מסתבר שאפשר להתחתן בלי לאהוב

מי חותם לך כשברגע שתתחתן עם זאת שאתה אוהב שתאהב אותה שנתיים לאחר מכן? אף אחד. סביר להניח שזה יגמר מתישהו. האהבה הזו, תלויה רק בכם

חדשות כיפה נדב גלעד 09/07/13 20:44 ב באב התשעג

מסתבר שאפשר להתחתן בלי לאהוב
פרטי, צילום: פרטי

1.

השבוע פגשתי את אוריה, חבר טוב ורווק וותיק, ג'נטלמן אמיתי במקצועו. הוא סיפר לי שהוא יוצא עם מישהי ואולי הוא יתארס איתה בקרוב. זאת אומרת, הוא לא אמר, סך הכל ניסה לא לרמוז. אבל עליתי עליו, מסכן שכמותו. אז החל הסיוט שלו.

אוריה נורא מפחד מעין הרע ולי התחשק לעשות עליו אחת כזאת, למרות שלא בלעתי כדור רוע באותו היום. אוריה היה כל כך אדוק ב'לא לרמוז לי' (מכירים את אלה?) שמשהו ממש מתחמם בגזרה המערבית העולה בית חתנותו, שהרמתי ידים והתחלתי להתעניין כל כך עד שבסופו של תהליך החלטתי שאין מנוס לנסות להפעיל עליו עין הרע, כדי להציל אותו!

2.

אני לא טיפוס פלילי שמתעסק עם פולסא דנורא, וגם עין טובה זה נושא שאני דיי מקפיד בו. ולמה כל כך בער לי להפעיל עליו עיין הרע? אוי לי כי נפלתי? לא. פשוט אוריה אמר מפורשות שהוא לא שונא אותה, אבל לא מרגיש שהוא אוהב אותה, את המיועדת.

גם אצל יצחק אבינו, אמר לי אוריה ועיניו ממוקדות בי כחזן בספר התורה בקריאת שישי, כתוב "ויביאה האוהלה, ורק אחר כך ויאהבנה". אם אוריה היה כיצחק אבינו בשעתו ואשתו היה נופלת מעל הגמל, הייתי משתכנע בו ביום, בו ברגע, שהכל תקין, שריר ויאללה שישברו איזו צלחת ויהפכו אותה ללא תקינה. אממה, אוריה יותר דומה לחיתי ואשתו לעתיד (סך הכל רמזי אוריה היו שם, אבל מה אכפת לי לחתן אותם?) לא בדיוק בת שבע.

הקשר בינהם לא יכול להיות נפלא אם הוא לא אוהב אותה, תהיתי בחדגוניות כמי שיודע פרק בנוהג זוגיות שנת התשע"ג. ניסיתי בכל כוח עיני להפעיל את הפולסא דנורא שתקרע את הקשר המסוכן הזה.רחמנא ליצלן, ככה צומחים גירושין בימינו ומותירים ילדים עצובים בנבכי חייהם, לא פעם רעבים חסרי מזונות ובוהים ותוהים למה זה קורה דווקא להם, ולעוד שליש מילדי הגן.

מה זה להתחתן בלי לאהוב?!

3.

אוריה עושה טעות קריטית לדורות הבאים, חשבתי ומיהרתי במרץ להסביר לו עד כמה חשוב לאהוב לפני שמתחתנים ושלא ימהר לעשות את עצמו חתן לפני שיתחרט ואז זה יעלה לו ביוקר. כמה יעלה לי מזונות כבר? גיחך למולי אוריה ורק הדליק בי עוד יותר את נורות האזהרה שהפכו לפרוז'קטורים.

זה לא נורמאלי! צעקתי לעברו.

מה שאת עושה לי! צעק הוא לכיווני.

אתה עושה צחוק מהבידור! זעקתי בקול ניחר, אתה צוחק עליי ואני כולי דברים של טעם שלא נס ליחם! המשכתי. יאוו, מה אתה כבד כולה גירושין... ניסה להדליק אותי אוריה ואז נסוגתי בבהלה אחורנית וקלטתי שהוא מסתלבט עליי. אם היתה לי שרביט הייתי מכה בו והופך אותו לצפרדע, איך הוא מעז להסתלבט עליי כך, בעוד אני טווה תוכניות שיכנוע אגרסיביות איך להוריד אותו מהשידוך הזה, או לגרום לכך שקודם יאהבנה ורק אז יביאנה האוהלה?!

על מה אתה חושב? קטע את חבלי מחשבותי אוריה כשתפס אותי שותק פתאום ונטול עצבים.

אתה יודע מה, אמרתי, אתה צודק!

במה? התפלא אוריה.

במה שאמרת מקודם, אמרתי, אם אתה מסוגל להתחתן איתה בלי לאהוב אותה, שיערב לך, אני תומך בך, הכל יהיה בסדר.

מה?! צרח אוריה, אתה לא נוראמלי!

מה שאת עושה לי... אמרתי בניגון של סטארים, בוא אני אסביר לך מה הסברת לי בלי שתשים לב.

4.

יש פחד לאדם להתחתן עם מישהי שהוא לא אוהב, פחד שמלווה אותו ומתווסף על הפחד הבסיסי שאי אפשר להדחיק ואין ברירה אלא להשמיד. 'מה יהיה אחרי החתונה?', קוראים לפחד הזה. המוני סימני שאלה מרחפים סביבו ונשארים שם, ממאנים להתאדות. המשוואה המתמטית אומרת שאפשר לאהוב כל בן אדם ברגע שאתה משקיע בו. נתינה - יוצרת אהבה. תרגיל פשוט. תנסו את זה בבית על מי שבא לכם.

מי חותם לך כשברגע שתתחתן עם זאת שאתה אוהב שתאהב אותה שנתיים לאחר מכן? אף אחד. סביר להניח שזה יגמר מתישהו. די ברור שההתאהבות הרגעית הזאת תגמר ככתוב במדורי הרכילויות לדורתיהם ושירי המזרחית מבכים היטב את התופעה, יאמר לשבחם. אהבה - תלויה בך, בך, בנו, בכם.

אתה יכול ליצור את האהבה, ואתה יכול להנמיך ולהגביר אותה עם כפתור 'הנתינה' שגורם לאפקט האהבה. זה הכל. כשאמרת לי שאתה לא אוהב אותה, אמרתי לאוריה, התפוצצתי בהתחלה, לי אישית היה מאוד קשה עד בלתי אפשרי להכיל את זה ולהתארס במצב כזה, אבל כשאתה מרגיש מסוגל - מי אני שאומר לך מה טוב ונכון - בשבילך?!בגלל שאני לא מסוגל רגשית וחושש מהבאות אני אחליט שגם אתה לא מסוגל?!

מבחינתי אתה אדם משקיזען וג'נטלמן שיתן המון לאשתו ולמשפחתו, ולא אמור להפחיד אותי שאתה עדין לא מת עליה ברגע עכשווי זה. אז שיהיה לחיים.

5.

אתה יודע מה? אמר לי אוריה פתאום, עלית על זה.

מה? צעקתי.

כן, אמר אוריה בטון נמוך, אני לא באמת אוהב אותה, אבל חשבתי לעצמי שבין כה וכה אני סובל כרגע כרווק, היא נראית טובה ולא מזיקה, אז מה כבר יכול להיות?!

עכשיו אני מחכה לטלפון שלו כדי לאחל לו מזלטוב, אני עובד על זה שלא אשמע רועד מפחד. איזה אומץ.

לתגובות - gilinada@gmail.com