כולם מדברים על אהבה - אבל יש רגעים בהם צריך לשחרר אותה

לפני עשור יצאתי עם איש אלים. אחרי שזה נגמר אמרתי לעצמי שלעולם לא שוב. אני אשמר ואזהר ואף אחד לא יפגע בי שוב. את הלימוד הגדול שלי מזה, אני משתפת איתכם, ודווקא היום

חדשות כיפה הדסה סאסי 05/08/20 12:04 טו באב התשפ

כולם מדברים על אהבה - אבל יש רגעים בהם צריך לשחרר אותה
צילום: הדסה סאסי, סטודיו כיפה

לפני עשור יצאתי עם איש אלים. וזה קטע, כי את בטוחה שאת תדעי לזהות את כל הסימנים, את רשימת הנורות האדומות שמלמדים עליה בקורסים, אבל זה אף פעם לא אותו דבר כמו לחוות את זה בזמן אמת. הוא לא מרים יד, והוא לא צועק. אבל כשאוהבים מאוד מאוד, מילים הן נשק. שתיקה היא נשק. אנא בחביבוּתא תליא מילתא, כותב רבי שמעון בר יוחאי, יש חברותא שנבנית ממילים של אהבה, ויש את הצד ההפוך. והלוואי שלא תפגשו בו לעולם. 

אחרי שזה נגמר אמרתי לעצמי שלעולם לא שוב. אני אשמר ואזהר ואף אחד לא יפגע בי שוב לעולם. אבל לב, הוא לב. ואחרי חשדנות אינסוף הוא החלים ונפתח שוב. ונפגע, שוב. והאמנתי, מאוד מאוד מאוד, וזה כאב, מאוד, שוב. ושאלתי את עצמי מה קרה פה ואיך לא נזהרתי. והאשמתי את עצמי שאלוקים ישמור. 

ט"ו באב, וכולם מדברים על אהבה וזוגיות, ואושר. ואני הראשונה שתאמר להאמין באהבה ובסוף טוב, ובחלום שאתם יושבים בסלון ושותקים, בנחת. אבל אני מנצלת את הרגע לומר שאם מישהו לא עושה לכם טוב, לכו. קחו את הרגליים ותבחרו בעצמכם. 

וזה מפחיד, יא רבנן כמה. להיזרק למים. בטח כשמפחדים לשחות. ובא לך לצרוח לשמים ולבעוט ולהתפוצץ מבפנים, ואת לא מבינה שום דבר. ולא. איך חברה אמרה לי? יש רגעים שצריך לעשות ״וידם אהרן״, אז עכשיו, שותקים. 

יש סיפור מהמם על רבי נחמן מברסלב, שבשבת פרשת ״ואתחנן״, מגיעים אליו התלמידים שלו בערב שבת, ומחכים שישיר ויספר וירביץ בהם תורה. ורבי נחמן, חולה מאוד, אין לו כוח להרים את הראש. ״מה אתם באים אלי?״ הוא אומר להם, ״אין לי מה ללמד עכשיו״. מתהומות הנפש וחוסר הכוח הוא מתחיל לדבר ולדבר ויוצאת לו תורה יפיפייה שכובשת את כל השומעים, וכל כך שמח שם בסופו של דבר, שכולם קמים לרקוד. אבל השוס האמיתי מגיע בסוף הערב, אחרי שהכל נרגע וכולם מתעייפים, רבי נחמן אומר: ״אתם חושבים שהגדולה שלי היא התורה שלימדתי. אבל הרבה יותר גדול מזה, היה הרגעים שלפני. ה׳לא יודע׳ שלי גדול בהרבה מה׳יודע׳.״ 

אולי אתם לבד היום. אולי יצאתם מקשר שהשאיר בכם משקעים. אולי אהבתם והתאכזבתם. אולי אתם שואלים את עצמכם למה כל זה היה נצרך. תשובות אין לי, אבל דבר אחד אני יודעת - האי ידיעה הזו? גדולה מהידיעה. איך כתבה אלומה לב, שהיא חברה טובה ולב שומע - כשהקב״ה מפסיק לענות, זו בדיוק הנקודה שבה באמת מתחילים לדבר.

הדסה סאסי

הדסה סאסיצילום: אראל אוחנה עבור המותג״עמליה ואסתר״

 

 

לטורים מופלאים נוספים של הדסה