גברים - הנה 5 דברים שהלוואי והייתם יודעים על נשים

מגיל צעיר מדברים איתנו הבנות בעיקר על ערכים ועקרונות וזונחים מעט את כל מה שקשור לגוף האישה ולתהליכים שהיא עוברת. הנה 5 דברים שהלוואי שכל גבר - וכל אישה - היו יודעים על נשים ונשיות

בת חן וייל בת חן וייל, חדשות כיפה 07/02/24 15:05 כח בשבט התשפד

גברים - הנה 5 דברים שהלוואי והייתם יודעים על נשים
נשים, צילום: Evgeny Atamanenko,Shutterstock

לפעמים אני אומרת לכלות שלי בחצי חיוך שאותנו הבנות מחנכים מהכתפיים ומעלה, ורק אחרי שאנחנו מתחתנות פתאום אנחנו מגלות שיש גם את שאר הגוף. ובאמת, מעבר לשיעורי האחות בבית הספר שהסבירה לנו על המחזוריות החודשית ואנטומיה בקטנה, אני שמה לב שיש המון דברים שלא ידעתי על נשים ונשיות לפני שהתחתנתי. מאמינה מאוד שאני לא לבד בסיפור הזה, ויש היום ב"ה הרבה שיח ברשתות החברתיות ובכלל, אבל לא תמיד אנחנו יודעים למצוא את המידע המדויק עבורנו. אז בחרתי 5 דברים שהלוואי וכל גבר או אישה היו יודעים על נשים ונשיות, ותאמינו לי שהיה קשה לבחור.

1. אנחנו לא (רק) הורמונליות

אני יודעת שזה מה שלימדו אותנו, שאנחנו רגישות ונסערות בגלל ההורמונים ובהם כל האשמה. אי אפשר להתכחש לזה שלהורמונים יש תפקיד בכל הסיפור והם משתנים במהלך החודש ומשפיעים על הרגש, אבל להישאר רק באמירה של "אני ככה כי אני הורמונלית" בעיניי מקטין והופך אישה לגל תנודתי ללא שליטה. אני אוהבת להסתכל על ההורמונים והרגשות כמו מים ושמן בכוס. הרגשות שלנו הם שמן וההורמונים מים. בדרך כלל השמן והמים נשארים בגבולות הכוס, אבל מה קורה אם מוסיפים עוד מים לכוס? השמן צף ועלול להישפך. כך אצלנו הנשים, כשעולה גל ההורמונים הוא בעצם מציף את הרגשות שגם ככה נמצאים שם למטה ולא תמיד קיבלו מענה. יש נשים שהכעס כבר נמצא שם למטה מתחת לפני השטח אבל רק ההורמונים מביאים לו ביטוי ופתאום הוא מציף. לכן, אם את מרגישה הורמונלית ומוצפת או אם אתה מרגיש שאשתך פתאום רגישה מאוד, דעו לכם שאלו רגשות שהרבה זמן לא הגיעו לידי ביטוי ומבקשים מענה.

2. אנחנו לא היסטריות

יש בדיני טהרה כלל מאוד מעניין והוא שהרגשה אוסרת מדאורייתא. גם אם האישה לא באמת הרגישה ביציאת הדם, אנחנו חוששים שמא הייתה הרגשה, והיא פשוט לא שמה לב. המין הנשי היה רגיל במשך הרבה שנים להקטנה: "מה את עושה מכל עכבר פיל?" או "את רגישה מדי ומגזימה", "את עושה מכל דבר סרט". והתורה מלמדת אותנו: דעו לכם ולכן - אישה לא סתם עושה טררם מכלום. אם את מרגישה קנאה, כעס, דחיה, בדידות, אל תדחיקי את הרגשות האלו, כי בסוף כמו שאומר חנן בן ארי "הנפש לא פרייארית, את מה שחשבת שחסכת ברבות הימים היא תגבה ממך עם ריבית של משכנתא". דווקא בגלל שאת אישה הקשיבי לרגשות שעולים בך, הם המצפן הכי גדול גם עבורך וגם עבורכם כזוג. אגב, זה אחד מכללי הבסיס של מוגנות עם ילדים: לתת מקום לכל תחושה שעולה ולהאמין לעצמנו.

3. יש סיבה למה אנחנו קונות בגדים (והרבה)

אישה נמשלה ללבנה. כמו שהלבנה מתחדשת בכל חודש מחדש, מתמלאת ומתחסרת, כך גם האישה. רואים את זה כמובן באופן הפזיולוגי אבל גם במובן הנפשי. לאישה יש צורך להתחדש ולחדש גם בפנים שלה. כשאשה עומדת מול ארון הבגדים ואומרת: "אוף, אין לי מה ללבוש" זה לא כי טכנית אין לה מה ללבוש, זה כי במילים אחרות היא אומרת: "אני מרגישה צורך בפנים להתחדש ולהשתנות". האם זה אומר שעכשיו צריך לתת אשראי בלתי מוגבל? כמובן שלא, אבל עצם ההבנה הזו שיש כאן צורך אחר בהתחדשות כבר מקדמת הלאה ואפשר לתת לה מענה בדרכים נוספות

4. יש לנו חשק

לכל אותן נשים שאומרות על עצמן "אין לי חשק" וחושבות שמשהו בהן דפוק. אז שמחה לבשר לכן - יש לכן חשק ועוד איך, פשוט לא תמיד אתן מחוברות אליו ויודעות מה המרכיבים שלו, ובעיקר - יש הרבה דברים שיכולים להחריב את החשק כמו בלגן בבית, חוסר בשעות שינה ואפילו ריצוי וחוסר גבולות. אם את מרגישה שאת לא מספיק יודעת על החשק שלך או בכללי על הגוף הנשי מומלץ ללכת לייעוץ מיני ולקבל כלים.

לצד כל אותן נשים חסרות חשק יש קבוצת נשים שלא מספיק מדברים עליהן ואלו הנשים שיש להן חשק ואולי אפילו יותר מהאיש שלהן. ותנו לי לגלות לכם סוד - הן מרגישות מאוד אשמות בכך. הן מרגישות שאולי זה לא ראוי או לא צנוע. אז גם אתן קבלו חיבוק וחיזוק ושתדעו ש"אל אישך תשוקתך" זו לא הקללה אלא המצב הטבעי של האישה ואיזה כיף שאתן מחוברות לחשק שלכן.

5. אנחנו אותו הדבר רק אחרת

אני יודעת שזה משפט שנשמע קצת תמוה במבט ראשון, אבל אסביר: לימדו אותנו שגברים ממאדים ונשים מנגה, שיש פער בלתי נתפס בין גברים ונשים שצריך לעשות ביניהם שלום. אני חושבת שזה לא מדויק, שלום עושים עם אויבים או אנשים שיש לנו איתם מלחמה. גברים ונשים נבראו שניהם בצלם אלוקים ולשניהם צרכים ורצונות - להיטיב ושיהיה להם טוב. איך הצרכים והרצונות הללו באים לידי ביטוי? כאן זה כבר אחרת. הרבה פעמים אני פוגשת גברים שאומרים "לא משנה מה אני אעשה, היא לא תהיה מרוצה", או אפילו נשים שחושבות שהן מתוסבכות ולא באמת יודעות מה הן רוצות. האמת היא שזה לא תמיד הדבר הספציפי עצמו כמו איך הוא נעשה, לא תמיד זה המשפט שנאמר או המילים שבו, אלא איך הוא נאמר ומה שנמצא בין השורות.

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com. להצטרפות לקבוצות הווטסאפ לנשואות צרי קשר במספר 0525445887.