כך הכרנו | התכתבו באפריקה ונפגשו לראשונה בישראל

זיו וגילית יצאו לטייל באפריקה, בערך באותה תקופה אבל במדינות שונות, ולא הפסיקו להתכתב. כשגילו שכבר פעמיים ניסו לשדך ביניהם משני כיוונים שונים, הבינו שזה לא מקרי וקבעו דייט בארץ

חדשות כיפה חגית ששר 28/06/20 14:31 ו בתמוז התשפ

כך הכרנו | התכתבו באפריקה ונפגשו לראשונה בישראל
זיו וגלית, צילום: רמי זרנגר

גילית: בת 29. סטודנטית בלימודי הסבה לסיעוד בתל השומר. בעלת תואר ראשון בחינוך גופני.

זיו: בן 29. בעל תואר הנדסאי תעשייה וניהול. עובד בחברה שמפתחת אפליקציות בטיחות לעבודה לאתרי בניה.

רקע - גילית: גילית בת שניה מתוך חמשת ילדי משפחת נולר מגינות שומרון (במקור בניו-יורק). עשתה שנתיים שירות לאומי ובעלת תואר בחינוך גופני.

רקע – זיו: זיו הוא הבן החמישי מתוך שמונת ילדי משפחת שטריגלר מירושלים. משפחתו עלתה מניו-יורק כשהיה בן שלוש. למד בתיכון במטה בנימין, היה במכינה בעלי ועוד שנת שירות בהודיות. שרת בצבא כטנקיסט וב'מסייעת'.

פז"מ: "תלוי אם לוקחים את אפריקה בחשבון".

תאריך נישואין: ג' מרחשוון תש"ף; 31.10.2020.

מקום מגורים: בית זית

 

אין לחץ

גילית: "לפני זיו היו לי שני קשרים רציניים שנגמרו, אבל לא היה לחץ מהמשפחה או מהסביבה שאתחתן, אז הכל קרה בנחת".

זיו: "רק בגיל 24 השתחררתי מהצבא. יצאתי לטיול בדרום אמריקה חזרתי לעשות פסיכומטרי ואז טסתי לעוד טיול בארצות הברית. חזרתי בגיל 27 ויצאתי קצת, אבל תכל'ס עם גילית הייתה הקשר הרציני הראשון. שתי אחיות גדולות ממני לא נישאו, אז גם לא הרגשתי לחץ מהמשפחה".

 

טיול או שידוך

זיו: "קצת לפני שטסתי לטנזניה נפגשתי עם שגיא ואפרת, חבר שלי וארוסתו. אפרת סיפרה לי שיש לה חברה שגם טסה לאפריקה, והציעה שאצור קשר כדי שנטייל ביחד ונתנה לי את המספר של גילית".

גילית: "זיו אמנם יצר קשר, אבל היעד שלי היה לאתיופיה, כך שלא היה רלוונטי שנטייל ביחד. כשכבר שנינו היינו באפריקה המשכנו להתכתב, ותוך כדי התכתבות הבנו שאפרת בכלל רצתה לשדך ביננו". 

 

"זיו מרמות?"

גילית: "תוך כדי התכתבות פתאום גם קלטתי שהוא משכונת רמות. שאלתי: 'אתה זיו מרמות?'".
זיו" זה היה קצת  מלחיץ".

גילית: "כמה שנים קודם לכן, כשאחי ובן דוד שלי חזרו ממחנה 'מושבה' בארצות הברית הם דיברו על אחד, 'זיו המלך' מרמות. מאז 'זיו המלך' היה חלק מהבדיחות המשפחתיות. פתאום אני מגלה שאני מתכתבת עם הבנאדם".
חשבו על זה קודם:

זיו: "שנתיים לפני שהתחלנו להתכתב, אמא של גילית נפטרה ואני הגעתי עם כל החבר'ה של המחנה לנחם את אח של גילית. כשחזרתי מהניחום, אחותי הגדולה ובת דודה של גילית הציעו לי לצאת עם גילית בלי שידעו שהייתי אצל אחיה בניחום אבלים. בסוף זה לא יצא לפועל, אבל כשהבנתי שגילית היא אותה בחורה שאחותי ניסתה לשדך, אמרתי שאם מנסים להכיר בינינו משני כיוונים שונים, אז שווה לבדוק".

זיו וגלית

זיו וגליתצילום: רמי זרנגר

 

 

הפסקה לחצי יממה

גילית: "שנינו באפריקה, וחודש וחצי לא הפסקנו להתכתב. עם כל הרקע הזה כבר היה ברור שכשנחזור לארץ ניפגש. אז החלטנו שאולי עדיף בינתיים להפסיק את ההתכתבויות, כי לא באמת הכרנו כך אחד את השני"

זיו: "למחרת לא עמדתי בזה ושאלתי אותה: 'אם אעשה ראסטות- את תקבלי את זה?' וחזרנו להיות בקשר".

