וידוי כואב: "אישה סירבה שאיילד אותה כי אני שחורה"

בצל מחאת העדה האתיופית, נשמעים קולות שנאלמו עד עתה. ביניהם, טרי טסמה - אחות מיילדת שהתבקשה לעזוב חדר לידה בשל צבע עורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 11:29 ל בסיון התשעט

וידוי כואב: "אישה סירבה שאיילד אותה כי אני שחורה"
טרי טסמה, צילום: צילום מסך

מחאת העדה האתיופית מהווה סלע מחלוקת בחברה הישראלית מאז החלה. יש מי שתומכים בה למרות חסימות הכבישים וההתפרעויות, וסוברים כי היא מוצדקת בשל הרעיון שעומד מאחוריה. ויש מי שלא מוכנים לקבל את העובדה כי מדינה שלמה נאלצת לשבות, ולספוג את ההתנהגויות האלימות.

אולי בשל כך, נשמעים יותר ויותר קולות של בני העדה, אשר שמרו את חוויותיהם האישיות והקשות לעצמם עד עכשיו. טרי טסמה היא אחות מיילדת בבית החולים "איכילוב", ובזמן בו התרעמו ישראלים רבים על חסימות הכבישים, היא בחרה לפרסם חוויה שלילית שנאלצה לעבור במסגרת יום עבודה שגרתי, רק בשל צבע עורה.

"יומיים אני מתהלכת כמו סהרורית מאז קבלת הבשורה על הירי בנער סלומון טקה", כתבה. "אתמול, במשמרת בחדר לידה, סייעתי לאישה אחרי אישה להביא את תינוקה לעולם ועם כל אחת שילדה אני בכיתי יחד איתה. היא על החיים שנוצרו ואני על אלו שהלכו סתם..לצערי, גם אני חוויתי גזענות בקריירה שלי. אני המיילדת האתיופית שאישה סירבה שאיילד אותה רק בגלל שאני שחורה. 'אני לא רוצה את הכושית הזאת' אמרה. עד היום אני נושאת איתי את תחושת ההשפלה והפגיעה. סולחת אבל לא שוכחת. הרי הגעתי למקצוע הזה רק כדי לעזור אז למה מסרבים לעזרה של אשת מקצוע שנחשבת אם יורשה לי למעולה ורק בגלל שהיא שחורה?".

טסמה סיפרה בראיון ל"חדשות הבוקר" על תשובתה לאותה יולדת, כי האמירה שלה אינה במקומה, ונובעת מדעות קדומות. אך על מנת שלא לפגוע בהתקדמות הלידה, היא תעזוב את החדר. "14 שנים אני מיילדת, וזה קרה רק פעם אחת. אך אלה הסממנים של החברה הישראלית, הגזענות הבוטה הזאת שנמשכת כל כך הרבה שנים".