האינסטגרם של ימי המשנה

לפני שמשקיעים בחיפוש אהבה, תשיקיעי בעצמך, תאהבי קודם את עצמך. הסטייל הפרטי שלך הוא המראה הטובה ביותר לאישיות שלך. ועוד דבר, אירועי החלפת בגדים בין נשים היה רלוונטי עוד בימי המשנה, תאמצו.

חדשות כיפה מאדי הרשליקוביץ 25/07/21 09:14 טז באב התשפא

האינסטגרם של ימי המשנה
צילום: shutterstock

 

 

"אמר רבן שמעון בן גמליאל:  לא היו ימים טובים לישראל כחמשה-עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בני ירושלם יוצאין בכלי (בגדי) לבן שאולים, שלא לבייש את מי שאין לו... ובנות ירושלם יוצאות וחולות (ומחוללות) בכרמים" משנה תענית, ד', ח'

מכל ההכנות שיש לאישה לעשות לקראת מציאת חתן ושידוך, מציינת המשנה את הלבוש.

אני חושבת על האפשרויות הרבות שהיו להם לבחון את המוכנות של האישה לקראת השידוך, ומעניין לראות שבחרו דווקא בלבוש. לא בחנו אותן בבישול או באפיה, לא בסידור הבית, לא בזמן עם ילדים, שלא לומר בלימודים או קריירה, דווקא הדבר הזה שלא תמיד יודעים לתת עליו את הדעת, הוא המקור וההתחלה בסיפור של בין איש לאישה ובכלל.

תגידו שאני מגזימה, אבל אני חושבת שהלבוש הוא כרטיס הביקור שלנו לכל הטוב שעוד יש לנו להציע. הלבוש הוא נאום המעלית שלנו. החצי דקה עם המנהלת הבכירה הזו שאנחנו רוצים לפגוש ולעשות עליה את הרושם הנכון.

הנשים מתלבשות והבחורים מסתכלים. לא כל כך "מי טו" מצד המשנה אבל כך היו פני הדברים.

שא נא עיניך בחור, תסתכל, LOOK, תראה את הלוק של זו ושל זו ואם הן יעשו את זה נכון, אולי גם תוכל ללמוד עליהן קצת ממה שיש להן לספר. 

הסטייל שלך נותן לך את האפשרות לספר מי את מבלי הצורך לדבר,

הנשים, ממשיכה המשנה, היו משאילות ושואלות בגדים שלא לבייש מי שאין לה.

אני מדמיינת את החגיגה הנשית הזו של רגע אחרי ימי הפורענות המאפיינים את תחילת אב, כשכל נשות הכפר היו נפגשות, מתחבקות, מתעדכנות וצוחקות, כל אחת אוחזת בידה בגד לבן ועוד לפני שהן מספיקות להניח את הבגדים בערימה המיועדת, הן כבר מסמנות אחת את ביגדה של השניה. 'איזה מהמם ואיך זה מחמיא לך', קריאות התלהבות היו ממלאות את החלל. הכיף שבלהתלבש היה משותף לכל נשות הכפר.

אז מה כן היו עושות? היו מלוות בגדים מחברה. שנה שלמה הן מחכות לרגע הזה, לימים הטובים האלה שלא נראו כמותם לישראל, וסוף סוף, תשעה באב עבר וט"ו באב מעבר לפינה והשיתוף במה אני אלבש הוא חברתי, הוא חוויה נשית משותפת המחברת בין אישה לאישה.

ועל אף המעמד והרגע הגדול בשנה, על האישה לחשוב גם על רעותה, על זו שתסתכל ותתבייש על שאין לה. תקופת פרה פייסבוק ואינסטגרם. פחות הוצאת עיניים ויותר אחווה, יותר נאמנות לעצמי פנימה ולא החוצה. התחשבות שזו לא תתבייש, וההיא לא תקנא. איזו יפה היהדות.

יהיה יפה אם סביב ט"ו באב, נוכל לאמץ מנהג נוסף למנהג לבישת הלבן הקיים ממילא, ולהתחיל ללבוש בגדים שאולים, לקיים מפגשי נשים אחרי מיפוי וניקוי ארונות ולהחליף בניינו בגדים.

זה חסכוני, זה אקולוגי, וזה בעיקר כיף.

 

הכותבת מפיקה ומנחת סדנאות סטיילינג   maddy.co.il  MADDY.HERSH