ביבשה, באוויר ובים: שלושה אחים, שלוש הצעות נישואין, בשנה אחת

חדשות כיפה בשיתוף שליש גן עדן 25/06/20 19:20 ג בתמוז התשפ

ביבשה, באוויר ובים: שלושה אחים, שלוש הצעות נישואין, בשנה אחת
זוגיות, צילום: ליאב יזדי

אם המשפט "ביבשה, באוויר ובים" נשמע לכם כמו הסיסמה של שייטת 13, כנראה שעוד לא שמעתם את הסיפור של האחים לבית משפחת יזדי סיפור שלא שומעים בכל יום ומראה שלאהבה אין גבולות – וכאשר המזל דפק על הדלת שלכם פעם אחת, אין סיבה שהוא לא ידפוק עוד פעם ועוד פעם... 

"הוא לקח אותי להליכה ארוכה על חוף הים", נזכרת לימור (37) ברגעים שבהם החברות שלה עם שלומי, מי שהיום הוא בעלה, הפכה למה שכולנו מייחלים לו: חתונה שמחה ומאושרת, "ואז פתאום הגענו לאזור בחוף שעמדו בו חופות ושם הוא שלף את הטבעת והציע לי נישואין... אמרתי לו 'כן' מיד". את בעלה היא הכירה ב"שליש גן עדן", "הייתי רשומה לאתרי היכרויות לא דתיים", היא מספרת, "ולצערי ראיתי שיש בהם המון בחורים לא רציניים. אחרי שהבנתי שזה המציאות שם, החלטתי להירשם לאתר שייתן לי מענה מתאים. וב"ה, נרשמתי ל'שליש גן עדן' והתמזל מזלי והכרתי שם מישהו רציני. הוא הציע לי נישואין על חוף הים באילת אחרי שנתיים של היכרות, אבל כבר תוך כדי שיצאתי איתו, האחים שלי התלהבו מהאתר ולפי הצעתי נרשמו גם כן לאתר".

החיים הטובים

החיים הטוביםצילום: יחצ

"אחרי שאחותי נרשמה וראינו איך כל הזמן יש לה הצעות", ממשיך לירן (30), האח הצעיר, ומספר איך זה נראה מהצד השלו, "הבנו שזה אתר רלוונטי, ואני ואחי נכנסו ביחד ונרשמנו לאתר. מהניסיון שלי, כשהולכים לשדכן, הוא שולח לך הצעות פעם ב... ואתה מקבל הצעה שהיא באמת טובה רק פעם בהמון זמן. אני לא בררן, אבל קיבלתי הצעות מועטות שרובן בכלל לא היו רלוונטיות, ככה שזה לא היה מוצלח מבחינתי. האתר, לעומת זאת, מאפשר לך ניהול עצמי, כך שאתה לא תלוי באף אחד אחר ובעצם מנהל בעצמך את השידוכים שלך".

"נרשמנו לאתר לפי הסדר", מוסיף האח האמצעי, ליאב (33), "ממש מהגדולה לקטן". אחרי כשנה הוא מצא ב"שליש גן עדן" את שאהבה שנפשו: "התחלתי להתכתב עם עדן וכבר אחרי התכתבות אחת החלטנו שזהו, נפגשים. אצלה, אגב, זו הייתה ההתכתבות הראשונה אי פעם עם מישהו באתר. אחרי עשרה חודשים של היכרות הצעתי לה נישואין במהלך טיסה בשמי הארץ. המראנו משדה דוב שבצפון תל אביב עם מטוס ססנה קטן והדרמנו עד לאזור נתניה ובחזרה – וכשהגענו לנקודה מסוימת, היא ראתה על הקרקע שלט ענק שהכנתי עם המילים 'עדן, התינשאי לי?'... במקביל הוצאתי טבעת והיא אמרה 'כן'".

ולמה דווקא במהלך טיסה?

"תמיד אהבתי גבהים וטיסות ואפילו הייתי בנח"ל המוצנח, למרות שלא צנחתי... אני גם אוהב לקפוץ באנג'י ולצנוח צניחה חופשית וטסתי לא מעט פעמים לפני זה, ככה שהאוויר היה המקום הטבעי להציע בו נישואין. לה, אגב, זו הייתה הטיסה הראשונה בחיים, ככה שהיא התרגשה קצת גם לפני הצעת הנישואין...".

גם ההרשמה של לירן, האח הצעיר, נשאה פירות והובילה לבסוף לחתונה, אלא שאחרי שלימור קיבלה הצעת נישואין על החוף, וליאב הציע נישואין דווקא באוויר, לאח הצעיר, לירן, לא ממש נותרה ברירה אלא לבחור בים כמקום להצעת הנישואין, והוא עשה את זה ובגדול.

להציע נישואין בלי תוכנית ב'

"אשתו של אחי הצעיר למדה באולפנה עם אשתי", צוחק לירן כשאני שואל על פער הגילאים בינו ובין רעות אשתו, "לא חששתי מזה שהיא קטנה ממני בחמש שנים. להפך, תמיד רציתי להתחתן עם מישהי צעירה ממני. אשתי, לעומת זאת, קצת היססה כי היא תמיד אמרה: 'אני עם מישהו מעל גיל 25 לא יוצאת'. ובכל זאת, כששלחתי לה הודעה היא ענתה לי. דיברנו קצת והחלפנו מספרי טלפון ואחרי כמה דקות עברנו לדבר בוואטסאפ. אחרי שבוע של שיחות החלטנו להיפגש, אבל פה נכנס לסיפור אחי הצעיר... גם הוא התחיל לצאת עם מישהי שהכיר באתר, והתברר שהוא קבע איתה דייט בדיוק לאותו יום שאני קבעתי... היינו רווקים וכדי לנסוע לפגישות היינו לוקחים את הרכב של ההורים, וכשבאתי לקחת את הרכב גיליתי שהוא הקדים אותי ונשארתי בלי כלי תחבורה... מיד ביקשתי סליחה מאשתי לעתיד וקבענו תאריך חדש. בסוף נפגשנו בפארק וישבנו לדבר. 

צילום: יחצ 

הם יצאו יחד במשך כמה חודשים אחרי הפגישה ההיא, אבל כבר על ההתחלה הבין לירן שרעות היא האישה המיועדת. "הבנתי שהיא האישה בשבילי", הוא אומר, "אחרי שגם פגשתי את המשפחה ואת האחיות והאח שלה, וראיתי שהיא מגיעה ממשפחה טובה מאוד". את הצעת הנישואין הוא בחר לתת במקום הכי נסתר שיש: בעומק הים. "לא רציתי להציע נישואין בפומבי כי לא כל דבר צריך לפרסם", הוא מסביר, "אז הצעתי לאשתי נישואין בתוך המים, במקום שהוא אולי הכי רחוק מהעין. בגלל שגם היא וגם אני בכלל לא יודעים לצלול, לקחתי לנו קורס צלילה עם צוללנים, לי צוללן ולה צוללנית. לא סיפרתי לה שזו הולכת להיות צלילת נישואין, וגם היא לא חשדה, כמובן. אחרי שירדנו לעומק של חמישה מטרים, פתחתי את הרוכסן של חליפת הצלילה וחשפתי את החולצה שלבשתי מתחת – שעליה היה כתוב 'התנשאי לי?'. אחר כך הוצאתי את הטבעת שהחבאתי בתוך כיס מיוחד שהיה בחליפת הצלילה. זו הייתה טבעת אמיתית, עם יהלומים וזהב, טבעת ששווה המון, והימרתי איתה על כל הקופה... היא לא הייתה קשורה בחוט או משהו כזה, ככה שאם היא הייתה נופלת לי מהיד מרוב ההתרגשות, היא פשוט הייתה שוקעת במצולות... ובכל זאת האמנתי שאצליח לתת לה אותה בשלום ולא הכנתי שום תוכנית ב' למקרה שהיא תטבע. אמרתי לעצמי 'אני מציע ויהי מה'".

כשאני שואל אותו על "שליש גן עדן", לירן יודע להצביע במדויק על הסיבה שהאתר היה כל כך שימושי בשבילו. "אחד היתרונות של האתר זה שהוא מאפשר לך חיפוש של בת זוג באמצעות פילוח מדויק מאוד", קובע לירן, "וזה באמת עוזר. בנוסף, יש עוד יתרון של הקפאת פרופיל. אם התחלת לצאת עם מישהי וזה רציני, אתה יכול להקפיא את הפרופיל, כך שאתה לא מופיע בחיפוש מצד אחד, ומצד שני, הוא נשמר לך למקרה שהקשר לא יצליח. מה שעוד טוב באתר זה שאחרי שאתה בקשר רציני, פונים אליך מהאתר ומגששים מה המצב, ואם זה מתאים הם  גם מציעים לזוג שהכיר דרכם הנחות על אולמות, להקות וכל שאר הדברים שצריך כדי להתחתן בצורה הכי שמחה".

טיפ או שניים לאלו שעדיין בתקופת הדייטים?

"אחד הדברים הכי חשובים שלמדתי הוא שלא כדאי לדבר עם יותר מדי בני זוג במקביל, אלא להתמקד במי שנראה לך. כמובן, גם לא ללחוץ על מי שמצאה חן בעיניך כי זה עלול להרחיק אותה. אחרי שכבר יצרתם קשר ראשוני, עדיף לא לדבר יותר מידי בצ'אטים, אלא ישר לעבור לוואטסאפ כי זה מראה רצינות. עוד נקודה חשובה היא שלא תמיד צריך לשלול על הסף מישהי שנראית לך לא מתאימה. הרבה פעמים במציאות הדברים שונים ובסופו של יום אתה עלול לומר לעצמך 'איך לא הכרתי קודם'. כמובן, יש דברים עקרוניים שאסור לוותר עליהם, כל אחד לפי טעמו וענייניו".

גם לליאב יש טיפ קטן למשתמשים באתר. "כדאי לחפש בחורה שמתאימה לך מבחינה דתית", הוא אומר, "לא להתרחק מהבייס שלך". וזה אכן הצליח כי בסופו של דבר, שלושת האחים התחתנו בפרק זמן של שנה אחת, ממש לפי הסדר: תחילה האחות הבכורה, לימור, אחריה האח האמצעי, ליאב, ולבסוף לירן, האח הצעיר. "אף אחד לא דמיין שנתחתן כל כך מהר ואחד אחרי השני", מסכם ליאב.