כמה דוסית תרצה את אשתך לעתיד?

בישיבת אלון מורה מופץ באחרונה שאלון שתכליתו תיאום ציפיות בין בני זוג לגבי המשך דרכם המשותפת ואורח חייהם ההלכתי. דוסומטר זוגי, מהדורת אלון מורה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/07/12 12:25 כו בתמוז התשעב

כמה דוסית תרצה את אשתך לעתיד?
אילוסטרציה - אלנתן גוטוויוירט, צילום: אילוסטרציה - אלנתן גוטוויוירט

האם יש סיכוי שתתחתן עם בת הזוג שלך? הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון וראש הישיבה באלון מורה, עומד מאחורי הטופס "פרופיל 100" - טופס התאמה לזוג הדתי המתחיל - המופץ בימים אלה בקרב תלמידי ובוגרי הישיבה באלון מורה.

את הטופס, הכולל עשרות שאלות התאמה בין בני הזוג, ממלא כל צד בנפרד, על פי סדרת אמות מידה שנדרש הזוג לבחון. הטופס מתאם את "רמת יראת השמיים" בין בני הזוג, שאלות הלכתיות שונות המנסות לתאם את אורח החיים ההלכתי ביניהם, קשרים משפחתיים, קביעת זמנים ללימוד תורה, תפילות במניין ועוד.

דוידי בן ציון, תלמידו של הרב לבנון, אמר לגלי צה"ל כי "לאחר שהשתחררתי מהצבא והתחלתי להיפגש עם בחורות לקראת נישואים, הטופס הזה של פרופיל 100 נתן לי את היכולת לעשות סדר מבחינה שכלית, ולהתקדם עם זה בצורה מושכלת".

בשאלון נכתב כי "פרופיל 100 הוא דף עבודה לבחור או לבחורה, המעוניינים לברר לעצמם, האם קשר של היכרות הוא קשר יציב היכול לעלות לקשר של הקמת בית. לכל אחד יש ציפייה לרמה של יראת שמים. האחד רוצה אשה שתקפיד על קלה כבחמורה, תתפלל לפחות שתי תפילות ביום, תקפיד על הכשרים ברמה גבוהה. האחר, ירצה דווקא אישה שתסתפק באמירת 'מודה אני' בבוקר, ואולי תפילת עמידה בשבת. כן ביחס לבחורה - יש שתרצה בעל שרוב ימיו בתורה ובתפילה. ויש הרוצה בעל עובד, וקובע עיתים לתורה בשיעור שבועי אחד".

מניסיונו האישי תיאר בן ציון בשיחה עם כיפה כי הוא "מאוד מרוצה מהטופס" אך כי "אני לא בחרתי את אשתי בגלל אורך החצאית או מספר התפילות. תכלית הטופס הזה הוא לעזור לצעירים מבולבלים להסתדר ולהתוות דרך. אני מאחל לכל עם ישראל שיצליחו להקים בעזרת השם בתים ישרים".

גם אתם מתלבטים? הורידו את השאלון