מחקר: שמירה על טהרת המשפחה מגבירה את החשק המיני

מחקר מדעי חדש מצביע על קשר ישיר בין שמירה על טהרת המשפחה לבין ההתאמה ההורמונאלית בין בני הזוג. המחקר אף מצביע על פוריות גבוהה יותר בקרב אותם זוגות, לעומת זוגות אחרים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 29/07/13 16:26 כב באב התשעג

מחקר: שמירה על טהרת המשפחה מגבירה את החשק המיני
shutterstock, צילום: shutterstock

מחקר חדש מגלה כי זוגות השומרים על טהרת המשפחה הינם פוריים יותר, מתאימים יותר הורמונאלית ואף שומרים על חשק מיני גבוה יותר מאחרים, המיטיב ליחסים ביניהם.

המחקר החדש שבדק את מידת ההתאמה ההורמונלית בין בני זוג נשואים שומרי נידה ואת היתרונות הצומחים ממנה, נערך על ידי החוקר ריק גולדברג מייסד, ”קרן בינה יצרית“, החוקרת מנהגים דתיים בכלל ויהודיים בפרט מנקודת מבט דארוויניסטית, יחד עם ד"ר אורית ברנהולץ, מתמחה באונדקרינולוגיה מבית החולים 'הדסה' עין כרם.

קבוצת המחקר כללה 25 זוגות הטרוסקסואליים מבית שמש בני 20-30, שקיבלו כל זוג 1,000 שקלים עבור ההשתתפות במחקר, כאשר הזוגות הנבחרים לא נטלו אמצעי מניעה ולא היו בטיפולי פוריות. במדגם נבדקה רמת הטסטוסטורון בקרב הגברים הנשואים השומרים על טהרת המשפחה כהלכתה באמצעות בדיקות רוק שנלקחו פעמיים בשבוע - בדיקה ראשונה מיד עם ההתעוררות בבוקר ושנייה כ-30 דקות לאחר מכן.

המחקר מצא עלייה מובהקת ומשמעותית ברמת הטסטוסטרון של הגבר בסמוך לסיום תקופת הנידה, כשהשיא נצפה עם הטבילה במקווה - לרוב מועד הביוץ אצל האישה - מה שנמצא כמסייע אפשרי לעלייה בפוריות בני הזוג. יתרונות נוספים שנמצאו כתוצאה מהעלייה בטסטוסטרון שנובעת משמירת הנידה הינם הגברת ההתאמה הזוגית בין בני הזוג על בסיס יומיומי, הגברת ההתאמה ההורמונלית בין בני הזוג והגברת החשק המיני.

נתונים נוספים ומעניינים שעלו במחקר הוא כי השמירה על מצוות הנידה מפחיתה קנאה בין בני הזוג על בסיס מיני ומגבירה את הנכונות להשקיע לטובת ילדי הזוג הקיימים. זאת בנוסף לשיפור הסיכוי להתעברות כשציפיות בני הזוג מתואמות יותר ויותר בעת ההתייחדות.

יש לציין כי במהלך המחקר שנחשף לראשונה בכנס 'יהדות בפרספקטיבה אבולוציונית' שהתקיים במכון שכטר למדעי היהדות בירושלים, חמישה גברים נאלצו לעזוב את המחקר בתוך חודשיים מתחילתו, אחרי שנשותיהן נכנסו להריון.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן