הדרך אל הבית | "צריך להיות איזון עדין בין עבודה פנימית - וזהירות מהאשמה עצמית"

נחמה ביטקובר - מאמנת רגשית ומייסדת מכון "עומק הקשר", מדברת על על התמרון בין חופש גדול עם ילדים קטנים, ניהול העסק, שהייה במלונית קורונה במשך שלושה שבועות, והוצאת ספר חדש בשם "הדרך אל הבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 16:08 ג באלול התשפ

הדרך אל הבית | "צריך להיות איזון עדין בין עבודה פנימית - וזהירות מהאשמה עצמית"
הדרך אל הבית, נחמה ביטקובר, צילום: צילום מסך

נחמה ביטקובר - מאמנת רגשית, מייסדת מכון "עומק הקשר" – מרכז מוביל בתחום האימון הרגשי לקראת זוגיות, ומתקיימים בו אימונים אישיים וסדנאות. עד כה זכה המכון ללוות מעל שבע מאות זוגות לחופה. ולאחרונה, הוציאה נחמה ספר בשם 'הדרך אל הבית'.

על התמרון בין חופש גדול עם ילדים קטנים, העסק, שהייה במלונית קורונה במשך שלושה שבועות, והוצאת ספר חדש, היא מספרת: "מעבר לזה שלילדים אין מסגרות, במלונית לא הייתה אפשרות להתחבר לאינטרנט, כך שמבחינתי, גם האימונים פנים אל פנים וגם הסדנאות האינטרנטיות הושבתו, ויכולתי להשקיע בלהבריא ולהיות עם הילדים. אבל מצד שני, היה שיא של פניות לאימון לשאר צוות המאמנות שלנו, יצא לאור הספר שאנחנו עובדים עליו הרבה, והתבשרתי על אירוסיהן של מספר מתאמנות שלי בעבר".

 

איך הגעת לתחום האימון לזוגיות?

"האמת שתמיד נמשכתי לתחום של עבודה פנימית ורגשית. כך יצא שלאחר התואר בחינוך, למדתי אימון אישי, ייעוץ נישואין ושיטות טיפול שונות. התחלתי לפני כארבע עשרה שנים עם קבוצה קטנה במכללה לבנות בית-וגן, קורס במודעות עצמית ועבודת המידות. באותה תקופה הבנתי שהנושא שהכי בוער לסטודנטיות, היה הנושא של מציאת בן זוג וההתמודדויות הכרוכות בכך.

לכל אחת יש את המקומות בהם היא מרגישה פחות בטוחה, ויש לזה הרבה השלכות על הפגישות והקשרים. כל אחת חוותה בבית שלה זוגיות אחרת, ומעוניינת לבנות אותה בדרך שלה, לעיתים באופן שונה - וגם לזה יש הרבה השלכות. בעקבות זה, החלטתי להתמקד בתחום מציאת בן זוג, באימונים אישיים, סדנאות, וכתיבת מאמרים. נעזרתי ואני עדיין נעזרת לא מעט, בהדרכה אישית של אנשי מקצוע ורבנים. ועם הניסיון התפתחה בחסד השם שיטה מובנית של אימון רגשי המוביל להקמת בית.

הקו המנחה בשיטה שלנו, זה שהדרך לזוגיות מתחילה אצלי פנימה. יש לי המון מה לעשות - בעצמי, כדי להביא את עצמי לנישואין מאושרים. אני לא תלויה בהצעות, בחורים וכו'... התפיסה הזו נותנת המון כוח. לרוב, הסיבה שלא מצאתי עד היום, זה לא כי עוד לא יצא לי לפגוש את הבחור הנכון, אלא שמשהו אצלי בפנים לא מאפשר לי להתחתן. זה לא שמשהו אצלי 'לא בסדר' - אני רואה יום יום בחורות מדהימות, עמוקות, מוכשרות, יפות ומצליחות מאוד מאוד בתחומים אחרים- שגם ממש רוצות להתחתן ובכל זאת זה לא קורה.

לרוב, זה מתחיל מתפיסה מסויימת שנבנתה אצלנו ביחס לזוגיות, ביחס לגברים, ביחס לעצמי, ביחס לקשרים ועוד. באימון האישי את לומדת לאהוב את עצמך כמו שאת, לראות את הטוב שבך, ושבכל מה שעבר עלייך, את נקודות האמת שנמצאות בתפיסות העולם שלך, גם באלה שעוצרות אותך מלהתחתן. לאחר שמבינים את כל אלה, ניתן לבנות תפיסה חדשה, אמיתית, ומדוייקת יותר, וכשזה קורה - השערים נפתחים. באופן אישי, אני מרגישה שהמכון שלי שם אותי במקום יקר. יוצא שאני כל הזמן סביב אנשים שעושים עבודה פנימית. בתנועה. וזה מזיז גם אותי בסוף".

הדרך אל הבית, נחמה ביטקובר

הדרך אל הבית, נחמה ביטקוברצילום: צילום מסך

יהושע ונחמה ביטקובר

יהושע ונחמה ביטקוברצילום: דוד וייל

פרויקט הקיץ של כיפה בעיצומו! היכנסו, דרגו, ואולי תזכו במארז ספרים במתנה

 

תמיד יש מה לעשות בנדון?

"האמת שאני לא יכולה להבטיח. הקב"ה מזווג זיווגים ורק הוא יודע למה מישהי מתעכב לה הזיווג. אני יודעת שה' אוהב כל אחת ואחת ממש כמו בת. ואם מישהי לא מתחתנת זה לא עונש, או כי היא לא בסדר, אלא הזדמנות שה' נותן לגדול, לגלות על עצמי דברים חדשים, הזדמנות שלי להיות טובה יותר. אנחנו שם כדי לעזור לפתוח את המתנה שה' נותן לך. בהרבה מאוד מקרים זה עוזר והמחסום נפרץ, ולפעמים עדיין לא.  

אי אפשר להבטיח שכל אחת שתעשה עבודה פנימית תתחתן. זה מרגיש לא נכון. אבל מהניסיון שלי ושל מאות בנות אחרות - יש המון מה לעשות. המון. ממש מלווה אותי התחושה שאם אתה עובד על משהו, ה' מרחיב לך. לא מעט סיפורים של בנות שנגעו בנקודה חוסמת, התקדמו קצת וכבר הדרך נפתחה ודברים זרמו וקרו, והן התחתנו. אני מרגישה שיש כאן איזון עדין. של לעשות עבודה פנימית מתוך אמון שזה יכול לעזור הרבה מאוד, אבל מצד שני, לא לקחת את האחריות והאשמה רק על עצמי אם זה מתעכב, כמו באמירה של 'אם ה' לא הביא לי עדיין את החתן שלי, כנראה שאני עדיין לא טובה מספיק'.

בספר החדש שלנו 'הדרך אל הבית', אספנו את מיטב הסיפורים וההדרכות שפרסמנו במשך השנים ונשלחו במסגרת רשימת תפוצה לאלפי רשומות. מדובר בסיפורים מרגשים, ממש מהבטן הרכה של עולם הדייטים, ובכולם תובנות של עבודה פנימית, ומה ניתן לעשות. הספר כבר נמצא בחנויות, ואני מאמינה שהוא יכול להועיל לכל מי שנמצא בשלב הדייטים, וגם להורים ומחנכים, מאמנים ומטפלים".

 

 

להצבעה בפרויקט הספרים של כיפה, היכנסו