 

נפגשים בארץ

גילית: "חזרתי לארץ כמתוכנן. זיו היה אמור להמשיך בטיול, אבל הקדים את לחזור  בגלל יום ההולדת של דוד שלו. תכלס, זה היה תירוץ. הוא פשוט רצה כבר לפגוש אותי".

זיו: "חזרתי ועשיתי הדרכה של 'תגלית' וחשבתי שכשאסיים נתאם ונצא. אבל כשגילית גילתה שאני בארץ, היא כתבה לי: 'למה אתה לא מרים טלפון?' והתחלנו לצאת".

 

דייט עם שפם

גילית: "לזיו היה קוקו וזקן. זה פרט חשוב".

זיו: "בדייט הרביעי החלטתי שאני מוריד את הזקן ונשאר עם שפם. הצעתי לגילית שנצא לעיר וגילית שהתפדחה אמרה: 'בוא נפגש במקום שאין אנשים'". 

גילית: "באמת היה פדיחה להסתובב איתו ככה, למרות שאחרי הדייט הזה הוא הוריד את השפם".

זיו: "יש לה המון נקודות זכות על זה שהסכימה לצאת איתי עם השיער הארוך והזקן".

 

מוקדם מדי

גילית: "אחרי שלושה חודשים זיו אמר לי: 'טוב לנו ביחד. בואי נתחתן'. אמרתי לו שאנחנו עוד בקושי מכירים וזה עוד מוקדם לי מידי".

זיו: "חודשיים אחר כך גילית אמרה לי: 'בוא נתחתן'. אני עוד הייתי מעורער מזה שחודשיים קודם אמרה לי שזה מוקדם וכבר לא הייתי בטוח שזה לא מוקדם מידי".

 

עד מתי

גילית: "האגו הגברי נפגע (צוחקת) ופתאום הוא לא היה בטוח והיו המון עליות וירידות. שלוש פעמים לפחות הוא אמר לי שהוא צריך לחשוב על זה". 

זיו: "יצאנו תשעה חודשים וגילית היתה סבלנית. אבל בשלב מסוים היא כבר הרגישה שדי, כמה הזדמנויות אפשר לתת. כשאח שלה, שיצא פחות זמן מאיתנו התארס, זה נתן דחיפה". 

 

הצעת נישואין בזריחה

זיו: "לגילית יש קטע עם טיולי זריחה. אז החלטתי להפתיע והצעתי לגילית שנצא לטיול זריחה למצדה. ערב קודם ארגנתי כל מה שצריך בלי שידעה".

גילית: "לפני שהתחלנו לעלות, לקחנו מהאוטו את הציוד והיה שם בקבוק יין. שאלתי את זיו אם לקחת אותו והוא אמר שלא. כל הדרך למעלה התבאסתי כי חשבתי שזה סימן שהוא לא יציע". בדיעבד הסתבר שזיו שמר את היין באוטו כדי לחגוג עם המשפחה כשיחזרו הביתה.

זיו: "ואני הייתי בלחץ להגיע למעלה ולמצוא מקום טוב לצילומים של הצעת נישואין בזריחה מושלמת. בסוף מצאתי זוג תיירים שהסכימו לצלם את הרגע, אבל בדיוק כשכרעתי ברך, הטבעת נתקעה בכיס. בדיעבד זה היה מצחיק".

 

פותחים את המזל

מאז שהודיעו שהם מתחתנים, הם לא מפסיקים לחגוג בחתונות של אחים ובני דודים.

גילית: "בן דוד שלי התחתן בספטמבר, אנחנו באוקטובר ואחר כך כל חודש התחתן מישהו מהמשפחה שלי. שישה בסך הכל".

זיו: "ואז במרץ התחתנה אחותי ואחי גם בקרוב".

 

למי תודה למי ברכה

גילית: "לבורא עולם ולאפריקה".

זיו: "לאפרת ושגיא השדכנים וגם לאחותי ובת דודה שלי שחשבו על השידוך שנתיים קודם". 

 

רגע מרגש בחתונה

גילית: "את טבעת הנישואין של אמא שלי שהייתה עבה במיוחד חצינו לשתי טבעות דקות, לי ולאחותי. היה מרגש לענוד אותה בחופה. וגם התרגשתי כשאבא של זיו דיבר".

זיו: "הוא דיבר על שתי המשפחות שעלו מארצות הברית והגשימו חלום ועל ה'עוקץ' ששתי המשפחות עברו: לי יש אח שנהרג וגילית איבדה את אמא שלה. ויחד עם 'העוקץ', שתי המשפחות חוו 'דבש'. כולם בכו בחופה".

 

טיפים

גילית: "התחלנו בהתכתבות וואצאפ אז זה אפשרי. ממליצה לתת הזדמנות לקשר שמתחיל ככה".

זיו: "בשלב הדייטים וכל החיים: קחו את זה ברצינות ותעשו את זה בקלילות".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן