מחפשים זוגיות הרבה זמן? 5 כללים שאתם חייבים להכיר

כאשר נמצאים במסע חיפוש הזוגיות, יש עיקרון חשוב שכדאי להכיר - שמו "איך יוצאים למסע". והוא מורכב מחמישה כללים, שאתם פשוט חייבים להפנים

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 02/07/20 14:26 י בתמוז התשפ

מחפשים זוגיות הרבה זמן? 5 כללים שאתם חייבים להכיר
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

הטעות שלך, כך אמרתי לו, היא שאתה ניגש לפגישה כאילו אתה בא לראיון עבודה. או אולי כמו מי שמוכר מוצר, אבל לא ממש מאמין במוצר שלו (ואולי אף חושש שהמוצר פגום). דני, שם בדוי כמובן, מחפש זוגיות כבר הרבה זמן. הוא כבר קצת לחוץ – קצת בגלל עצמו והרבה בגלל הלחץ של אמא שלו. וכשאנחנו לחוצים אנחנו עושים שטויות.

העיקרון הוא די פשוט, והוא נכון כשמחפשים זוגיות וגם אחרי שמוצאים אותה. את העיקרון הזה למדתי כשחיינו בלָדַאק שבהודו הרחוקה, דווקא לא מה"לדאקים" המקומיים, אלא מהמטיילים הישראלים. אם ניתן שם כולל לעיקרון הזה, הוא ייקרא: "איך יוצאים למסע". והחכמה שבו מתחלקת לכמה כללים:

 

כלל ראשון – המסע הוא העיקר

להבדיל מחיפוש אחרי שותפים לג'יפ או מונית שתיקח אתכם למַנָאלִי (או כל יעד אחר), שבו היעד הסופי הוא המטרה, והדרך היא משהו לעבור בו, ומישהו להיות איתו כמה שיותר מהר ובקלות, ושיקל גם על הוצאות הנסיעה. כשיוצאים לטרק מחפשים שותפים שיהיה נעים וטוב להיות איתם בדרך. המסע הוא התכלית והשותפים נבחרים בהתאם.

 

כלל שני – קח/י את זה בסבבה

אז איך זה קורה? נגיד שאני רוצה לצאת למסע ל"נוּבְּרָה וָואלִי", אז אני תולה מודעה שמספרת שאני מחפש שותף/פים למסע, ומי שמעוניין שישלח לי הודעה/מייל, ונקבע מקום להיפגש. יש פרטנר אופציונאלי? אחלה. נפגשים לצ'אי ומכירים זה את זה. מספרים זה לזה מה זה בשבילי לטייל, מה אני מחפש במסע, מה חשוב לי שיקרה, ומה ממש ממש אין סיכוי שיקרה.. ואז מרגישים אם זו יכולה להיות שותפות מוצלחת למסע, למה שאני מחפש בהרפתקה הזו. מתאים? אחלה – ממשיכים לתכנן את הטיול. לא מתאים? גם סבבה, יגיע מישהו אחר שהמסע איתו יהיה יותר אחלה.

 

כלל שלישי – זה לא אתה, זה המסע

זהו עיקרון ממש חשוב. גם את/ה וגם הפרטנר האופציונאלי לא נמצאים במבחן ערך או בראיון עבודה. הערך שלך לא יסולא בפז (וכנראה שגם הערך של זה שממולך). השאלה היא – האם אנחנו נוסעים לאותו כיוון? האם יהיה לנו סבבה ללכת את הדרך הזו יחד? יהיה נעים? יהיה מה שאני רוצה שזה יהיה?

 

כלל רביעי – השותף המושלם

פשוט – אין דבר כזה. אין אדם שיש בו כל מה שפינטזת. אפילו בך אין את כל זה, בטח שלא באדם אחר. החיפוש אחר האדם המושלם וודאי ינחל אכזבה. או לפני החתונה, וגרוע יותר – אחריה. האדם שתבחרו לעבור איתו את המסע הוא/היא אנושי, ולכן בנוסף לדברים המופלאים שבו/ה, יש לו/לה גם דברים שפשוט יחרפנו אותך. וגם זה חלק מהמסע, ללמוד לקבל ולאהוב מישהו שונה ממני בגלל כל המופלא והדפוק שבו.

 

כלל חמישי – זכות הבחירה

או אולי נכון יותר לומר – חובת הבחירה. יש בחירה של מסע, ורק אחר כך בחירה בשותף/פה. אחרי שכבר יצאנו לדרך, הבחירה משתנה מ"האם" ל"איך". למשל "איך אני רוצה שהדרך תתנהל? איזו אינטראקציה תהיה ביננו? מה יעזור לנו להנות מהדרך?". הבחירה היא לא אירוע חד-פעמי, אלא דרך חיים. מי שלא חי לפי הרצון שלו/ה איך יהיה מרוצה?

 

אז לסיכום – שאלות שטוב שאכיר (ואולי קודם אשאל את עצמי)

מה זה בשבילי להיות בזוגיות? מה אני מחפש בזוגיות? מה חשוב לי שיקרה בה? מה ממש אסור שיקרה בה? האם אנחנו נוסעים לאותו כיוון? האם יהיה לנו סבבה ללכת את הדרך הזו יחד? יהיה נעים? יהיה מקום למה שאני רוצה שזה יהיה? האם אני יכול לקבל את עצמי בזכות מה שטוב בי, למרות מה שחסר בי? האם אני מסוגל לתת את האהבה והקבלה הזו גם לאדם אחר? האם אני מוכן להיות אדם בוחר, או שבא לי להיות נגרר? (כי יש גם פרטנרים כאלה – "גוררים" ו"נגררים").

לסיום, אשתף אתכם שאת המסע שלנו (שהיום חוגג 22 שנות נישואים) התחלנו כחברים למסע. ומה שגרם לי "להתחיל" עם יסכה, היה (במבט לאחור), שחיפשתי שותפה להרפתקה שיש בה אהבה ורומנטיקה, רוחניות, טבע, צחוק, והרבה טירוף.. ויסכה (אל תגלו לה שסיפרתי לכם) היא כל זה ועוד המון. והמסע בע"ה ימשיך לנצח נצחים. תודה לך יסכה אהובתי – השותפה המופלאה ביותר למסע.

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

 

לטורים קודמים