דרושות יועצות לרפואה והלכה

חדשות כיפה בשיתוף מכון פועה 22/06/20 19:00 ל בסיון התשפ

דרושות יועצות לרפואה והלכה
הרב מנחם בורשטין, צילום: יחצ

מרכז הלימוד של מכון פוע"ה מכשיר כבר למעלה מ-15 שנה יועצות לרפואה והלכה. איך אפשר בכלל לתאר עד כמה חשוב התפקיד של יועצת לרפואה והלכה בקהילה?

ראיינו מספר אנשי מפתח בתחום ואנו מבינים שמדובר במהפכה שקטה המתחוללת בחברה הדתית.

הדר פלג, מנהלת מרכז הלימוד במכון פוע"ה: "בקורס להכשרת יועצות לרפואה והלכה, הלומדות מקבלות הכשרה מקיפה בכל הקשור לקידום בריאות האישה וחיי משפחה. הן לומדות באופן מפורט על השינויים הפיזיים, הפסיכולוגים והסוציולוגים שאישה חווה במהלך חייה: פוריות, הריונות, לידות, טהרת המשפחה ועוד.

הן לומדות כיצד עולמות שונים מתחברים ומשלימים זה את זה: ההלכה לרפואה ולטכנולוגיה המתקדמת בעולם.

נשים בהרצאה

נשים בהרצאהצילום: יחצ

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה: יועצת לרפואה והלכה היא העזרה הראשונה לייעוץ בחיי משפחה. המכון הכשיר עד היום מאות יועצות לרפואה והלכה המחוללות מהפיכה שקטה בשטח. נשים מרגישות בטחון לפנות אליהן עם כל בעיה, ורבני הקהילות נעזרים בהן כדי לסייע למשפחות רבות ולתת להן מענה מקצועי, עדכני ומהימן. לכל קהילה חשוב שתהיה יועצת בשטח שעושה את התיווך ומבינה בדיוק את הצרכים. ייעוץ קצר שלה יכול לגאול אותך מספקות ושאלות".

בלה שובי, יועצת לרפואה והלכה, בוגרת התכנית: "פנתה אליי אישה הנמצאת במצב של ייאוש, לאחר שנה שלמה בה הייתה אסורה על בעלה כמעט ברצף. היא סיפרה לי שהיא סובלת מדימומים חוזרים ונשנים מספר פעמים בחודש. לאחר בירור קצר עמה, הבנתי שהדימום ממנו האישה סבלה כלל אינו אסור. מקורו מפצע, ולא מדימום רחמי. שנה שלמה של זוגיות שמחה ובריאה הלכה לאיבוד, בגלל חוסר ידע. אילולא הייעוץ, יתכן שכל המערכת הזוגית שלהם – היתה מתערערת".

 הרב דב פופר, יועץ ופוסק במכון פוע"ה ומרכז התכנית: " מדובר בנשים מובילות דעה, קשובות, המכירות מקרוב את האתגרים והפתרונות האפשריים בתחומי הרפואה וההלכה. היועצות לומדות להכיר את גורמי המקצוע המתאימים אליהם ניתן להפנות את הציבור במקרים הנדרשים".

תכנית הלימודים כוללת לימוד נרחב ומעמיק  מטובי המרצים בארץ: רבני פוע"ה, רופאים ואנשי מקצוע.

הקורס מומלץ מאוד לאחיות, רבניות, נשות מקצוע מהתחום הרפואי, נשות קהילה ומדריכות כלות

אם יש לך את הכישורים המתאימים: לחצי כאן ונחזור אלייך בהקדם.  הלימוד מתחילים בתחילת שנת תשפ"א