מדוע אני קוראת לעיסוק שלי דווקא ריקודי בטן?

היא עוסקת בריפוי והעצמה נשית באמצעות ריקודי בטן. מחברת נשים למקומות העמוקים ביותר שבתוכן. ומאמינה באור ובטוב שבכל אישה. חני כהן יהונתן בטור אישי

חדשות כיפה חני כהן יהונתן 09/07/19 13:13 ו בתמוז התשעט

מדוע אני קוראת לעיסוק שלי דווקא ריקודי בטן?
חני כהן יהונתן, צילום: רעות קורנברג

נפגשנו במקרה באמצע הרחוב והתחלנו לדבר. כאשר היא שמעה במה אני עוסקת, היא סיפרה לי כי שלושת ההריונות שלה לא הגיעו בקלות. כל פעם ציפייה של כמה שנים, מחשבות על טיפולי פוריות,  ובסוף הריון. עכשיו היא בת 47, מאוד רוצה ילד נוסף, אבל כמה חודשים שכבר אין לה ווסת.

שאלתי אותה קצת על ההיסטוריה שלה, והסברתי לה שתנועתיות אגן עשויה לעזור. הגוף שלה הוכיח, למעשה, שיש לו היכולת להרות, ואין כאן בעיה מהותית (בהנחה שהפוריות של בן זוגה תקינה). היא נכנסה להריון באופן ספונטני כבר שלוש פעמים, אז כנראה שלא מדובר פה באיזו בעיה אקוטית. כנראה שהגוף פשוט צריך קצת עזרה לחזור לאיזון.

הדגמתי לה כמה תנועות אגן (מצאנו פינה נסתרת, אל דאגה), ונתתי לה לנסות בעצמה. הן באו לה בקלות, באופן טבעי. 'מעולה, אמרתי לה, את לא צריכה אותי. את פשוט צריכה להקפיד לרקוד כל יום'.
לא האמנתי שהיא באמת תקשיב ותיישם את העצות שלי, לשמחתי טעיתי.

חודשיים אחר כך היא התקשרה לספר לי שחזרה לה הווסת. 'יש לך איזה כדור פלא שאצליח להרות מהביוץ הקרוב?' היא שאלה קצת נבוכה, ופרצה בצחוק מתגלגל. 'תמשיכי לצחוק ככה', אמרתי לה. זה כדור הפלא הכי עוצמתי שקיים. אז היא רוקדת וצוחקת, ומקווה לטוב. כל זה בלי שהיא אפילו הגיעה למפגש איתי, בלי להוציא שקל.

הרבה פעמים שואלים אותי למה אני קוראת למה שאני עושה דווקא ריקודי בטן.  זה גורם לרתיעה אצל לא מעט נשים, וזה גם לא מגדיר בצורה מדוייקת את התחום שאני עוסקת בו. אז אני מסבירה שריקודי בטן הם כלי ריפוי בפני עצמו. לא אני המצאתי את המחול הזה, והוא מאוד נפוץ. כל אישה שרוצה להתנסות ולראות אם התנועתיות עוזרת לה, יכולה פשוט לחפש ביוטיוב סרטוני הדרכה. כמו האישה שפגשתי, לא צריך דווקא ללמוד אצלי. אפשר בכל מקום. "תורה מונחת בקרן זווית. וכל הרוצה ליטול, תבוא ותיטול".

 

 

לטורים קודמים

 

ליצירת קשר, חפשו בפייסבוק "חני כהן יהונתן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן