דיכאון היא מחלה הגובה חיי אדם - צריך לטפל בה

דיכאון - היא מחלה שאינה מדוברת מספיק, אך גובה חיים. את העלאת המודעות לנושא הכואב, לקחו על עצמן בנות החוג לתקשורת חזותית במכללת אמונה, אשר הקדישו פרויקט מיוחד לזכרה של יעל יוספי - אשר נטלה את חייה בהשפעת דיכאון

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/20 09:48 יג באייר התשפ

דיכאון היא מחלה הגובה חיי אדם - צריך לטפל בה
לזכרה של יעל יוספי, צילום: אלית דנין

דיכאון על כל סוגיו, היא מחלה המאובחנת בקרב שישה אחוזים מכלל האוכלוסייה בישראל מידי שנה, אך מספר זה אינו משקף את הנתונים המדוייקים. הבושה המתלווה למחלה זו, מונעת פעמים רבות מלגשת לטיפול, ולאבחן אותה בזמן, מה שמביא פעמים רבות לאובדן חיים.

יעל יוספי ז"ל, הייתה מעצבת גרפית שנטלה את חייה שלה, בעקבות מחלת דיכאון ממנה סבלה. אשת הקריאיטיב - שירה אליצור שעבדה עימה, החליטה ליצור פרויקט עיצוב לזכרה, במסגרת החוג לתקשורת חזותית, (שנה ג') אותו היא מלמדת במכללת "אמונה".

"בתחילת דרכי כמרצה, כשחשבתי מה אני רוצה להעביר לדור המעצבים החדש שעומד לפרוץ לעולם, מעבר למקצועיות, מעבר לכלים טכניים, זה השימוש בכוח העיצוב לשנות עולם" היא מספרת. "רציתי להעלות למודעות נושאים חברתיים בוערים, ולנסות לשנות תפיסות קיימות. במסגרת הקורס עסקנו בהעלאת מודעות לבדיקות לסרטן השד, תרומת כליה, תרומת דם, זהירות בדרכים, אלימות במשפחה ועוד..השנה בחרתי ליצור פרויקט לזכרה של יעל יוספי, אשר זכיתי לעבוד עימה מספר שבועות עד שהתרחש האסון. היא הייתה מוכשרת מאוד, ראיתי את זה במשימות הכי פשוטות. והסיפור שלה לא עוזב אותי.

חשבתי לעצמי בתקופה האחרונה, כמה אנשים מסתובבים עם אותן תחושות, כמה חשוב להפסיק להתבייש ולדבר על זה, לצעוק את זה! יש פה מחלה שצריך לטפל בה. יש פה נושא מאוד מורכב שצריך להתמודד איתו, ואני תקווה שנצליח לעלות מודעות לנושא הדיכאון אצלי קהלי יעד שונים, ואולי בכך, נצליח לגרום אפילו למישהו אחד לגשת לטיפול ולדבר על זה".

לזכרה של יעל

לזכרה של יעלעיצוב: תאיר גז

לזכרה של יעל יוספי

לזכרה של יעל יוספיעיצוב: בתאל זכריה

 

לזכרה של יעל יוספי

לזכרה של יעל יוספיעיצוב: תהילה צור

לזכרה של יעל יוספי

לזכרה של יעל יוספיעיצוב: שרון שטיינברג