"עם כל הרצון להיות שוות פיזית לגברים - אנחנו פשוט לא"

אסתי ברנדס הייתה לוחמת מורעלת במשמר הגבול. אבל כאשר שמעה על העתירה המבקשת לפתוח את כל חטיבות הצבא לנשים, היא הרגישה חובה להגיד את דעתה באופן שכולם ישמעו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/20 09:15 יח בסיון התשפ

"עם כל הרצון להיות שוות פיזית לגברים - אנחנו פשוט לא"
אסתי ברנדס, צילום: צילום מסך

לאור העתירה המבקשת לפתוח את כל חטיבות הצבא לנשים על מנת לאפשר שיוויון מוחלט בין המינים, מבקשת אסתי ברנדס, אשר לחמה במשמר הגבול, לשתף מניסיונה, ולתאר את המציאות כפי שחוותה אותה.

"ממש רציתי לשרת בשיריון, וכשהבנתי שאין שם נשים התעצבנתי", היא מספרת. "בסופו של דבר התגייסתי למג"ב, ושום דבר לא הכין אותי לשוק שקיבלתי. הריצות, המשקלים ואפילו האוכל הגרוע. באתי בכושר שיא, וזה עדיין לא הספיק, כי הקושי הוא אחר..כשאת תהיי שם, רובצת לך בחול, כל מה שבא לך, זה לאכול, לישון, להתקלח. את מרגישה שאיבדת את הנשיות שלך. זה כאב של גוף, שלא התאושש מאתמול..גם בשטח, החיים הקרביים לא מחייכים לנשים, מרדפים, מעצרים, הפרות סדר, בהם את צריכה להוכיח את עצמך כל פעם מחדש כאישה. כי גברים לא מאמינים בך, ואת יכולה להבין למה".

 

לסיום, פונה ברנדס לצעירות המיועדות לשירות אשר הגישו את העתירה ואומרת, "אתן מבקשות דבר שהוא לא אפשרי ולא חכם. אנחנו עושות תפקידים מדהימים במערכי הלחימה השונים, ואלו תפקידים שנבחנו והכשרו במיוחד עבורנו, על מנת שנוכל לתרום לצד לוחמים בצורה נכונה..אבל לבוא להגיד 'תפתחו את השייטת, אנחנו יכולות לעשות הכל', בלי להבין באמת מה זה אומר, זה פשוט התעלמות מעובדות, מהפיזיולוגיה שלנו כבני אדם".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן