שאל את הרב | אני בקשר ארוך עם בחורה ולא מרגיש כלום

מערכת היחסים הנרקמת בין גבר ואישה היא דבר מורכב לאין שיעור, גם בתקופת מלחמה. שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מציפה סוגיה רגישה, מה קורה אם אין חיבור רגשי? הרב יובל שרלו השיב ברגישות: "בנו קשר שחודר למקומות עמוקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 12:01 כג בחשון התשפד

שאל את הרב | אני בקשר ארוך עם בחורה ולא מרגיש כלום
זוגיות, צילום: shutterstock

אני יוצא עם בחורה ואין לי חיבור רגשי אליה

"שלום הרב שרלו, אשמח לדעתך בנוגע לצומת שאני נמצא בה, אני יוצא עם מישהי קרוב לחמישה חודשים, בחורה טובה עם יראת שמיים ומידות טובות. לאורך המפגשים שלנו יחד אני מרגיש והרגשתי שלעיתים היו מפגשים טובים ונעימים אך לפעמים פחות טובים ופחות זורמים.

"כרגע אני מרגיש שאני לא יודע כ"כ מה לעשות כי היא בחורה מאוד טובה וצדיקה ויש לי רצון להכיר אותה יותר אבל מלווה אותי תמיד תחושה שאין לי חיבור רגשי אליה ולא מצליח להיווצר אחד כזה. לעיתים קרובות חשבתי שזה בגלל שאולי אני לא מחובר רגשית לעצמי או סיבה אחרת שתלויה בי אך בשורה התחתונה אני לא מרגיש רגש חזק מספיק שאומר לי שזה זה. כן אם היית שואל אותי זאת בחורה לעבור איתה את "אוקיינוס החיים" בהחלט היא בוגרת, חכמה, טובת לב אך עדיין אין לי וודאות בקשר אליה וזה מעיק עליי. לכן אשמח להתייעצות בנושא האם להמשיך את הקשר איתה? האם יתכן שאני זה שצריך לעבוד על עצמי ולהיות רגיש יותר אליה (למשל לשאול יותר שאלות אישיות)? אני מחפש לרצות להתקשר אליה ולשאול מה איתה, אך זה כל הזמן עבודה בשבילי אשמח לעזרה בנושא".

הרב יובל שרלו השיב: רק אתה יכול להכריע

"ראשית, שהמסע שלך להקמת ברית נישואין יעלה יפה, ובעזרת ה' תזכה לשמחה ולטוב לבב. אני מכיר היטב את מי שהוא היחיד שיכול להכריע בשאלה זו. אתה בעצמך. ומדוע?

"למעשה כתבת כבר את התשובה לשאלה בתוך דבריך. הדייט הבא שאתה צריך לעשות הוא עם עצמך. שכן, אתה צריך לבחון את עצמך האם המושג חיבור רגשי מוכר לך, והאם אתה אכן חי בעולם הנפשי הזה. בני אדם שונים זה מזה, ולכל אחד מהם התקשרות שונה.

"ונראה, כי אם זהו העולם הפנימי שלך שאתה מכיר היטב, והוא לא קיים עם הבחורה הזו – יהיה קשה מאוד לממש את מה שאתה מבקש בחיי הנישואין, ולא טוב לחיות מאוכזב האחד עם השני; לעומת זאת, אם ביסודו של דבר אולי היית רוצה שיהיה כך, אולם זה לא מי שאתה, ועל כן - עם השינוי שאתה עצמך תעבור אתה תבנה איתה דבר מה מקסים.

"מה אני מציע לעשות? בדיוק את מה שכתבת בסוף. לצעוד צעד נוסף, ולבנות קשר שחודר למקומות יותר עמוקים ביניכם, ומדבר על עצמכם ועל מי שאתם, ועל מה שמתחולל בעולמכם. זה יסייע גם כדי שתוכל להכיר את עצמך, וגם כדי לעורר את מה שיכול להתרחש בין שניכם. לאור זה תוכל לדעת האם אתם צועדים יחד, או שהמרחק גדול מידי לחיבור. האם אתה יכול ללכת בדרך זו?".