הכתיבה בידיים שלנו - ספרי את הסיפור שלך לשנה החדשה

מבט של אמונה אמיתית בטוב שקיים בכל אחד ואחת בבן הזוג, בילדים – קובע מציאות, אנחנו לוקחים אחריות על הראש שלנו, על מה שקורה בתוכו וכך כותבים את עצמנו לחיים טובים ולשנה חדשה.

חדשות כיפה תמימה עדי 27/09/19 11:03 כז באלול התשעט

הכתיבה בידיים שלנו - ספרי את הסיפור שלך לשנה החדשה
צילום: shutterstock

כל דבר שמתחיל נקרא ראש. "הכל הולך אחר הראשית" הראש הוא החשוב, הוא המשמעותי ביותר בגופנו. בו מתרחשים כל התהליכים החשובים. המוח הוא הקולט את העולם שמחוץ בחמשת החושים שבו, הוא המעבד את הנתונים ומוציאם אל הפועל דרך כל אברי הגוף.
הראש זה חדר הבקרה, ממנו יוצאת השליטה בכל המערכות כולם. כמה חשובה יכולת השליטה בו. 
ההבנה שאנחנו יכולים לבחור מה לחשוב, שאני יכולה לבחור לגבי מחשבה מסויימת האם לתת לה להישאר בראשי או לוותר עליה, כי היא מצערת, מכאיבה, או לא נעימה עבורי, היא משמעותית ביותר. אנחנו לוקחים אחריות על הראש שלנו, על מה שקורה בתוכו.
 
הבעל שם טוב כותב על ראש השנה "כל מה שיפול לאדם מחשבות בראש השנה הם הכתיבה."
מה שאדם יחשוב בראש השנה זה מה שייכתב לו לשנה החדשה. לכן אם יש מחשבות רעות "צריך להמתיקם ולעשות מלחמה עם היצר הרע שהוא מפיל במכוון המחשבות האלו, וימתיקם...במסירת נפש"(מתוך בעל שם טוב על התורה, לר"ה ויו"כ)
צריך להתאמץ על זה, צריך להתאמץ לחשוב מחשבות טובות על עצמי, על הזולת.
אם אחשוב חלילה "לא אוהבים אותי, לא מספיק אכפת ממני" – זאת הכתיבה.
אם אחשוב "אני לא מספיק טובה, מוכשרת, או יפה"- זאת הכתיבה.
אם אחשוב "הכל נופל עלי, רק אני פה, לאף אחד לא אכפת"- זאת הכתיבה.
האדם כותב לעצמו את סיפור חייו, כמה אחריות יש לנו לספר סיפור שינעם לליבינו לשמוע. בעלי אוהב אותי / דואג לי / רוצה בטובתי – זאת תהיה הכתיבה! ה' אוהב אותי כך כמו שאני / אני אוהבת את עצמי כך בלי אבל – זאת הכתיבה. ה' רוצה להשפיע עלי הרבה טובות וחסדים גם השנה – זאת תהיה הכתיבה. אנחנו כותבים את עצמינו לחיים טובים, בכח המחשבות שלנו, בכח האמונה הגדולה שלנו בה' ובזולת – שהרצון להשפיע עלינו רק טוב – קיים! למרות שלא תמיד זה מובן לנו או נעשה בדרך שאנחנו חושבים.
מבט של אמונה אמיתית בטוב שקיים בכל אחד ואחת בבן הזוג, בילדים – קובע מציאות!
מחשבה טובה מושכת עשייה טובה. מחשבה טובה מעוררת בזולת את הטוב שבו – הנה מאמינים בי, סומכים עלי, רואים את הכוונות האמיתיות שלי, כבר מתגלה החשק להופיע טוב. זה מדבק. 
שנזכה לשנה של מחשבות טובות ומעשים טובים!

תמימה עדי - "כלים לשינוי בחשיבה ובמציאות", ייעוץ זוגי / אישי / הנחיית הורים. 

לטורים נוספים