אושר כמו כל דבר בחיים - הוא בחירה

מי לא רוצה להיות מאושר? אבל מה שמבדיל אנשים מאושרים, מאנשים לא מאושרים, הוא היחס שלהם לכל דבר שקורה

חדשות כיפה מירית הופמן 14/05/20 09:20 כ באייר התשפ

אושר כמו כל דבר בחיים - הוא בחירה
צילום: shutterstock

מהו אושר? אושר, הוא לדעת שאני בריאה ושכל אוהביי בריאים. אושר בשבילי, זה להתעורר בבוקר עם בן הזוג שלי. אושר, הוא ארוחת ערב מסביב לשולחן עם כל המשפחה. אושר, הוא לראות את כל הנכדים בפגישת הזום השבועית. 

מי לא רוצה להיות מאושר? האושר (Happiness) הוא משהו שכל אחד רוצה. אושר הוא תחושה תמידית שבה אתה או את עושים את מה שאתם נהנים לעשות. חיים מלאי משמעות, גם אם אינם כוללים את ההנאות הנחשקות כפי שהן מוצגים בטלוויזיה ובסרטים, הם חיי אושר למי שחי אותם. נכון שסיטואציות יכולות לעזור לנו להיות מאושרים, אך תהיה זו טעות לתלות את האושר שלנו בסיטואציות ספציפיות ומדויקות או בדברים גשמיים ותחושתיים.

אושר הוא בחירה שאנחנו עושים, הוא משהו שתמיד איתנו היכן שלא נהיה וללא קשר לסיטואציה שבה נימצא. מה שמבדיל אנשים מאושרים, מאנשים לא מאושרים, הוא היחס שלהם. יש להם דרך חשיבה שונה על דברים, הם מפרשים את העולם בצורה שונה ולכן חיים את חייהם בצורה שונה.

האושר מושפע מהדרך בה אתה בוחר לחשוב על עצמך, על מקומך בעולם ועל העולם הסובב אותך. ניתן לשלוט על האושר עם שינויים קטנים בחיי היומיום. זה תלוי בך! בשנים האחרונות הוכח כי אושר הוא גורם וסיבה ליתרונות רבים, מעבר להרגשה טובה. אנשים מאושרים בריאים יותר, מצליחים יותר ומקושרים חברתית. רגשות חיוביים מקושרים גם לגמישות מחשבתית, ליצירתיות ולבקרה עצמית.

לעתים קרובות, כשאנחנו צעירים, אנו משווים אושר להנאה והתענגות חושית. ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו עשויים להשוות אותו יותר לביטחון ושליטה – השגת דברים כמו כסף ובריאות טובה. אנחנו עשויים גם להשוות אותו עם ההישגים שלנו.

אבל האמת היא, שאדם מאושר הוא אדם אשר חי בשלום עם עצמו, אוהב את מי שהוא ופשוט מקרין זאת לכולם. כל רגע בחיים יקר הוא, ולכן חשוב לראות את הערך והעומק של כל מה שנמצא בחיינו כי שם האושר האמיתי. דווקא עכשיו, במציאות בה אנחנו נמצאים, חשוב מאד למצוא את נקודות האושר בחיי היומיום שלנו שהרי כלום כבר לא מובן מאליו. ה"אושר" שלי נמצא כרגע במזווה בתחפושת של שוקולד. אלך עכשיו להתענג עליו.

 

 

מירית הופמן - עו"ד לתכנון בין דורי וליווי משפטי ואישי לגיל השלישי.

 

לטורים קודמים