הרב שרלו: חברות הכלה צריכות ללוות אותה לחופה – ולא חברי החתן

ראש ישיבת פתח תקווה יוצא נגד המנהג שהשתרש בחתונות הציבור הדתי-לאומי, לפיו חברי החתן מלווים בשירה ובריקודים את הכלה אל חופתה. "זה לא הגיוני ולא צנוע", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק 17/01/12 09:27 כב בטבת התשעב

הרב שרלו: חברות הכלה צריכות ללוות אותה לחופה – ולא חברי החתן
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, יוצא היום (ג') נגד המנהג שכבר השתרש בציבור הדתי-לאומי, אשר נוהג בחתונות כי חברי החתן הם אלו המובילים את הכלה אל חופתה, בשירה ובריקודים - ולא חברותיה שלה. לטענת הרב שרלו, מנהג זה בעייתי לא רק מבחינת צניעות, אלא בעיקר מפני שהוא "לא הגיוני".

בפסיקה הלכתית שהתפרסמה באתר ישיבת פתח תקווה, טוען הרב שרלו כי הוא "מעדיף כי את הכלה ילוו חברותיה, כמעט עד לחופה, ואז היא תיכנס עם הוריה לחופה. מה שנעשה היום נראה לי לא שייך - בראש ובראשונה בשל העובדה שחברותיה של הכלה הן הקרובות לה ולא הבחורים".

הרב שרלו מצטט את הפסוק מתהילים, שהוא ככל הנראה יסוד המנהג, הגורס כי "כָּל כְּבוּדָּה בַת מֶלֶךְ פְּנִימָה מִמִּשְׁבְּצוֹת זָהָב לְבוּשָׁהּ. לִרְקָמוֹת תּוּבַל לַמֶּלֶךְ בְּתוּלוֹת אַחֲרֶיהָ רֵעוֹתֶיהָ מוּבָאוֹת לָךְ: תּוּבַלְנָה בִּשְׂמָחֹת וָגִיל תְּבֹאֶינָה בְּהֵיכַל מֶלֶךְ". בהתבסס עליו הוא טוען כי ההחלטה ללוות את הכלה על ידי חברותיה והוריה, ולא על ידי חברי החתן, היא "הגיונית יותר, אנושית יותר, פשוטה וצנועה יותר".

כמו כן טוען הרב שרלו כי "כניסת כלה לרחבת הבנים יכולה להיות צנועה ויכולה להיות לא צנועה". הוא מסביר כי "אם היא נכנסת ויושבת ליד החתן הטרי, והם מאפשרים לחברים לשמח אותם כזוג, בריקוד העוסק בשמחה על הקמת ביתם - זה מצוין. אם זה הופך לריקודים מעורבים, ולריקוד שלה בפני הבחורים - הדבר נראה לי לא נכון". על אף שגם הוא מזכיר כי מדובר במנהג המקובל בחברה החרדית, הרב שרלו טוען כי ברמה האישית הוא "מתקשה לקבל את זה".

בפסיקתו, קובע הרב שרלו כי "חייבת להיות מחיצה בריקודים שתאפשר לבנות לרקוד בלי שהגברים יחוייבו לראות אותן". עם זאת, לדבריו "לא חייבת להיות מחיצה מארבעה צדדים". בכל מקרה, מציע הרב שרלו "לשאול את הבנות מה נוח להן", ובלבד שבפועל תוקם מחיצה ברורה בין ריקודי הגברים והנשים.