רוצים זוגיות טובה? דברו פחות - שאלו יותר

דיבור יכול לחתום לסגור איטראקציה זוגית, ויכול גם לעורר ולפתוח את שערי הלב, התודעה, הגוף והקשר. אז מה הדיבור שלכם?

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 28/03/19 16:07 כא באדר ב'

רוצים זוגיות טובה? דברו פחות - שאלו יותר
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

פה- סח. פסח זהו זמן של דיבור "מגיד" ,של חינוך "והגדת לבנך", של שאלות "מה נשתנה", של סיפור- סיפור של העבר, סיפור של העתיד.. מה המשמעות לכך  שפסח בא מיד אחרי פורים? האם הדיבור שלכם מבטא ידע או את העדלא ידע? איך מדברים את הלא נודע? האם הוא רלוונטי לפסח? או בכלל לשגרה? או שהוא מיוחד ליום אחד בשנה?

האם כשאנחנו באם לדון במשהו, אנחנו באים עם דיבור של פורים או דיבור של פסח? מהו דיבור של פורים לעומת דיבור של פסח? שבו רגע לשאול את עצמכם, לפני שאתם שומעים את הגיגים שלנו.

דיבור יכול לכסות רגשות, כוונות, מהויות. ויכול לגלות- לב, פנימיות, כוונה, מחשבה. דיבור יכול לצנן ולקרר- כמו עמלק "אשר  קרך בדרך" ויכול לקרב "פה אל פה אדבר בו". דיבור יכול לחתום לסגור איטראקציה זוגית ויכול גם לעורר ולפתוח את שערי הלב, התודעה, הגוף והקשר.

דיבור יכול להיות ביקורתי ושיפוטי, ויכול גם לפשט ולהפשיט. דיבור יכול לעורר קרב ומלחמה או לקרב ולהלחים. האם דיבור הוא רק בפה? או שישנם עוד איברים או אופנים של דיבור?כששנינו אומרים אותו הדבר אנחנו שנינו מתכוונים לאותו הדבר? האם לכל זמן יש דיבור משלו, כמו שלכל רועה ולכל עשב שירה מיוחדת משלו? ומה יש בעד דלא ידע, במה שמעבר למילים, עבור המילים של פה-סח?

אני אישית יודעת שכדי לצאת ממצרים, ממיצרים, מדפוסים, מפלונטרים אישיים, ובמיוחד זוגיים, עליי פחות לומר- יותר לשאול. פחות לדעת, יותר להסתקרן. כי מה שאני יודעת, הביא אותי למקום שאני נמצאת בו עכשיו.  ואם המקום מרגיש מיצר וצר מלהכיל את הצעד הבא, או את האדם הבא, או את העולם הבא אז כדאי שאעשה מקום בתוך הידיעה לידיעה חדשה, אל הלא נודע. לעשות מקום לפורים בתוך פסח. לאפשר מקום של גילוי והפתעה בתוך הסדר של החיים.

ומצד שני, לא מספיק לנו להישאר בפורים בחיי זוגיות. עולם הסוד והלא ידוע הם מקורות ומשאבים עבור קשר פנימי אינטימי ומתפתח. אך קשר זוגי מבקש גם דיבור ושיח של גילוי, שיחה, שיתוף, לימוד, פיתרון קונפליקטים, חזון, עיבוד, רצונות, יצירתיות, מילים של איברים אחרים בגופנו..

 יש מלא שפות לאהבה. בהם נרצה להתבטא, לעבד, להתחבר, להשלים, להגיד, לשתף, להתקדם, להתפתח.  ועכשיו, לקראת פה-סח. זה בדיוק הזמן לפתח את עולם השיח הזוגי. אך בל נשכח את הדיבור של פורים אשר ישזר בפסח ויביא איתו את הסקרנות, הצחוק השאלה והרעות האינטימית.

את ה"מסע זוגי מעורר אהבה" יצרנו במיוחד כדי לפתח את השיח הזוגי על גווניו ורבדיו. הוא כולל כלים מעשיים, חברותות, תרגילים, ומשחקים אשר מזמינים אתכם להעמיק לגדול, להכניס עושר, עומק, ,הקשבה, צחוק ואינטימיות לשיח שלכם. חלק מללמוד לדבר כולל גם רגעים של שהייה ושתיקה. איך זה קשור לדיבור? אז בחרנו לתת לכם למתנת פורים ופסח את השיעור "סוד החשמל" כשיעור מתנה מתוך הקורס "מסע זוגי מעורר אהבה", מוזמנים לכתוב לנו מייל ולקבל אותו באהבה, ולגלות איך זה קשור.

 

לטורים קודמים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן