הרחם הוא הלב הנשי שלי - מה זה אומר לי?

הרחם הוא הלב הנשי שמרגיש וחווה את מה שאת חווה. ובתוך הלב הזה יש מישהו שמקבל את המידע הרגשי, הוא מרגיש בדיוק כמוך, ואם את נמצאת במצוקה גם הוא נמצא באותה מצוקה יחד איתך, והוא זקוק לך.

חדשות כיפה חני כהן יהונתן 28/10/19 11:16 כט בתשרי התשפ

הרחם הוא הלב הנשי שלי - מה זה אומר לי?
חני כהן יהונתן, צילום: רעות קורנברג

הרחם הוא הלב הנשי.
מה זה אומר, לב נשי? הרחם שלנו מרגישה אותנו, וחווה יחד איתנו חוויות ורגשות, ומגיבה להם.
אפשר לראות את העניין הזה בא לידי ביטוי בכל מיני מקרים, למשל:
כלות שנוהגות לקחת גלולות לקראת החתונה כדי שלא תהיה חופת נידה. גם כאשר הווסת סדירה כלות רבות בוחרות לצרוך גלולות, כדי לוודא שהווסת לא תקדים להן מרוב התרגשות ולא תהיה להן חופת נידה.
קראתי פעם בספר ביוגרפי של אישה אחת שברחה עם אהובה מאפגניסטן, והיא מספרת שם שבתחילת המסע, כשהיה חשש שייתפסו והם חששו לחייהם, היא קיבלה ווסת כל שבועיים. הרחם של אותה אישה הרגישה אותה, ידעה שהיא נמצאת סכנה מוחשית, והגיבה למצב.
דוגמה נוספת לרגישות ולחכמה הרבה של הרחם ניתן לראות אצל נשים שמנסות להרות. מאמר ידוע הוא שאמצעי המניעה היעיל ביותר הוא סטרס ולחץ שנובעים מרצון עז להרות. יש דבר כזה לרצות יותר מדיי, ואישה שמצויה במתח סביב הנושא יהיה לה הרבה יותר קשה להרות.
ומה קורה אצל נשים בהריון? איך באה לידי ביטוי הרגישות הזו של הרחם? מספר נשים שאלו אותי לאחרונה על שליית פתח והיפרדות שליה. למה זה קורה? מה אפשר לעשות? ועניתי להן בשאלה: מה הרחם שלך מנסה לומר לך? הטבע יודע את העבודה שלו. הגוף יודע איך להרות, הגוף יודע איפה הכי נכון לו למקם שלייה, לגוף יש יכולת מופלאה לגדל עובר, תינוק. בגוף שלנו יש מנגנונים משוכללים שיודעים בדיוק מה העבודה שלהם.

אז למה דברים משתבשים?
מגוון רחב של סיבות, למשל: סיבות הקשורות בנפש, סיבות פיזיות הקשורות בגוף, תזונה לקויה ועוד ועוד. פעם ניגשה אליי אישה בהריון, שההריון הקודם שלה הסתיים מוקדם מן הצפוי עקב היפרדות שלייה, ונולד לה פג. היא חששה מאוד שבהריון הנוכחי יקרה לה אותו דבר, וביקשה להתייעץ איתי.
שאלתי אותה אם היא חוותה טראומה בהריון ההוא, והיא ענתה בשלילה.
שאלתי שוב, אולי מעבר דירה, והיא ענתה שבאמת היא חוותה מעבר דירה טראומתי, והם היו חודש ללא קורת גג. היא פשוט לא חשבה על זה כאירוע טראומתי עד ששאלתי.
בדוגמה הזו בולטת המשמעות המטאפורית: האמא היתה בהריון, העניקה בית לעובר, בעוד שלה עצמה לא היה בית והיא היתה חודש במציאות של חוסר ודאות. 
כשאישה הרה חווה מציאות של מצוקה, מכל סיבה שהיא, חשוב שהיא תיקח זמן לעצמה להירגע, לומר לעצמה שהכל יהיה בסדר.
לזכור שיש את הלב הנשי שמרגיש וחווה את מה שאת חווה. ובתוך הלב הזה יש מישהו שמקבל את המידע הרגשי, הוא מרגיש בדיוק כמוך, ואם את נמצאת במצוקה גם הוא נמצא באותה מצוקה יחד איתך, והוא זקוק לך.
וכמו שהוא זקוק לך את זקוקה לעצמך. וזה סימן לקחת פסק זמן, לנשום, ולעשות כל מה שאת צריכה כדי להחזיר את עצמך, נפשך וגופך, לאיזון.

כמה חשוב להכיר את הלב הנשי הזה, שמאותת לנו מתי התרחקנו מדיי, והגיע הזמן לחזור.
 

לטורים קודמים

ליצירת קשר, חפשו בפייסבוק "חני כהן יהונתן".