לימוד נשים | נשים מעבירות ליל לימוד הושענא רבה

ליל לימוד הושענא רבה היה בשנים האחרונות נחלתם של רבנים גברים בעיקר. השנה אנו שומעים עוד ועוד נשים למדניות שמעבירות שיעורים בליל הושענא רבה לקהל הרחב. הדבר מבורך ביותר ואולי בשנה הבאה זה לא יהיה דבר לציין בכלל, אלא שגרה

חדשות כיפה דניאל וייס 26/09/21 10:29 כ בתשרי התשפב

לימוד נשים | נשים מעבירות ליל לימוד הושענא רבה
הרבנית עברון עם עמיתות בבית המדרש, צילום: אור תורה סטון

זה תפס אותי לא מוכנה, עוד כרזה ועוד פרסום של ליל הושענא רבה עם שיעורים שלמים שמעבירות נשים, למדניות וחכמות. ולא, לא מדובר בפאנל רחב, ולא מדובר בשיעור לנשים בלבד. מדובר במוסדות המיינסטרים הדתיות שהחליטו לשלב בין מעבירי השיעורים בליל הושענא רבה - נשים. ולשמחתי גיליתי כי לא מדובר בגימיק, או במקום אחד חלוצי, אלה שעוד ועוד מוסדות החליטו לשלב נשים בין השיעורים בליל הלימוד. לזיכוי הרבים והרבות מצורף מקומות השיעורים והזמנים בהם נשים מעבירות לימוד הלילה.

תיקון ליל השוענה רבה בהיכל שלמה, המלך ג'ורג' 58 ירושלים
21:00 הרבנית ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקי- "מחדר העבודה של הפסוק"
באותה השעה תעביר גם הגב' יפה גנוסר שיעור על דוד מלך ישראל
בשעה 23:00 תעביר הרבנית רחלי פרנקל שיעור בנושא "קווי ה' יחליפו כוח"
במקביל באותה השעה תעביר שיעור הרבנית שירה מרילי מריליוס בנושא "ואני תפילה"
בחצות בדיוק תעביר שיעור הרבנית ימימה מזרחי בנושא "שימני כחותם" 

באות הכנס

באות הכנס צילום: באדיבות המצלם

גם בבית הכנסת זכור לאברהם רחוב זבולון המר 2 תעביר שיעור בשעה 21:15 הרד"ר תמר מאיר בנושא ששון ושמחה בשעה 23:00 תעביר שיעור הרד"ר פנינה נויברט בנושא "בחג נידונין על המים"

גם תנועת הבוגרים של בני עקיבא בשיתוף אוניברסיטת בר אילן שילבה נשים בתוך ליל לימוד הושענא רבה. בשעה 20:30 הרבנית לאה ויזל. בשעה 21:00 תעביר חנה הנקין שיעור. בשעה 21:30 תעביר יעל שבח שיעור ובמקביל אליה גם סיון רהב מאיר. בשעה 22:30 יתקיים שיעור של מיכל וולשטיין בשעה 23:00 תעביר שיעור רננה שפירא.

גם בישיבת מחניים במגדל עוז, יתקיים שיעור בשעה 2:30 יתקיים שיעור של הרבנית שירה מרילי מריוס בנושא "ואני תפילה"

גם בליל הלימוד המרכזי של השומרון שיתקיים באלני שילה תעביר שיעור הרבנית רחלי פרנקל בשעה 2:30 

גם בליל הלימוד בבית הכנסת ברנע באשקלון ברחוב יפתח הגלעדי 2 באשקלון תעביר שיעור מאיה אוחנה מורנו בנושא "שבעת הרועים- הקשבה לקולות שונים"

אין ספק שהדבר מבורך ועל התופעה ללכת ולגדול למוסדות תורניים נוספים. אני מאחלת לאותן מעבירות שיעורים אולמות ומאזינים המלאים המקיר לקיר