רבקה שמעון ממליצה: עזבו בתי קפה, צאו לסיור רומנטי בהר הבית

לרגל יום השנה לנישואיה, החליטה הרבנית רבקה שמעון לעלות יחד עם בעלה להר הבית. לדעתה, זה דווקא מה שיחזק לכם את הזוגיות

חדשות כיפה רבקה שמעון 14/03/12 13:48 כ באדר התשעב

רבקה שמעון ממליצה: עזבו בתי קפה, צאו לסיור רומנטי בהר הבית
רבקה שמעון, צילום: רבקה שמעון

איך אתם חוגגים יום הולדת או יום השנה לנישואין? מכיוון שאצלי שני התאריכים נפגשים באותו יום, הצעתי לבעלי השנה הצעה שאי אפשר לסרב לה- במקום ללכת לבית קפה או מסעדה, אמרתי לו, בוא נעלה יחד להר הבית.

יכולה לעבור על אדם תקופת חיים שלימה והוא לא ידע מה מסתתר מאחורי התאריך בו הוא נולד. רק בגילי המופלג לפני מעט שנים, התברר לי, שתאריך הלידה שלי, ג' באדר, הוא יום סיום בנית בית המקדש השני, כמתואר בספר עזרא.

מזג אוויר חורפי, גשום וקר קבל את פנינו השכם בבוקר, ואני חשבתי בלבי, מי כבר יצטרף לעלייתנו. הייתי אמורה להדריך בהר קבוצה קטנה של נשים, אך כבר בדרך לרובע היהודי הודיעה אישה אחת על ביטול. באותו רגע הרגשתי סוג של נחרצות, שלא משנה מה יהיה ומה יקרה, שנינו, בעלי ואנכי, נעלה להר הבית, גם אם נעלה לבד.

רומנטי לא?

וראו זה פלא, התפזרו העננים, טיפות הגשם עשו לכבודנו הפוגה קלה. לעלייתנו הצטרפה קבוצה של חבר'ה צעירים מהמכינה הקדם צבאית באלישע, ולשמחתי הרבה הוזמן להדריך אותם הרב יצחק לוי. מבחוץ הייתה הרוח המקפיאה, אך בלבי אבוקה קטנה בוערת של תקווה. הרגשתי שה' אותת לי מסר. הוא ראה את נחישותי, הוא שמע את תפילותיי והוא נתן לי דחיפה קטנה של תמיכה בדמותו של הרב יצחק לוי, שכל דקה איתו על ההר היא חוויה. שמחתי שלבעלי היתה הזדמנות פז לשמוע דווקא אותו.

בתום הסיור הבנתי כמה חשוב ומשמעותי וחגיגי הוא הרגע בו זוג , בעל ואשתו , עולים להר הבית בטהרה יחדו, לכבוד יום הנישואין או יום ההולדת.

בית בישראל הוא מיני מקדש. עולה זוג נשוי בטהרה ומצהיר בכך שהוא מאמין גם בזוגיות בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא. עוד עכשיו אני מרגישה מוארת מהחוויה. אני יודעת בוודאות שה' רוצה בעלייתנו, ואני סמוכה ובטוחה שלא ירחק היום ובכוונת המכוון נשוב להר , נבנה עליו את בית ה', והוא ירצה את מעשינו. אמן.