זוגיות עיוורת | מרגישים שלא רואים אתכם במערכת הזוגית?

פעמים רבות בני זוג עסוקים בשאלה 'איך הקשר שלנו נראה בעיני אחרים', אבל האם אנחנו רואים לעומק את מה שמתרחש בתוכו? בתוכנו?

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 25/06/20 11:00 ג בתמוז התשפ

זוגיות עיוורת | מרגישים שלא רואים אתכם במערכת הזוגית?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

אנשים שקופים, זו תחושה שרבים מסתובבים איתה, במיוחד במערכת יחסים זוגית אינטנסיבית. לא רואים אותי בקשר הזה. לא רואים את מה שאני עושה/ מרגיש/ה / צריך/ה... לא רואים, או שהתרגלנו לראות.

ואם מדברים על ראיה ונראות, אז זוגות עסוקים רבות באיך הקשר שלנו נראה, בעיני אחרים? אבל האם אנחנו רואים לעומק את מה שמתרחש בתוכו? בתוכנו? הנוכחות הפשוטה, האישית והזוגית מתפספסים בקלות בתוך התפקידים ותפקודים, בתוך ההרגל והשחיקה. אנחנו ומעשינו נהיים מובנים מאליהם ואז מתחילות להיבנות חומות, ומצור ולפעמים אפילו חורבן. וכל הכאב הגדול הזה מתחיל פעמים רבות מרגעים פשוטים של ראיה שמתפספסים. ראיית אהוב/תנו, ראיית הטוב, ראיית הקשר, ראיה לעומק. פשוט לראות.

חודש תמוז הוא חודש שאפשר לשחזר בו את החומות, המצור והכאב ההיסטורי, או שאפשר לעורר בו תיקון עמוק של אינטימיות, מפגש ומקדש מעט דרך חוש הראיה המאיר בחודש זה. בכל חודש, על פי ספר היצירה (ספר קבלה המיוחס לאברהם אבינו) מאיר חוש מיוחד, אחד משנים עשר החושים, אות וגם מזל של החודש. החוש שמאיר החודש הוא חוש הראיה, חוש שמזמין אותנו לראות מחדש, לראות לעומק, לראות טוב.

אז אולי החודש, במקום להיות שקופים או נראים לאחרים נפנה מבט פנימה, אל הקשר הזוגי  ואל אהוב/תנו שמחכים שנראה אותם. זהו החודש לצלול לחצי דקה יומית של מבט בעיניים - אל תוך העיניים פנימה אחד אל השנייה. ברגעים של כאב ותסכול - אתם לאו דווקא נדרשים לפתרון מיידי או תגובתי. נסו לומר ברגע כזה "אני רואה שזה מתסכל אותך, אני איתך".

"אני רואה שהיה לך יום עמוס, אני איתך".

"אני רואה שאין לך פתרון, בואו נהיה בזה יחד".

"אני רואה  שזה ממש מרגש, מעורר... וכו'..

נסו לחוש ממש בגוף ובתחושה, מה קורה בניכם כשאתם נותנים מקום לראיה אחד של השנייה.

ולמי שרוצה במיוחד בימים אלו ממש לצאת, או להיכנס למסע של אתגר הראיה, 21 ימים של תרגילים זוגיים מעמיקים ומגוונים שילוו אתכם בהעמקת הקשר הזוגי והאינטימי- דרך העיניים, דרך הראיה. ימים אלו, מסוף סיון עד תשעה באב הם ימי הילוך המרגלים- והזמנה זו היא הזמנה עמוקה לתיקון המרגלים, ההרגלים. ולסכמה לראות בלי בהלה את שפע הארץ שלנו- הבית הפרטי שלנו ואת עצמנו - שלא נהיה בעינינו כחגבים. או כמו שכתוב: "מסע תגליות מתחיל בעיניים חדשות".

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

 

לטורים קודמים

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן