זה מצויין להיות אמא - אבל לא של האיש שלך

בני זוג אוהבים, מתקבעים די מהר על מושגים ותפיסות של איש-אישה מקובלים, ומשחקים שם תפקידים. ואז מגיעים הילדים והם מוצפים לגמרי מהתפקידים ההוריים, והתשוקה לא מצליחה להאיר את אורה. יש לכך סיבה

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 18/06/20 10:37 כו בסיון התשפ

זה מצויין להיות אמא - אבל לא של האיש שלך
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

כבר דובר רבות על כך שהמשימתיות והתפקוד, מהווים חסימות גדולות לאינטימיות הרגשית ולקרבה פיזית אינטימית. אז היום לא נגע בתפקוד אלא בתפקיד. בתפקידים שאנחנו אפילו לא שמים לב שהתבייתו בתוכנו ומדברים מגרוננו, ולא מתקשרים את האינטימיות הזוגית. לא מאפשרים לתשוקה להתלהט, למגע להתבטא, לפיזיות להתרחש.

די מהר בני זוג אוהבים מתקבעים על מושגים ותפיסות של איש אישה מקובלים, ומשחקים שם תפקידים. אבל אם אצלם באמת הכללים הם אחרים? אם הם לא בדיוק בסטטיסטיקה, אבל נתקעים באיך אמור להיות התפקיד שלו התפקיד שלה אז המפגשים האותנטיים שלהם מתפספסים. 

ואז מגיעים הילדים והם מוצפים לגמרי מהתפקידים ההוריים. וכך שגם כשהזאטוטים נרדמים הם עדיין לובשים סינרים, מקנחים שאריות של יום ובלאגן, וקוראים אחד לשניה אבא ואמא כשמות חיבה או שמות שיגרה, ומתחת לסינרי התפקיד הרציני הזה התשוקה לא מצליחה להאיר את אורה.

לפעמים גברים ונשים נתקעים בתפקידים ילדיים, נגשים אל האינטימיות כצרכנים דורשים ולוקחים. במקום להיות נוכחים. ובתוך כאב ילדי זה, שאינו במקומו בן/ת הזוג שאמורים להיות מאהבים בונים חומות והגנות כדי לשמור על שלהם מפני לקיחה וצריכה. לפעמים אנחנו בטעות בתפקידי מנהלים או שוטרים, מורים או מטפלים - במקום פשוט להיות אוהבים ומאהבים. עם כל אחד מהתפקידים אנחנו בהזדהות מלאה.

במקום שתפקיד זה יעשה את שלו אבל גם יפנה את מקומו לפרק הבא. ביום, בשותפות במסע. נהיה סלט של קולות, של תפקידים חשובים שמשמיעים את קולם ובתוך כל זה נעלם הקול החמקמק של התשוקה. התפקידים בתוכנו הם חשובים. משרתים יעדים חשובים בחיים, בתוכנו, בקשר שלנו עם עצמנו ועם אחרים. נרצה לתת להם מקום של כבוד כדי להיות נשמעים, מכוונים אך לא משתלטים.

ובימים אלו של מסכות, אולי נבין במיוחד שיש לנו הרבה פנים, הרבה מסכות, הרבה תפקידים. וכל מקום, כל זמן, כל שלב ביום, כל אינטראקציה מזמינה אותנו לפשוט וללבוש מתוכנו מסכה מתאימה.  זה מצויין להיות אמא - אבל לא של האיש שלי. זו מתנה גדולה להיות מטפלת - רק לא שלו. אני אחלה מנהלת - אבל לא אותו. כל תפקיד, כל קול במקומו, ממקומו. ואז אולי יתפנה מקום לקול החמקמק של תשוקה, אינטימיות, הלבוש של זוג האוהבים יוכל להפציע, להאיר ולעורר זוג לקסם של הדבקות הזוגית.

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

 

לטורים קודמים

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן