בוקר ויהונתן של לילה. ואמנם היינו יחד בבית אבל לא נפגשנו באמת.

בשיגרת החיים, למדנו לסנכרן את השעות שלנו כדי להיפגש במהות, באינטימיות. וכשהסדרים הופרו, נוצר מרחק, פספוס וכאב. שדרשו מאיתנו ללמוד איך להסתנכרן מחדש. לקראת הסגר הקרב אני יודעת שאנחנו צריכים להיערך אחרת. לייצר עוגנים של אהבה. רגעים של סנכרון זוגי. יצירת מפגשי איכות, זוגיים ומשפחתיים שיעשירו שיכוונו את רצף השהות המשותפת. משהו זוגי להתפתח בו, בלימוד משותף של ספר או של קורס משותף כדי לא להישאר במקום אלא לאפשר לתנועת התפתחות לרחוש בגנינו. עצירות של תנועה - ספורט או ריקוד משותפים. זוגיים או משפחתיים שיניעו את האנרגיה בתוכנו בבית ובחיים. שלא ניתקע ברביצה..

אחרי שנתתי לעצמי יום של עצב ותוהו ובוהו פנימי אני יוצאת בהחלטה שהסגר הזה יהיה זוגי יותר. הוא יהיה הזדמנות לצמיחה. חברנו לעוד שתי זוגות שעוסקים בזוגיות גם כשליחות כדי ללוות זוגות ב-"סגר של אהבה" וגם אתם, מוזמנים להיות חלק מטיפים, שיעורים והשראה זוגית, ללא עלות, בקבוצת פייסבוק סגורה- כי הסגר הזה הולך להיות  קפיצת מדרגה. סגר של העמקה, סגר של אהבה
סגר- דווקא בראש השנה. שבו מצד את יש את המלכת ה' הגדולה, יום של תפילה רוממות ויראה, ומהצד השני סימנים, מאכלים וחגיגה בפרטים הקטנים של החיים.

אם בסגר הקודם ניסינו להפוך לימון לימונדה. הפעם, בסגר הזה נהפוך גזר לציעמס. אנחנו רוצים, יחד עם המוני זוגות, דווקא בסגר, לשנות מגמה וללכת לקראת הזדמנות לצמוח ולהתפתח, כזוג באהבה.

בואו, הצטרפו איתנו לסגר של אהבה.

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה בשם "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.

 

לטורים קודמים